Featured

Startup-ul românesc .lumen dezvoltă la nivel global primii ochelari pentru mobilitatea nevăzătorilor

Reading Time: 3 minute

Startup-ul .lumen a creat, de curând, primii ochelari inovatori pentru nevăzători, cu un sistem de tehnologie asistivă care abordează mobilitatea persoanelor nevăzătoare.

Există peste 40 de milioane de nevăzători în lume și, cu toate progresele tehnologice, atunci când vine vorba de mobilitatea lor, singurele soluții disponibile rămân câinele ghid și bastonul pentru nevăzători. Câinele ghid este văzut, în unanimitate, ca o soluţie utilă: el poate ghida un nevăzător în siguranţă, îl poate orienta, poate înţelege informaţia contextual – de exemplu este în măsură să îl conducă la un scaun liber. Însă costurile antrenamentului sunt substanţiale (până la 60.000 de dolari), iar dezavantajele legate de disponibilitate, scalabilitate și întreţinere limitează accesul la o asemenea soluţie. Din acest motiv, sunt 40.000.000 de nevăzători și doar 20.000 de câini ghid în lume. Am considerat fundamentală nevoia creării unor astfel de ochelari, care pot reproduce caracteristicile unui câine ghid, pentru cei 39.980.000 de oameni ce nu pot beneficia de un asemenea exemplar, declară Cornel Amariei, CEO & Fondator .lumen. 

Preproducție

.lumen vine cu o soluţie tehnologică scalabilă și cu disponibilitate crescută care reproduce principalele caracteristici ale unui câine ghid, folosind tehnologii avansate de inteligență artificială și robotică într-o pereche de ochelari.

Varianta industrială a acestuia urmează să fie lansată în perioada imediat următoare. Planul .lumen urmărește o integrare completă a componentelor sistemului la nivelul de pre-producție, până la sfârșitul primului trimestru al anului 2021. Ulterior, producția și distribuția vor începe în a doua jumătate a anului 2021.

Teste pe 200 de persoane

.lumen testează continuu toate aspectele tehnologiei cu aproximativ 200 de persoane nevăzătoare din România și din străinătate. Se estimează că peste 2000 de teste vor mai fi realizate până la sfârșitul primului trimestru al anului următor.

.lumen reprezintă un startup românesc și dispune de o evoluţie marcantă într-o scurtă perioadă de timp. Impactul social al companiei este determinat și de faptul că suntem aliniaţi cu obiectivele de dezvoltare durabilă ONU și suntem poziţionaţi ca singura soluție integrată pentru nevăzători, care vizează sectorul mobilității. Este important să înţelegem că acești ochelari inovatori oferă posibilitatea utilizatorilor de a avea o mai bună mobilitate în societate, acces mai facil la educaţie de calitate, posibilitatea dobândirii unui loc de muncă mai bun, o viaţă mai activă în comunitate și o mai bună integrare în societate” declară Mihai Ivașcu, Chairman of the Board .lumen, CEO & Fondator M3 Holdings: Moneymailme, M3 Payments și Modex.

În ultimul an, .lumen a atras investiţii de peste 1 milion de euro. În acest fel, organizaţia și-a triplat dimensiunea echipei în raport cu luna mai și estimează o creștere la peste 100 angajaţi până la sfârșitul anului 2021.

Povestea .lumen

.lumen a început ca un proiect de cercetare la sfârșitul anului 2018, fiind un răspuns la nevoia și provocarea de a ajuta persoanele cu deficiențe de vedere.

Startup-ul a fost fondat de către Cornel Amariei, un inventator de prestigiu, alături de dr. Gabriel Chindriș, cercetător universitar în domeniul ingineriei electronice și Mihai Ivașcu, CEO și Fondator M3 Holdings.

Cornel Amariei este autor și antreprenor născut în România. El a activat ca “Head of Innovation” într-o mare companie din industria automobilelor și este “Standout Member” în primul “Forbes 30 under 30 Europe”. Este primul român care a câștigat prestigiosul premiu „Ten Outstanding Young Persons of the World de JCI”, dobândit anterior și de personalităţi remarcabile ale lumii precum JFK și Elvis Presley.

Gabriel Chindriș, specialist de referință în domeniului tehnologiei electronice, este fondatorul unui grup de cercetare și dezvoltare în cadrul Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca, proiectând zeci de prototipuri și produse pentru multiple segmente tehnologice ale electronicii din următoarele industrii: automobile, bunuri de larg consum, sisteme industriale sau chiar domeniul explorării spațiale.

Gabriel și Cornel colaborează încă din anul 2016, construind împreună peste 50 de proiecte avansate pentru industria automobilelor.

Cornel Amariei s-a născut într-o familie în care ambii părinți au un handicap locomotor avansat, fiindu-le imposibil să se deplaseze fără ajutor. Crescând într-o astfel de familie, Cornel a realizat impactul dizabilităților asupra oamenilor. Mai apoi, conștientizând că peste 40 de milioane de oameni sunt nevăzători, el a decis să pună bazele .lumen.

În structura de conducere s-a alăturat și Mihai Ivașcu, ocupând funcția de Chairman of the Bord .lumen. Mihai este și fondatorul Grupului Ingenium care angrenează dezvoltatori de software, ingineri și directori de afaceri, cu centre la Londra, București și Washington,

Alex Rădescu

Recent Posts

Ultimele zile pentru redirecționarea a 3,5%. „În cazul nostru, la fel ca în cazul multor ONG-uri din România, impactul proiectelor noastre este unul real”

Doar până pe 27 mai 2024, persoanele fizice mai pot alege cum sunt folosiți 3,5% din impozitul lor, prin redirecționarea…

12 ore ago

Banca Transilvania a obținut un profit mai mare cu 35% în primul trimestru din 2024

Banca Transilvania a obținut rezultate pozitive în primele trei luni ale anului, cu creșteri ale economiilor clienților, soldului creditelor, volumului…

o zi ago

AI Expo Europe: Cea mai mare conferință despre AI din Europa Centrală și de Est are loc în octombrie la București

AI Expo Europe, cea mai mare conferință interactivă din Estul și Centrul Europei, va decripta impactul Inteligenței Artificiale asupra prezentului,…

o zi ago

UniCredit este partener al RAD ART FAIR 2024. Discount-uri de 20% la achiziția biletelor cu cardul

UniCredit Bank devine anul acesta partenerul RAD ART FAIR 2024, cel mai important eveniment dedicat scenei de artă contemporană din…

o zi ago

Studiu KilometrulBine despre siguranța rutieră pietonală: traversarea neregulamentară e în topul comportamentelor negative

KilometrulBine, platforma de responsabilitate socială a mărcii Dacia, a lansat un studiu amplu ce și-a propus să aducă în prim…

o zi ago

Pledoarie pentru strategie

Marketerii spun că, în continuare, companiile nu apreciază pe deplin fundamentele marketingului – strategia și managementul de brand. Am discutat…

o zi ago