În 2021, activitatea Sistemului Coca-Cola – compus din companiile Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România – a generat o valoare adăugată în economia locală de 519 MIL euro, cu peste 20% mai mare în comparație cu anul anterior, pe întreg lanțul de valoare. Totodată, Sistemul Coca-Cola susține în mod direct și indirect 18.800 de locuri de muncă.
Aceste date, precum și alți indicatori în creștere, sunt prezentate în cel mai recent Studiu de impact socio-economic, cel de-al șaptelea realizat de Sistemul Coca-Cola, care arată modul în care activitatea sa contribuie la economia locală și creează oportunități de dezvoltare.
Prezent în România de 31 de ani, Sistemul Coca-Cola funcționează prin două companii partenere, cu activități complementare, care asigură prezența pe piața locală a unui portofoliu divers de băuturi. Compania Coca-Cola România, filială a The Coca-Cola Company, este responsabilă de implementarea strategiilor de marketing, managementul mărcilor, strategia de ambalare, promovarea la nivelul consumatorilor, publicitate, relații publice și cercetare de piață.
Coca-Cola HBC România, parte din Grupul Coca-Cola HBC și liderul industriei locale de băuturi, este compania care îmbuteliază băuturile din portofoliul comun, în cele 3 fabrici, din Ploiești, Timișoara și Poiana Negrii, asigură distribuția, vânzarea și marketingul operațional pentru produsele Coca-Cola.
Activitatea Sistemului Coca-Cola în România include numeroși parteneri pe lanțul de valoare, de la fermieri care furnizează ingrediente pentru produse, furnizori de etichete, materie primă și ambalaje, tehnologie și echipamente, firme de consultanță și publicitate, la transportatori, distribuitori și parteneri comercianți.
85% dintre furnizorii Sistemului Coca-Cola sunt companii românești. Totodată, Sistemul Coca-Cola are 83.000 de clienți, din comerțul modern, tradițional și HoReCa. Sistemul Coca-Cola alături de companiile partenere plătesc salarii, taxe și impozite, angajează forță de muncă, investesc în comunități și creează valoare adăugată pentru economia locală.
În 2021, investițiile în dezvoltarea capacității de producție, a operațiunilor locale și achiziții de echipamente ale Sistemului Coca-Cola în România s-au ridicat la suma de 37,5 milioane de euro. Fabricile din Ploiești, Timișoara și Poiana Negrii sunt hub-uri regionale de inovare și producție, exportând în alte 14 țări.
Taxele plătite în 2021 către bugetul de stat reprezintă cea mai mare componentă a valorii adăugate susținute de lanțul de valoare al Sistemului Coca-Cola în România, respectiv 229 MIL euro.
În 2021, echipele Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România numărau, în total, 1.529 de angajați. Activitatea Sistemului Coca-Cola susține, însă, un număr mai mare de locuri de muncă, respectiv 18.800, în industrii diverse, precum fabricarea de bunuri, servicii și transporturi pe întregul lanț de valoare.
“De 31 de ani, construim în România mai mult decât o afacere de succes: suntem un partener implicat, consecvent și de încredere pentru mediul de afaceri și comunitate. În calitate de lider al industriei locale de băuturi, suntem conștienți de rolul nostru și de impactul pe care operațiunile companiei îl generează la nivelul societății românești.
Lucrăm alături de partenerii noștri și, doar împreună, putem să creăm premisele pentru un viitor sustenabil. Investim constant în dezvoltarea capabilităților oamenilor și ne dorim parteneriate solide cu clienții, astfel încât să oferim consumatorilor noștri băutura potrivită pentru fiecare ocazie de consum, 24/7,” a spus Jovan Radosavljevic, General Manager, Coca-Cola HBC România.
”Rolul băuturilor pe care le oferim este de a fi parte din momentele de bucurie a milioane de români. Tot astfel, ca business, ne propunem să contribuim la dezvoltarea comunității în care suntem prezenți, alături de întregul ecosistem economic implicat în activitatea noastră. Băuturile și campaniile de marketing sunt doar partea vizibilă a activității pe care o desfășurăm pe plan local. Dar cifrele din spatele lor confirmă angajamentul nostru puternic de a crește alături de România, de comunitatea și oamenii de aici,” a declarat Paris Nikolopoulos, General Manager, Coca-Cola România.
Studiul de impact socio-economic este realizat de economiști de prestigiu din cadrul companiei de consultanță Steward Redqueen (Olanda), pe baza datelor din 2021, după o metodologie aplicată și în alte zeci de țări, creată de câștigătorul premiului Nobel pentru economie, Vassily Leontief.
Majoritatea covârșitoare a șoferilor români consideră util să primească o listă cu unități service unde să își poată repara mașina,…
Proiectul „Catalizator de Începuturi”, sub egida „Cred în România” și cu sprijinul Primăriei Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al…
Asociația Grupul de Inițiativă Civică IOR-Titan a dat în judecată Primăria Capitalei pentru a recupera 12 hectare de pădure urbană…
Cu o experiență de 12 ani în managementul proiectelor culturale, Ruxandra Miuți este managerul Festivalului Hoinar, una din puținele inițiative…
Retailerul român de optică Lensa a înregistrat, în 2023, venituri de peste 207 milioane de lei, consemnând o creștere a…
Dacă în 2022 a inițiat o transformare globală cu scopul de a accelera creșterea, capacitatea de inovare și productivitatea, în…