Stiri

Top 3 tendințe care dictează direcția pieței de lux pre-owned din România

23 iun. 2025 3 min

Top 3 tendințe care dictează direcția pieței de lux pre-owned din România

Reading Time: 3 minute

Piața globală a produselor de lux pre-owned a cunoscut o expansiune impresionantă în ultimii ani datorită unui complex de factori, care înglobează de la digitalizare și interes pentru investiții alternative, la schimbări în comportamentul consumatorilor.

Cu o valoare proiectată de 60,55 miliarde de dolari până în 2029 (de la 34,39 miliarde de dolari în 2023) și cu o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de aproximativ 10% între 2024 și 2029, conform Business Wire, acest segment este tot mai atractiv în special pentru generațiile tinere, Millennials și Gen Z.

Produsele pre-owned sunt ușor accesibile datorită dezvoltării platformelor de e-commerce, sunt considerate investiții inteligente și, nu în ultimul rând, sustenabile – un criteriu de care tinerele generații țin cont.

 „Interesul pentru produsele de lux pre-owned a crescut semnificativ în România, susținut de un public tot mai informat, conectat la tendințele internaționale și deschis la alternative inteligente de consum. Românii manifestă un interes crescut pentru branduri de top, însă în același timp caută alternative avantajoase care să le ofere cel mai bun raport calitate-preț. În acest context, MAGNOR este un reper atât pentru cei care vor produse de lux pre-loved verificate și sigure, cât și pentru cei care vor să le valorifice în condiții transparente. Este o piață într-o expansiune clară, unde luxul nu înseamnă doar statut, ci și o decizie informată și responsabilă”

Cosmin Popovici, CEO MAGNOR

Interes sporit pentru ceasuri și genți de lux

Cosmin Popovici subliniază că pe piața românească de profil interesul se concentrează în special pe ceasuri și genți. Bărbații se orientează către ceasuri sport-elegante, alegând prestigiul asociat unor branduri consacrate, în timp ce femeile preferă gențile de designer. Pe lângă clasicele Hermès, Chanel și Louis Vuitton, câștigă popularitate și piese semnate de Dior, Prada sau Saint Laurent, apreciate pentru estetica lor contemporană. În prezent, cele mai căutate produse de lux pre-owned pe piața locală includ: ceasurile de la Rolex (Submariner, Datejust), Patek Philippe, Omega (Speedmaster, Seamaster), alături gentile de Hermès Birkin (dimensiunile 25 și 30) și Kelly și Chanel Classic Flap.

 „Gențile Hermès și Chanel, în special modelele iconice, nu sunt doar alegeri de stil – sunt considerate active stabile, cu un istoric dovedit de apreciere a valorii. Prețurile acestor modele au crescut constant în ultimii ani, atât în retail, cât și pe piața pre-loved, ceea ce le face ușor de tranzacționat și extrem de dorite”

Cosmin Popovici, CEO al MAGNOR

„Ediții speciale, colaborări creative și o estetică fresh” – preferințele Gen Z

Pe piața românească a produselor de lux pre-owned, la fel ca pe cea internațională, generațiile tinere (Gen Z și Millennials) sunt un adevărat motor al dezvoltării.

„Aceste generații caută transparență și sustenabilitate. Sunt deschise ideii de pre-loved, pe care o consideră o modalitate inteligentă de acces la brandurile de lux. Gen Z, în special, este atrasă de branduri de renume, dar nu neapărat în forma clasică – ei caută design statement, ediții speciale, colaborări creative și o estetică fresh. De aceea, echipa MAGNOR investește constant în diversificarea ofertei”

Cosmin Popovici, CEO la MAGNOR

Piesele rare, exclusiviste, la mare căutare

Un alt trend care se profilează tot mai puternic este preferința pentru piesele în ediții limitate. Deși modelele clasice rămân populare, există un interes tot mai mare pentru piese rare, ceasuri speciale sau genți din colaborări exclusive, precum Louis Vuitton x Yayoi Kusama. De asemenea, modelele Rolex care au ieșit din producție, precum Milgauss sau GMT-Master „Coke” și „Pepsi” sunt din ce în ce mai căutate de clienții companiei românești. „Aceste exemple confirmă că preferințele clienților sunt influențate nu doar de estetică, ci și de raritate, contextul pieței și potențialul de apreciere în timp”, explică CEO-ul MAGNOR.

O piesă remarcabilă recent comercializată de MAGNOR este Rolex Daytona Platinum Ice, ref. 116506 – primul model Daytona realizat integral din platină, lansat pentru a celebra 50 de ani de la apariția acestui model emblematic. Cu un cadran „ice blue” specific pieselor din platină și o lunetă Cerachrom maro, acest ceas este considerat unul dintre cele mai rare și rafinate din seria Daytona. „Este o creație exclusivistă, cu o prezență extrem de rară chiar și pe piața internațională”, afirmă directorul executiv al companiei.

MAGNOR a lansat serviciul de precomandă pentru ceasuri și genți de lux

Pentru cei care își doresc piese speciale – ceasuri de colecție sau genți în ediții limitate – MAGNOR a lansat un serviciu dedicat de precomandă.

„Clienții sunt tot mai informați și știu exact ce își doresc. Mulți ne contactează pentru modele foarte specifice, iar acum, prin serviciul de precomandă, le putem oferi acces garantat, consiliere personalizată într-un cadru complet transparent. Este o extindere firească a misiunii noastre: să conectăm dorința de lux cu realitatea unei achiziții smart și sigure”

Cosmin Popovici, CEO al MAGNOR

Pe lângă vânzarea directă, MAGNOR pune la dispoziție și un serviciu de consignație, oferind clienților posibilitatea de a valorifica în siguranță produse de lux din colecțiile personale – fie că este vorba despre ceasuri, genți sau bijuterii – printr-un canal dedicat, cu vizibilitate și credibilitate pe piața locală.

Articole pe aceeași temă: