Marketing Stiri

Top advertiseri in noiembrie 2015

14 dec. 2015 3 min

Top advertiseri in noiembrie 2015

Reading Time: 3 minute

Procter &Gamble, Reckitt Benckiser si Terapia au fost advertiserii cu cea mai mare vizibilitate in publicitate, in noiembrie, potrivit mediaTRUST.

advertiseriClasamentul a fost realizat pe baza numarului de spoturi publicitare difuzate de canalele media.

Procter & Gamble  ocupa locul intai cu un numar de  21.366 de reclame, avand  un cost  Rate Card estimat la 42,3 milioane de euro.

Reckitt Benckiser ocupa a doua pozitie cu 13.848 de reclame difuzate, si un rate card estimat la 21,6 milioane de euro. Pe locul trei se afla Terapia cu 12.101 de reclame, si un Rate Card de 20,1 milioane de euro.    

Zdrovit este pe locul patru in clasament cu 11.890 reclame, urmat de Unilever – 10.825, Nestle – 10.599, Biofarm – 8.628, Telekom  – 8.532, Vodafone – 8.065, Glaxosmithkline – 7.559, Chipita – 6.667, Orange – 6.125, Intact Media Group – 5.719, Altex – 5.615,  Mondelez – 5.589, Coca Cola – 5.404, European Drinks – 4.965, Ferrero – 4.626, Lidl – 4.455, Beiersdorf – 4.433.

mediiIn perioada 1-30 noiembrie 2015, s-au difuzat 343.321 de reclame la posturile de televiziune, 59.796 la radio, iar 11.260 in presa scrisa.      

Spre ce posturi TV s-au orientat advertiserii din top?       

Procter&Gamble s-a orientat mai mult spre posturile de televiziune, Prima TV fiind postul TV cu cele mai multe reclame difuzate – 2.956, iar N24  a difuzat 2.792 de spoturi, TVR 2 – 2.0o76 reclame. 

Campania Reckitt Benckiser a avut mai multe difuzari la postul de televiziune Sport.ro (1.924 reclame), National TV – 1.854 reclame, iar la radio, Kiss FM a difuzat 95 de spoturi.

Terapia ocupa locul trei in clasament, iar printre sursele cu cele mai multe reclame difuzate se numara N 24 (2.385 reclame), National TV (1.346 reclame) si Europa FM (185 reclame).                

Top 20 branduri cele mai vizibile branduri in publicitate

Telekom se afla pe primul loc cu 8.451 de reclame, cu un buget alocat de 15,3 milioane de euro,  urmat de Vodafone cu 8.033 reclame si un Rate Card estimat la 19,5 milioane de euro.                          

7 Days a inregistrat 6.517 de reclame, avand un Rate Card estimat la 12,4 milioane de euro.

Printre cele mai promovate branduri se numara si Orange (6.133 reclame),  Lajumate.ro – 5.688 reclame, Nurofen (5.070 reclame), Lidl (4.455 reclame),  Nivea (4.433 reclame), Dr. Oetker (3.947 reclame), Strepsils (3.782 reclame), Head&Shoulders (3.760 reclame), Altex (3.680 reclame), Kinder (3.620 reclame), eMag.ro (3.611 reclame), Pantene (3.300), Fasconal (3.204 reclame), Nestle (3.054 reclame), Engie (3.017 reclame), Gillette (3.016 reclame), Metro Cash&Carry (2.465 reclame).

Distributia reclamelor pe canale media

Telekom a inregistrat cele mai multe difuzari la Antena 1 (1.538 reclame),  Sport.ro (958 spoturi). La categoria posturilor de radio, Kiss FM a inregistrat cele mai multe reclame (278). Vodafone a avut cea mai mare vizibilitate la postul Sport.ro (1.195 reclame), Antena Stars (696 reclame) si Kiss FM (222 reclame). 7Days a avut cele mai multe difuzari la ZU Tv ( 2.158 spoturi), Kiss TV (1.083 reclame) si Național TV – 896 reclame.  

sectorPotrivit numarului de reclame inregistrate pe canalele media pe parcursul lunii noiembrie 2015, sectorul farmaceutic a numarat 94.734 de reclame. Sectorul alimentar ocupa pozitia a doua cu 93.602 de reclame, iar locul trei este ocupat de sectorul comert – 52.755 de reclame difuzate.            

In cadrul sectorului alimentar, advertiserii cu cea mai mare vizibilitate sunt Nestle, Chipita si Mondelez. Cele mai agresive campanii de promovare in sectorul farmaceutic le-au avut Terapia, Zdrovit, Reckitt Benckiser.

Intact Media Group (Lajumate.ro), Altex, Lidl sunt advertiserii cel mai bine promovati la categoria comert.

In functie de numarul de spoturi difuzate, sectorul cosmetice este reprezentat de Procter&Gamble, Beiersdorf si L’Oreal.

Raportul a luat in calcul rezultatele monitorizarii a 414.377 de reclame difuzate in intervalul 1 – 30 noiembrie 2015, la 21 de posturi de televiziune, 11 posturi de radio si 200 de publicatii centrale. Prin intermediul aplicatiei admonit, mediaTRUST prezinta cei mai vizibili advertiseri in media. Costul estimat in euro a fost calculat pe baza valorii de Rate Card.

Foto: © Mrchan | Dreamstime.com

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: