Start Major, programul de educație financiară și pentru carieră care pregătește elevii din învățământul profesional și tehnic să devină independenți, dezvoltat de UniCredit Bank, a digitalizat ultima etapă a primei ediții sub forma unei tabere online de antreprenoriat.
Elevii participanți au parcurs etape de învățare aplicată pe aspecte fundamentale pentru deschiderea și dezvoltarea unui business, anunță UniCredit, într-un comunicat de presă.
Tabăra online de antreprenoriat Start Major a reprezentat o experiență intensivă de educație non-formală, pe parcursul a șase zile, care a combinat acumularea de informații cu exerciții practice, printr-un proces de învățare prin joc (gamification) și simulare a unor provocări de business. Pe parcursul acesteia, cei 17 elevi participanți au găsit răspunsuri la întrebări precum: cum deschizi și dezvoți o afacere, cum faci un plan de business, cum atragi parteneri, cum negociezi, cum îți gestionezi resursele financiare, cum găsești și păstrezi clienți, dar și cum comunici afacerea ta: promovare online și offline.
„Experiența primei ediții Start Major ne-a arătat cât de mult este nevoie de un astfel de program pentru liceenii din România, dar și cât de apreciat este de aceștia, lucru care ne oferă o motivație în plus să continuăm. Progresul este vizibil în rândul participanților, atât în zona de acumulare de informații, cât și în cea a dezvoltării abilităților, iar ei au notat la superlativ fiecare etapă din program. A fost o provocare continuarea parcursului educațional în online, având în vedere că elevii ar fi trebuit să fie într-o tabără reală în luna aprilie, dar am reușit să îî ținem conectați la subiect, între ei și entuziaști în acest proces. Ne gândim deja la a doua ediție și evaluăm diferite scenarii pentru a crește impactul, adaptate și la noul context”, a declarat Alina Drăgan, Strategic Consultant, Financial Education, UniCredit Bank.
La finalul taberei Start Major, elevii participanți au susținut prezentări ale ideilor lor de business, pe un format asemănător competițiilor de start-up-uri. Cele mai bune trei idei de afaceri au câștigat micro-finanțări și mentorat pentru o perioadă de 6 luni. Acestea sunt: un coffe-van, o academie de șah și un club de sport, propuse de Andreea-Cristina Rădoi (Colegiul Economic “Viilor”), Alina-Gabriela Jandarmu (Școala Superioară Comercială „Nicolae Kretzulescu”) și Eric Dorobanțu (Colegiul Economic „V. Madgearu”).
Tabăra este ultima etapă a primei ediții a programului Start Major. Primele două etape au constat în:
Pentru această ediție, programul a fost deschis elevilor din 10 licee din învățământul tehnic și profesional din București, care au în total peste 8000 de elevi înmatriculați.
Start Major se adresează elevilor care doresc să își înceapă cariera după încheierea studiilor liceale, profesând meseria pentru care s-au pregătit sau dezvoltând o afacere. Aceștia au ocazia să-și dezvolte abilități pentru creșterea angajabilității sau deschiderea unei afaceri și să învețe practic cum pot gestiona inteligent resursele financiare pe care le dețin sau pe care le pot accesa. Programul a încheiat prima ediție și este dezvoltat de UniCredit Bank, în parteneriat cu Fundația Leaders și OLX România.
Start Major este unul dintre cele două programe de Educație financiară și incluziune – alături de Academia Minților Creative – pe care le derulează UniCredit Bank în contextul Social Impact Banking, angajamentul companiei de a construi o societate mai echitabilă și mai inclusivă, prin dezvoltarea bunăstării sociale și economice.
foto: © Monthira Yodtiwong | Dreamstime.com
Prin introducerea diamantelor sintectice, pe scena STIL Diamonds se deschide un nou capitol al poveștii brandului românesc, descris cel mai…
MOL România și Fundația Pentru Comunitate au deschis la Centrul de Cultură Urbană Casino din Cluj prima expoziție colectivă de…
Pentru toți cei care doresc să devină travel influencers, Kiwi.com, una dintre cele mai importante companii de travel-tech, revine cu…
În luna aprilie a acestui an s-au înregistrat cu 10% mai puține interacțiuni între chiriași și cei care publică anunțuri…
Toți cei care doresc să facă pasul spre antreprenoriat, antreprenorii la început de drum, dar și cei cu experiență care…
Kaufland România derulează, în perioada 6-12 mai, o nouă campanie de încurajare a reciclării: clienții care aduc la Kaufland recipientele…