CSR Stiri Tech

Vodafone lansează Eco-SIM-urile fabricate din plastic reciclat

19 oct. 2021 3 min

Vodafone lansează Eco-SIM-urile fabricate din plastic reciclat

Reading Time: 3 minute

Vodafone lansează cartelele SIM ecologice (Eco-SIM) realizate din plastic reciclat, ca parte a angajamentului companiei de a reduce impactul operațiunilor sale asupra mediului.

Eco-SIM-urile au dimensiunile reduse la jumătate față de cartelele SIM obișnuite și sunt realizate din plastic reciclat. Acestea vor înlocui progresiv cartelele SIM existente, realizate din plastic nou, și vor fi introduse în toate cele 12 țări din Europa în care Vodafone derulează operațiuni, dar și în Egipt, Turcia și Africa de Sud. Eco-SIM-urile vor deveni disponibile în România de anul viitor.

Lansarea Eco-SIM-urilor continuă o altă inițiativă implementată la nivel global în 2020, respectiv introducerea suporturilor pentru cartele SIM cu dimensiuni reduse la jumătate și care a generat o diminuare a cantității de plastic folosit pentru SIM-uri cu aproximativ 340 de tone pe an, echivalentul a 1.760 de tone de CO2e.

Introducerea Eco-SIM-urilor asigură reducerea necesarului de plastic nou pentru producția de SIM-uri cu alte 320 de tone anual, având potențialul de a diminua producția de CO2e cu 1.280 de tone.

„Obiectivul nostru cel mai ambițios este acela de a elimina cu totul nevoia de SIM-uri de plastic. Am înjumătățit deja cantitatea de plastic folosită în cartelele SIM și, odată cu introducerea Eco-SIM-urilor realizate din plastic reciclat, vom continua să diminuăm impactul operațiunilor noastre asupra mediului.”

Alex Froment-Curtil, Directorul Comercial al Grupului Vodafone

Deși Vodafone oferă cartele digitale eSIM în toate piețele din Europa ca urmare a faptului că tehnologia este disponibilă pe un număr tot mai mare de dispozitive, cei mai mulți dintre clienți solicită în continuare cartele SIM fizice.

Din 2020, Vodafone a eliminat tot plasticul nenecesar și obiectele de plastic de unică folosință din magazinele și birourile sale, a retras din utilizare pungile de plastic și a eliminat sau a restricționat utilizarea materialelor promoționale din plastic, înlocuindu-le cu soluții alternative cu impact redus asupra mediului.

Reducerea emisiilor de carbon și creșterea eficienței energetice

În noiembrie 2020, Vodafone și-a stabilit un angajament de limitare a emisiilor de carbon până în 2030, aprobat prin inițiativa Science-Based Target pentru limitarea încălzirii globale la 1.5°, fiind astfel primul operator de telecomunicații care să urmeze recomandările formulate pentru sectorul IT&C.

Până în 2030, Vodafone va elimina toate emisiile de carbon din activitățile proprii și din energia achiziționată și utilizată (Scope 1 și 2).  Vodafone a promis, de asemenea, că până în 2030 va reduce la jumătate emisiile de carbon din sursele Scope 3, inclusiv companiile mixte, toate achizițiile din lanțul de aprovizionare, utilizarea produselor pe care le-a vândut și călătoriile de afaceri.

Până în 2040, Vodafone va elimina complet emisiile Scope 3 devansând cu 10 ani termenul inițial de a ajunge la emisii de carbon „net zero” până în 2050.  

Toate operațiunile Vodafone din Europa, inclusiv rețelele fixe și mobile, centrele de date, magazinele și birourile sunt 100% alimentate cu energie din surse regenerabile. Vodafone depune eforturi pentru a atinge același obiectiv și în Africa, până în 2025.

Facilitarea reducerii emisiilor de carbon pentru clienți 

Vodafone s-a angajat să își sprijine și clienții companii în eforturile lor de a reduce emisiile de carbon, ținta fiind de 350 de milioane de tone pentru perioada 2020 – 2030, la nivel global, echivalentul emisiilor de carbon totale ale Italiei aferente anului 2019.   

Serviciile Internet of Things ale Vodafone vor genera cea mai mare parte a acestor reduceri, îmbunătățind eficiența în ceea ce privește logistica, managementul flotei, contorizarea inteligentă, producția și alte activități.  

Reducerea deșeurilor și sprijin pentru economia circulară

Vodafone s-a angajat să refolosească, să revândă sau să recicleze 100% din deșeurile rețelei companiei până în 2025. Compania a implementat programe de gestionare eficientă a resurselor și de eliminare a deșeurilor pe toate piețele pentru a minimiza impactul asupra mediului al deșeurilor din rețea și al echipamentelor IT redundante.

Vodafone gestionează o piață internă a activelor pe care încurajează revinderea și redirecționarea de  stocuri în exces sau de componente electrice mari scoase din funcțiune, cum ar fi antenele. Vodafone evaluează în prezent posibilitatea extinderii soluției pe piețele partenere și către alți operatori.

Vodafone susține trecerea la o economie complet circulară pentru dispozitivele vândute clienților și a accelerat inițiativele de extindere a duratei de viață a dispozitivelor prin reparare, recondiționare și revânzare înainte de reciclarea responsabilă a produselor ajunse la finalul ciclului de viață.

Majoritatea piețelor Vodafone derulează activități de cumpărare, recuperarea și servicii de reparații pentru a încuraja clienții să își repare sau returneze dispozitivele vechi. Vodafone depune eforturi să recondiționeze și să reutilizeze de mai multe ori echipamentele pentru rețeaua fixă, cu impact pozitiv asupra mediului, dar și costuri reduse.

În 2021, Vodafone s-a alăturat inițiativei Circular Electronics Partnership care reunește lideri din lanțul valoric pentru a genera soluții de circularitate pentru electronice. În mai 2021, Vodafone și-a unit forțele cu patru dintre cei mai importanți operatori de rețea din Europa pentru a lansa o nouă schemă de etichetare eco la nivelul întregii industrii pentru a-i ajuta pe clienți să identifice și să compare cele mai sustenabile modele de telefoane și a încuraja furnizorii să reducă impactul dispozitivelor lor asupra mediului.

Colaborarea cu furnizoriiÎn procesul de selecție a furnizorilor, Vodafone aplică un criteriu social și de mediu care are o pondere de 20% din punctajul total, și care ia în calcul dacă respectivele companii au politici de mediu pentru reducerea emisiilor de carbon, utilizarea energiei regenerabile, reducerea cantității de plastic, economia circulară și gestionarea ciclului de viață a produsului.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: