Stofă pentru business

Tot mai atenți la propria ținută, managerii români au achiziționat piese vestimentare realizate la comandă, ceea ce a împins piața costumelor Made to Measure la o valoare de peste 20 de milioane de euro.

Cum imaginea contează, mai ales în mediul de business, eleganța nu a fost trecută cu vederea de angajații din țară, care au apelat tot mai frecvent la serviciile atelierelor de croitorie, de unde și-au achiziționat haine realizate la comandă. Cei mai curajoși și vizionari dintre cei pasionați de domeniul vestimentar nu au stat deloc pe gânduri și au pășit pentru prima oară pe drumul antreprenoriatului. Ca să vă faceți o idee despre numărul acestora, în urmă cu cinci ani, existau doar trei jucători pe piața costumelor la comandă, în timp ce astăzi activează mai bine de 30 de ateliere.

Cu toate că achiziția de costume la comandă de la croitorii clasici a fost mereu o opțiune, conceptul made to measure a început să se impună, ca o ramură diferită a industriei de modă abia din anul 2009. De atunci, tendința de a comanda costume de zi sau pentru ocazii speciale s-a accentuat constant. Atelierele au venit cu propuneri de tipare moderne, în ton cu moda din capitalele vestice ale eleganței, cu materiale de foarte bună calitate, atent măsurate în funcție de conformația clientului și cât mai potrivite cu momentul purtării.

Piața și consumatorii sunt din ce în ce mai educați, încep să aprecieze produsele de calitate și își doresc tot mai mult să poarte costume cât mai potrivite cu mediile în care își petrec timpul. „Vedem clienți din ce în ce mai doritori să afle detalii despre hainele Made to Measure. Observăm că doamnele sunt tot mai interesate de această alternativă, chiar dacă domnii sunt încă segmentul principal al pieței. Considerăm că în aproximativ doi ani, raportul dintre consumatorii de sex feminin și masculin se va echilibra”, spune Sorin Moldoveanu, fondator al atelierului de croitorie made to measure Sir Ludovic.

Foto: © Richard Thomas, Dreamstime