Featured

Teodora Rădulescu, Bookster: Leadership cu cărțile pe față

Reading Time: 4 minute

În ultima perioadă interesul pentru cărți despre înțelegerea și gestionarea emoțiilor, cu precădere a stresului, dar și pentru parenting și educație financiară a crescut exponential. Teodora Rădulescu, CEO al Bookster ne-a explicat cum a schimbat pandemia preferințele în materie de lectură ale angajaților și care au fost cele mai citite cărți în 2022.

Cum a fost perioada de pandemie, când cei mai mulți angajați au lucrat de acasă, pentru Bookster? Ce strategie ați adoptat pentru a fi aproape de aceștia?

Pandemia a venit cu multe provocări, atât pentru noi, cât și pentru comunitatea booksterilor, însă ne-am bucurat să fim aproape de cititorii noștri, de aceea am lansat serviciul de livrare acasă. Dacă în mod tradițional abonații își primeau cărțile împrumutate prin Bookster exclusiv la colțurile de lectură de la birou, astăzi, chiar și în absența restricțiilor pandemice, am păstrat livrarea acasă pentru clienții care și-au dorit mai multă flexibilitate. Astfel, reușim să ne ducem mai departe misiunea și să aducem cărțile mai aproape de oameni, mai ales într-o perioadă în care, mulți dintre noi, am avut nevoie de povești mai mult ca niciodată. În plus, atunci am înțeles cel mai bine cum se reflectă preocupările cititorilor în obiceiurile și preferințele lor de lectură.

Am văzut în ultima perioadă o creștere exponențială a interesului pentru domenii precum înțelegerea și gestionarea emoțiilor, cu precădere a stresului, atât la adulți, cât și la copii, dar și pentru parenting și educație financiară. Pentru echipa noastră, în schimb, ultima perioadă – de adaptare continuă la noile nevoi ale comunității cititorilor – a fost una de învățare accelerată care, desigur, nu a venit fără provocări atât la nivel operațional, dar și al culturii de organizație. Credem însă că, datorită structurii noastre interne și pasiunii pentru lectură pe care cu toții o avem, am reușit să creștem atâtca profesioniști, dar și ca nivel al serviciului pe care îl oferim.

Care sunt planurile pe care le aveți pentru următoarea perioadă pentru Bookster?

Pentru 2023, pentru că ne dorim să le oferim booksterilor acces ușor la și mai multe lecturi de calitate și oportunități de creștere personală și profesională, ne-am propus trei vectori de dezvoltare. Astfel, prima direcție importantă pentru noi este ușurința de folosire a platformei – vom lucra la noi funcționalități de afișare și recomandare personalizată a lecturilor. Cea de-a doua este legată de conținutul din platformă – diversificând atât domeniile lecturilor dar și formatul și limbile în care lecturile sunt disponibile. Nu în ultimul rând, sunt esențiale activitățile de încurajare a lecturii, pentru formarea și păstrarea acestui obicei cu impact major de termen lung în dezvoltarea și calitatea vieții fiecăruia dintre noi.

Credem cu tărie că, lucrând în aceste direcții, vom putea să facem trecerea pentru cât mai mulți români de la „mie nu îmi place să citesc” spre „mă bucur de lecturile potrivite pentru mine”. În plus, pentru că ne dorim să sprijinim dezvoltarea pieței de carte din România, în a doua jumătate a acestui an vom lansa un nou proiect – Booksprint: o platformă de self-publishing accesibilă autorilor la început de drum. Ne propunem ca acesta să fie un serviciu simplu și prietenos, rapid și la costuri rezonabile, prin care să oferim și suport pe partea de vânzare și promovare a cărților tipărite.

Plănuiți să diversificați conținutul disponibil pe platformă în următoarea perioadă. Ne puteți oferi mai multe informații?

Sigur, conținutul cât mai divers, atât ca domenii cât și ca format reprezintă unul dintre elementele de bază ale experienței Bookster. Astfel că, prin extinderea parteneriatelor cu bibliotecile publice și private din România, booksterii se vor bucura de mai multe cărți, articole și discursuri despre teme precum gestionarea stresului, finanțe personale, călătorii, carieră, dar și cărți pentru copii și parenting. În plus, observând încă din 2021 o preferință în creștere pentru conținut audio și rezumate sau articole scurte care oferă soluții la problemele din viața de zi cu zi, continuăm să dezvoltăm și aceste tipuri de conținut. Iar recent, am adăugat în platforma noastră și lecturi în limba maghiară, pe lângă cele disponibile deja în engleză și franceză. Urmează limba germană – foarte cerută și ea de cititorii noștri.

Cum a evoluat numărul companiilor pe Bookster în ultimii ani?

Uitându-ne la cum au mers lucrurile în 2022, ne bucurăm să putem spune că serviciul nostru este disponibil în peste 1.250 de companii din țară – număr care a crescut cu 200 în ultimul an. Iar ceea ce ne entuziasmează foarte tare este faptul că multe dintre noile companii partenere vin din zona IMM-urilor și a instituțiilor de stat – ni se confirmă astfel faptul că lectura este un obicei apreciat în orice fel de structură organizațională și observăm cu încântare că este încurajat în cât mai multe medii.

Care au fost categoriile cele mai căutate de cititori în perioada de pandemie? De ce?

În vremuri tulburi, se pare că lecturile despre înțelegerea propriilor emoții, dobândirea unor soluții pentru echilibru și prosperitatea în viață au rămas printre cele mai accesate. Însă, am văzut și o creștere a cererilor pentru cărți referitoare la relațiile de cuplu – în acel moment, lucrul de acasă era o nouă realitate pentru multe cupluri, iar nevoia de soluții pentru micile fricțiuni s-a resimțit și în împrumuturile făcute prin platforma noastră. Uitându-ne la zona lecturilor de dezvoltare, putem spune că o diferență notabilă în rândul domeniilor de activitate a fost interesul crescut pentru dezvoltare profesională a celor din industria de turism și HoReCa, mai ales pe parcursul anului 2021. În 2022, am observat că angajații din IT au citit cele mai multe cărți de business și dezvoltare personală, iar cei din banking au arătat o preferință pentru literatura universală.

Care au fost cele mai căutate lecturi pentru dezvoltarea profesională?

După ultimele evenimente globale – pandemia, conflictul din Ucraina și amenințarea unei crize economice, oamenii sunt din ce în ce mai atenți la gestionarea finanțelor proprii. Astfel că nu este deloc surprinzător că lecturile despre educație financiară sunt din ce în ce mai căutate. În topul preferințelor se află celebrele volume „Tată bogat, tată sărac” de Robert T. Kiyosaki, „Cel mai bogat om din Babilon” de George Clason și „Excelența în afaceri” de Jim C. Collins, apreciate pentru atât pentru conținutul lor educativ și inspirațional, dar și pentru perspectiva mai amplă asupra asigurării un viitor mai stabil.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 371 (16 martie – 16 aprilie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Ultimele zile pentru redirecționarea a 3,5%. „În cazul nostru, la fel ca în cazul multor ONG-uri din România, impactul proiectelor noastre este unul real”

Doar până pe 27 mai 2024, persoanele fizice mai pot alege cum sunt folosiți 3,5% din impozitul lor, prin redirecționarea…

o zi ago

Banca Transilvania a obținut un profit mai mare cu 35% în primul trimestru din 2024

Banca Transilvania a obținut rezultate pozitive în primele trei luni ale anului, cu creșteri ale economiilor clienților, soldului creditelor, volumului…

2 zile ago

AI Expo Europe: Cea mai mare conferință despre AI din Europa Centrală și de Est are loc în octombrie la București

AI Expo Europe, cea mai mare conferință interactivă din Estul și Centrul Europei, va decripta impactul Inteligenței Artificiale asupra prezentului,…

2 zile ago

UniCredit este partener al RAD ART FAIR 2024. Discount-uri de 20% la achiziția biletelor cu cardul

UniCredit Bank devine anul acesta partenerul RAD ART FAIR 2024, cel mai important eveniment dedicat scenei de artă contemporană din…

2 zile ago

Studiu KilometrulBine despre siguranța rutieră pietonală: traversarea neregulamentară e în topul comportamentelor negative

KilometrulBine, platforma de responsabilitate socială a mărcii Dacia, a lansat un studiu amplu ce și-a propus să aducă în prim…

2 zile ago

Pledoarie pentru strategie

Marketerii spun că, în continuare, companiile nu apreciază pe deplin fundamentele marketingului – strategia și managementul de brand. Am discutat…

2 zile ago