Tech

Trei dintre cele mai puternice trenduri mondiale ale urmatorilor ani3 min

24/02/2011 2 min read

author:

Trei dintre cele mai puternice trenduri mondiale ale urmatorilor ani3 min

Reading Time: 2 minute

<p> <strong>Nick Sohnemann este Innovation Advisor la TrendOne, cel mai mare portal de inovatie din Europa. In 17 martie 2011, el va fi prezent in Bucuresti pentru a sustine InnovationLab, training de creativitate si gandire inovativa prin metoda Radical Game. Ca un preview al evenimentului, Nick ne vorbeste despre trei dintre cele mai dinamice trenduri internationale care se vor manifesta pe parcursul urmatorilor 10 ani.</strong></p> <p>  </p> <p> <strong>Outernetul</strong></p> <p> Termenul Outernet reprezinta o tehnologie revolutionara care va schimba fundamental modul in care relationam unii cu ceilalti si cu obiectele din jur. Internetul iese din spatial cybernetic si devine un “strat” de informatie peste ceea ce ne inconjoara, cu functiile pe care le stim deja – linkuri, search, personalizare si interactiune – doar ca sunt transferate obiectelor fizice si produselor. Internetul iese in strada si devine Outernet.<br /> <br /> Aplicatiile mobile, <em>“The Web of Things”</em>, geo-localizarea, <em>augmented reality</em> sunt fortele motoare ale acestei omniprezente generatii Internet. O multime de servicii bazate pe localizare sunt gata sa iasa pe piata, majoritatea sub forma de aplicatii mobile care ofera informatii contextuale si servicii care integreaza comunitatea. GeoChips si codurile vizuale transforma practic toate produsele fizice in hiperlinkuri reale, ceea ce inseamna ca nu vom mai putea diferentia intre produse si zone de vanzare. Outernet-ul va conduce asadar catre o crestere imensa a canalelor de vanzare si de distributie, in timp ce multe sectoare si industrii vor fi nevoite sa isi schimbe strategiile.<br /> <br /> <strong>Intimitatea Ambientala</strong></p> <p> Intimitatea ambientala descrie gradul de intimitate intre persoane separate geografic. Oamenii se apropie unii de altii prin faptul ca isi updateaza status-urile sau fiindca vorbesc despre probleme personale pe Facebook sau Twitter.<br /> <br /> E ca un fel de “zgomot de fond” placut intre posturile prietenilor. Pe scurt, oamenii care nu interactioneaza direct cu regularitate vor ramane conectati dincolo de barierele geografice. Industria divertismentului exploateaza acum acest fenomen folosind Intimitatea Ambientala pentru a genera relatii virtuale cu personajele serialelor TV.<br /> <br /> <strong>Impactul Social</strong></p> <p> Termenul de “sensibilitate sociala” va capata un statut de simbol. Oamenii au fost dintotdeauna in cautarea unui scop si un sens al existentei lor. Ei sunt in cautarea pasiunii, vor sa creeze ceva cu semnificatie, care sa aiba impact asupra semenilor lor si care sa le marcheze existenta.<br /> <br /> In acest context, au aparut multe aplicatii, proiecte si campanii de marketing care marjeaza pe aceasta idee. In general se refera la un subiect non-comercial, emotional si care relationeaza cu o problema globala. Spre deosebire de asa-numitele proiecte “sustenabile” – care in general considera doar impactul ecologic – aici este vorba despre proiecte cu puternica semnificatie si caracter social.<br /> <br /> Impactul personal asupra societatii va deveni un statut simbol nu doar pentru indivizi, ci si pentru companii. La urma urmei, consumatorii vor vrea sa aleaga acele produse care contribuie la impactul social pe care vor sa il determine. Asadar, una dintre intrebarile pe care si le vor pune companiile va fi: "Cum pot sa imi sprijin clientii pentru a-si creste impactul social si, prin urmare, statutul social?”</p> <p>  </p> <p> ***<br /> PROMO: <a href=”http://www.bizforum.ro/innovationlab/index.html”>InnovationLab: O calatorie in viitor.</a></p>

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE