Companii Lifestyle Stiri

Tohani România a produs 1 milion de sticle de Fetească Neagră în 2020, soi în care a investit 6 mil. euro

21 apr. 2021 2 min

Tohani România a produs 1 milion de sticle de Fetească Neagră în 2020, soi în care a investit 6 mil. euro

Reading Time: 2 minute

Tohani România a depășit în 2020 cifra de 1 milion de sticle de Fetească Neagră, cel mai vândut soi de vin roșu din România.

Investiția totală în producția acestui vin se ridică la 6 milioane de euro. Tohani are cea mai întinsă suprafață cultivată cu acest soi din zona Dealu Mare, de aproximativ 100 de hectare.

Feteasca Neagră ca brand de țară

Virgil Mandru Tohani 2021
Virgil Mândru, CEO Tohani România

Tohani România își propune să facă din Feteasca Neagră un brand de țară și să pună România pe harta viticolă mondială.

Povestea vinului din soiul Fetească Neagră produs de Tohani România a început acum mai bine de 25 de ani, odată cu ambiția proprietarului domeniului viticol, Virgil Mândru, de a face din acest soi autohton un vin de elită la nivel mondial.

Investiția în podgoria de Fetească Neagră s-a ridicat la 3 milioane de euro, în timp ce linia de vinificație dedicată a necesitat o investiție de 1 milion de euro. Pentru susținerea vinurilor produse cu acest soi, prin marketing local și prezență internațională, s-au alocat 2 milioane de euro.

Feteasca Neagră reprezintă astăzi 75% din totalul de vin roșu vândut de Tohani. Producția de anul trecut a atins un nou record, fiind îmbuteliate 1 milion de sticle de vin din acest soi.  

Cucerirea piețelor internaționale

La nivel internațional, Feteasca Neagră a devenit cel mai cunoscut și cerut soi românesc, fiind preferat pe piețele din SUA, China, Marea Britanie, dar și în țări cu tradiție, cum ar fi Italia și Spania. În ultimii ani a început să crească cererea și în țări exotice precum Brazilia și Thailanda.

Vârful de gamă produs din acest soi românesc la Tohani, Apogeum Fetească Neagră, vin produs în serie limitată, este în prezent cotat în top 1% cele mai bune vinuri la nivel mondial, realizat la nivel internațional prin aplicația Vivino pe baza review-urilor a consumatorilor și specialiștilor în vin din întreaga lume.

„Au fost necesari 15 ani de muncă până să consider că am ajuns la un rezultat demn de așteptările noastre. Am început din vie, am muncit pământul, am replantat zone întregi cu Fetească Neagră, am investit foarte mult în specialiști și în tehnologie. Misiunea noastră este să facem din Feteasca Neagră de Tohani un soi referință pentru România în plan internațional. Am început timid, însă piața a testat, iar acum avem creșteri semnificative peste granițe.”

Virgil Mândru, CEO Tohani România

Consumatorul român de Fetească Neagră

În România, Feteasca Neagră a devenit cel mai popular soi de vin roșu, fiind consumat în principal de publicul din generațiile X și Millenials, din mediul urban, care își doresc să învețe despre vin și să susțină producătorii locali.

La nivel național, zonele în care se consumă cel mai frecvent acest vin de Tohani sunt București, Prahova, Cluj și Brașov.

Pentru 2021, Tohani România își propune să mențină producția de Fetească Neagră la circa 1 milion de sticle.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: