Stiri

STUDIU: Peste 80% dintre saloanele de înfrumusețare mizează pe o creștere a veniturilor în 2022

Reading Time: 3 minute

Peste 80% dintre saloanele de înfrumusețare și stiliștii autorizați estimează că veniturile vor crește în primul trimestru al anului 2022, în vârful pandemiei de Covid-19, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, potrivit unui studiu realizat de Stailer, platformă de rezervări online pentru saloanele de înfrumusețare. 

Astfel, 39,5% dintre antreprenorii din industria de beauty previzionează o creștere a încasărilor de 10-20% în primul trimestru din 2022 în comparație cu primele trei luni din 2021. De asemenea, 23,3% dintre proprietarii de saloane văd un avans de 20-50%, în timp ce 16,3% sunt mai optimiști (creștere de cel puțin 50%). Doar 14% mizează pe o stagnare a veniturilor, iar 3,5% văd o scădere la început de 2022. 

Fiscalizarea industriei de beauty din România a accelerat, iar concurența neloială a început să fie eliminată prin portarea utilizatorilor în circuitul digital și prin posibilitatea de a face programări online la saloane și stiliști autorizați în ultimul an, după ce a fost lansată și dezvoltată la nivel național platformă de rezervări online pentru saloanele de înfrumusețare Stailer.

Mai mult de jumătate (61,6%) dintre saloanele de înfrumusețare și barbershop au raportat o creștere a veniturilor în 2021, în revenire față de anul 2020. În același timp, pentru 12,8% între unități, afacerile au fost în stagnare, iar 26,6% dintre saloanele chestionate de Stailer au înregistrat scăderi ale încasărilor.

În 2020, primul an al pandemiei, industria locală de înfrumusețare a fost la un pas de colaps, context în care concurența neloială reprezentată de munca la negru a ajuns la cote alarmante. O revigorare a acestui sector de activitate, în care activează peste 37.000 de specialiști (PFA-uri și SRL-uri), a început în 2021, când a fost permisă organizarea de evenimente private, precum nunți, botezuri, petreceri și alte evenimente festive. 

“Digitalizarea a limitat din efectele negative ale pandemiei asupra industriei de beauty, iar agregarea saloanelor într-un singur loc, pe o platformă care se adresează strict sectorului de beauty, a crescut calitatea serviciilor și a oferit utilizatorilor să aleagă dintr-o gamă variată de servicii, să compare calificative și să aleagă cea mai potrivită ofertă.”  

Andrei Ursachi, CEO și co-fondator al Stailer

Aproape jumătate (47,7%) din saloane și stiliști afirmă că prețurile pentru serviciile de înfrumusețare au crescut între 10 și 20% în pandemie. Doar 5,8% au crescut prețurile cu 20-50%, în timp ce numai 3,5% dintre aceștia au redus tarifele, iar 41,9% le-au menținut constante. 

Instabilitatea generată de varianta Omicron a virusului Covid-19 este principala preocupare în legătură cu dezvoltarea activității saloanelor de înfrumusețare (37,2%), fiind urmată de presiunea creșterii costurilor de operare și scăderea veniturilor disponibile ale clienților. Aceste probleme sunt prioritare pentru 26,7%, respectiv 24,4% dintre saloane de înfrumusețare. Lipsa forței de muncă și a specialiștilor reprezintă o preocupare principală pentru 11,6% dintre respondenții studiului. 

Platforma de rezervări online pentru saloane de înfrumusețare Stailer se află în mijlocul procesului de digitalizare a industriei de beauty. Conceptul a luat naștere în urmă cu 12 luni, iar în prezent 1.040 de saloane din 40 orașe sunt prezente pe platformă. Stailer a atras investiții de 1,2 milioane de euro în primul an de activitate.

Studiul Stailer a fost realizat pe un eșantion reprezentativ în rândul saloanelor medii și mari din România, cu 86 de respondenți.  

Photo © Anna Baburkina | Dreamstime.com

Anca Muraru

Recent Posts

UniCredit este partener al RAD ART FAIR 2024. Discount-uri de 20% la achiziția biletelor cu cardul

UniCredit Bank devine anul acesta partenerul RAD ART FAIR 2024, cel mai important eveniment dedicat scenei de artă contemporană din…

20 de minute ago

Studiu KilometrulBine despre siguranța rutieră pietonală: traversarea neregulamentară e în topul comportamentelor negative

KilometrulBine, platforma de responsabilitate socială a mărcii Dacia, a lansat un studiu amplu ce și-a propus să aducă în prim…

20 de minute ago

Pledoarie pentru strategie

Marketerii spun că, în continuare, companiile nu apreciază pe deplin fundamentele marketingului – strategia și managementul de brand. Am discutat…

o oră ago

Marș de motociclete în București, sâmbătă. Traficul va fi afectat

Brigada Rutieră anunţă că, sâmbătă, între orele 12,30 şi 14,00, se va organiza un marş pe motociclete şi mopede în…

o oră ago

Schimbări în transportul public din București. Autobuzele liniei 311 vor circula modificat în fiecare weekend până în octombrie

Autobuzele liniei 311 vor circula pe un traseu modificat în fiecare weekend, până la data de 13.10.2024, între orele 09.00-23.00…

o oră ago

Profit în scădere cu 29% pentru grupul Mol

Grupul Mol a înregistrat în primul trimestru un profit înainte de impozitare de 382 milioane de dolari, în scădere cu…

2 ore ago