Stiri

Soluții EXEC-EDU împotriva stresului și a coeziunii scăzute a echipelor

13 dec. 2023 3 min

Soluții EXEC-EDU împotriva stresului și a coeziunii scăzute a echipelor

Reading Time: 3 minute

EXEC-EDU, lider pe piața de executive education din România, propune companiilor un model de comunicare menit să diminueze stresul și să crească gradul de coeziune în echipe, pe o piață a muncii în care acestea se confruntă cu tot mai multe probleme legate de burnout-ul angajaților.

Potrivit unui sondaj recent EXEC-EDU, prevenirea conflictelor și reducerea stresului la locul de muncă se situează pe primele două poziții în topul avantajelor participării la cursurile PCM (Process Communication Model) – o teorie de personalitate și comunicare premiată, folosită cu succes la NASA și în pregătirea comunicațională a președinților americani. Aceste beneficii au fost menționate de 64,6%, respectiv 62,5% dintre absolvenții acestui curs. Locul trei în topul avantajelor este îmbunătățirea relațiilor personale și profesionale (60,4%). De asemenea, respondenții sunt de părere că investiția companiilor în programul PCM va duce la o mai bună colaborare și coeziune la locul de muncă (30%), în timp ce alți 25% au declarat că va contribui la creșterea motivării oamenilor.

“Aceste rezultate confirmă importanța modelului PCM pe care noi l-am propus companiilor încă din 2010 și care a devenit din ce în ce mai popular, mai ales pe fondul amplificării sindromului de burnout, după pandemie. România ocupă poziții îngrijorătoare în clasamentele europene, fiind a doua cea mai afectată țară de burnout. Iar această teorie de personalitate ne ajută în primul rând să ne cunoaștem mai bine, să știm care sunt propriile nevoi psihologice, dar și ale altora, astfel încât să ne păstrăm bateriile încărcate și să putem să oferim și celorlalți apreciere”

Oana Scarlat, CEO EXEC-EDU

Un alt aspect relevat în sondajul EXEC-EDU este impactul modelului asupra relaționării în echipe, mai ales că, la acest moment, este nevoie de armonizarea interacțiunii a 4 generații diferite la birou, cu nevoi, valori și motivații diferite (baby boomers, generația X, millennials, generația Z). Aproape 40% dintre cei chestionați au acordat un scor maxim în legătură cu aportul cursului PCM la diminuarea tensiunilor și conflictelor dintre colegi de generații diferite. Printre explicațiile oferite de absolvenții acestui program se numără faptul că aplicarea teoriei PCM duce la conștientizarea motivației din spatele diferențelor de opinii și la acceptarea diversității.

“Potrivit sondajului nostru, absolvenții consideră că investiția în acest program poate ajuta și la o mai bună relaționare între manageri, la creșterea influenței și persuasiunii, a motivării oamenilor, la diminuarea conflictelor, dar și la o recrutare mai eficientă”, a adăugat Oana Scarlat.

Un alt studiu realizat la nivel european, unde au fost analizate, în România, 5.135 profile de manageri și persoane cu funcții-cheie, arată că în companiile locale trei din patru angajați au nevoie să fie apreciați pentru competență, să le fie recunoscute eforturile și modul de gândire. De altfel, lipsa aprecierii muncii este și primul motiv al demisiei printre români. PCM-ul vine cu înțelegerea felului în care îi poți motiva pe cei din jur pe baza personalității lor, astfel încât ei să aibă bateriile încărcate, ceea ce crește semnificativ gradul de retenție și reduce stresul în organizații.

“Potrivit acestei teorii de personalitate și comunicare există 6 niveluri care alcătuiesc personalitatea umană: gânditor, perseverent, empatic, promotor, rebel, imaginator. În România, procentul celor care pun preț pe logică și structură (Gânditor) este cel mai ridicat din Europa în companii, respectiv 46,8%. Ceea ce înseamnă că sunt selectate și promovate persoanele logice, responsabile și organizate. În schimb, în nici o altă țară europeană nu vom întâlni în mediul de lucru atât de puține persoane cu baza Empatic, care apreciază relațiile și oamenii. Acest lucru poate să explice de ce există o cerere atât de mare pentru cursurile de comunicare și relaționare”

Oana Scarlat, CEO EXEC-EDU

În contextul global tot mai turbulent, companiile devin tot mai preocupate de sănătatea mentală a angajaților, adoptând strategii mai sofisticate pentru a crește eficiența și angajamentul oamenilor. Investiția în programe de well-being pentru angajați și în modele de comunicare, precum Process Communication Model, reflectă o schimbare de paradigmă în aria resurselor umane. Aceste eforturi cresc exponențial atractivitatea angajatorilor pe piața muncii, ducând la atragerea și retenția talentelor, într-un mediu foarte competitiv.

Array

Articole pe aceeași temă: