fbpx
BizRemote Companii Creativitate Interviuri

Sonia Năstase, Nespresso România: Lecții despre valoarea lucrurilor, pe care, de cele mai multe ori, le ignorăm7 min

15/05/2020 5 min read

Sonia Năstase, Nespresso România: Lecții despre valoarea lucrurilor, pe care, de cele mai multe ori, le ignorăm7 min

Reading Time: 5 minute

Starea de urgență s-a terminat, am intrat în starea de alertă, pentru am avut nevoie de timp să ne adaptăm noului normal. Sunt multe lucruri schimbate în viețile noastre și este o realitate cu care trebuie să conviețuim zilnic.

Pentru că au fost două luni delicate pentru toți cei care am stat acasă și încă mai stăm, căci pericolul nu a trecut, Nespresso a lansat o platformă online „Inspirație la cafea”, unde a adunat mai mulți prieteni ai brandului, care au creat conținut de calitate, care să inspire în această perioadă și să fie relevant pentru iubitorii de cafea.

Am vrut să aflu mai multe despre campanie, iar Sonia Năstase, Business Executive Officer, Nespresso România, mi-a oferit toate detaliile, dar și informații despre inițiativele companiei din această perioadă și despre lecțiile pe care putem să le învățăm în actuala situație.

 

Cum ați ajuns să lansați campania „Inspirație la cafea”?

În contextual actual, prioritatea noastră este să rămânem aproape de iubitorii de cafea prin experiențe relevante, care să compenseze absența experiențelor din retail, ce au consacrat brandul Nespresso la nivel internațional. Astfel, a fost necesar să găsim o abordare nouă, adaptată situației din prezent, pentru a fi în continuare alături de membrii Clubului Nespresso nu doar cu o cafea bună, ci și cu experiențe pe măsură.

Cafeaua are rol de catalizator al conversațiilor, aduce oamenii împreună, motiv pentru care am reunit toți membrii Clubului Nespresso în online, pe platforma „Inspirație la cafea”. Aveam deja printre ei prieteni apropiați ai brandului, jurnaliști și bloggeri care ne-au ajutat de-a lungul timpului să creăm un conținut de calitate, inspirat de momentele de savoare Nespresso.

Acum i-am invitat să ni se alăture pentru a oferi membrilor Clubului Nespresso o oază de normalitate, un conținut editorial care să reflecte ADN-ul brandului nostru – cafeaua ca inspirație pentru o viață trăită cu sens și savoare. Articolele redactate de ei oferă inspirație pentru alegerile de lifestyle, activitățile din timpul liber, perspective noi pentru modalități de petrecere a timpului cu noi înșine și cu cei dragi, acasă.

Cât de greu a fost să o realizați?

Ideea s-a conturat în cadrul discuțiilor de echipă. Trăind valorile brandului și având deja un cerc de bloggeri și jurnaliști cu care lucrăm îndeaproape, am reușit să lansăm proiectul într-un timp destul de scurt. Întregul proces a durat aproximativ trei săptămâni, iar în a patra săptămână eram deja live pe site.

Cum ați ales persoanele din această campanie?

Am decis să implicăm prieteni apropiați ai brandului, cu care am dezvoltat o relație de încredere de-a lungul timpului, bazată pe aceleași valori comune. Cu fiecare am avut proiecte individuale sau proiecte speciale în cadrul cărora câțiva au avut ocazia să colaboreze, cum ar fi competiția Nespresso Talents, dar această campanie este o premieră, întrucât îi reunește pe marea majoritate sub un singur concept editorial.

Sunt nume cunoscute, din diverse domenii, cu diferite experiențe, astfel încât toți cititorii se pot regăsi în conținutul creat de: Răzvan Exarhu, Adi Hădean, Mara Coman, Sonia Argint-Ionescu, Cristina Bazavan, Chris Simion, Noemi Meilman, Irina Margareta Nistor, Irina Rusu, Cristian Manafu, George și Lorena Buhnici.

Care credeți că va fi impactul?

Ne-am propus ca acest proiect să fie un demers inspirațional, nu comercial, și suntem încrezători că va fi foarte bine primit. Partenerii noștri au fost încântați că ne pot fi alături, iar clienții noștri vor putea citi un conținut inspirațional, de calitate, în timp ce își savurează cafeaua.

Cum v-ați adaptat comunicarea la această perioadă?

Consider că un brand trebuie să comunice întotdeauna transparent și empatic, indiferent de context. Încă din luna martie am comunicat deschis toate deciziile sau provocările cu care ne-am confruntat.

Am anunțat închiderea magazinelor, oprirea serviciului de colectare și reciclare a capsulelor de cafea utilizate, timpii mai lungi de livrare a comenzilor plasate online sau indisponibilitatea anumitor sortimente de cafea, ca urmare a noilor măsuri de siguranță impuse.

Am adaptat mesajele de comunicare și vizualurile punând accent pe activități în casă, de la consumul de cafea, la momente de relaxare și reconectare, am anunțat că oferim livrare gratuită pentru toate comenzile realizate online sau telefonic și că echipele noastre de CRC și suport oferă asistență pentru orice informații.

Ce urmează pentru brand în această perioadă?

Prioritatea noastră este să rămânem aproape de consumatori. Astfel, îi încurajăm să rămână acasă, ne concentrăm pe eficientizarea livrărilor și continuăm comunicarea online cu diverse unghiuri de abordare. Recent, am lansat pe pagina de Facebook o serie de videouri denumită Nespresso Coffee Break, în care, colegul nostru, Andrei Cristian Stoica – Coffee Ambassador Nespresso, povestește despre cafea: de la cum a fost descoperită, câte sortimente există, la modalitățile de procesare, tehnicile de prăjire și cum o putem pregăti și savura.

Totodată, continuăm să actualizăm săptămânal conținutul din secțiunea „Inspirație la cafea” de pe site-ul www.nespresso.com/ro/ro și ne dorim să continuăm proiectul și după ce depășim această perioadă de izolare.

Nu în ultimul rând, urmărim cu atenție deciziile autorităților în ceea ce privește reluarea activităților comerciale și lucrăm pentru a avea totul pus la punct odată ce vom avea certitudinea că putem redeschide punctele de vânzare. Ne dorim să oferim aceeași experiență frumoasă clienților, ținând totodată cont de toate măsurile de siguranță pe care le vom implementa pentru a proteja sănătatea lor și a colegilor noștri.

Ce sfaturi putem afla de la influencerii din campanie?

Conținutul realizat de partenerii noștri vine în sprijinul comunității online Nespresso cu sfaturi și cu idei pentru această perioadă. Fiecare împărtășește din experiența personală mici lucruri sau obiceiuri care ajută la menținerea normalității în noua viață de acasă. Noi am structurat conținutul pe patru piloni: inspirație pentru o mai bună organizare, inspirație pentru gurmanzi, inspirație pentru descoperirea sau antrenarea pasiunilor și inspirație pentru stare de bine.

Numitorul comun rămâne, pentru toată lumea, obiceiul băutului cafelei, acesta având rădăcini puternice în viața noastră socială. Din acest punct de vedere cred că poate fi asociat cu o ancoră a normalității pentru majoritatea oamenilor și ca o certitudine că lucrurile vor reveni la normal.

Cum credeți că ne va schimba această situație? Ce lecții putem învăța de aici?

Contextul actual ne-a arătat că putem fi mai deschiși, mai empatici, mai dornici să ne ajutăm unii pe alții și, cel mai important, mai dornici să relaționăm, să fim împreună. Cred că vom conștientiza valoarea lucrurilor pe care, de cele mai multe ori, le ignorăm, fiind prea obișnuiți cu ele și vom aprecia mai mult lucrurile mărunte, care ne fac viața mai frumoasă.

Noi, ca brand, suntem foarte bucuroși că putem fi aproape de clienții noștri și că le putem oferi mai mult decât o cafea prin amplificarea experiențelor din online. Așteptăm cu nerăbdare să ne reîntâlnim cu ei în magazine, în momentul în care va fi posibil și în condiții de siguranță. Lucrăm ca acest lucru să fie posibil începând cu data de 25 mai, în boutique-ul din Calea Dorobanți 210.

Galerie Foto

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *