Interviuri

Tudor Manea, eMAG: Impresii de la pupitrul de comandă Black Friday

Reading Time: 3 minute

Cum se vede Black Friday din mijlocul celor care îl coordonează, ce reprezintă acest eveniment pentru companie, echipă, parteneri, clienți și cum a evoluat totul din 2011 până acum ne-a spus Tudor Manea, CEO-ul Grupului eMAG.

Cum se vede Black Friday de la pupitrul de comandă?

Aș vrea să subliniez în primul rând că, pentru noi, Black Friday nu este doar un eveniment în care doar „vindem produse” sau urmărim un target de vânzări pe care să îl atingem. Este un eveniment în timpul căruia noi testăm și învățăm foarte mult. Ne testăm tehnologia să vedem dacă va putea susține într-o zi un business mare cât într-o lună întreagă. Testăm noile categorii pe care ne propunem să le oferim clienților în viitor. Testăm noile servicii să înțelegem cât de bine scalează, cât de apreciate sunt de către clienți.

Cine stabilește ora când pornește totul? De ce este un secret bine păzit?

Nu aș spune că e tocmai un secret, ci mai curând este un pattern pe care l-am urmat în ultimii ani. Iar pentru cineva care urmărește cu atenție ce spunem și ce facem în această săptămână, nu este greu să prindă produsul mult dorit.

Care sunt pentru voi cele mai tari momente dintr-o zi de Black Friday?

Startul, bineînțeles, este un moment important și este important să ne asigurăm că pornim la ora corectă, la care toți clienții sunt pregătiți să prindă produsul dorit la un preț mai bun. După aceea, pentru noi, un alt moment foarte important este livrarea în timpul promis. Imediat după start, pentru noi și pentru partenerii din curierat devine o cursă contra cronometru să livrăm toate comenzile în timpul promis. Și în această cursă am câștigat multă experiență și am devenit din ce în ce mai buni cu trecerea timpului, reușind performanțe deosebite.

Când încep pregătirile? Ce înseamnă acest eveniment la nivel de coordonare a echipei?

Imediat după livrarea ultimului colet din Black Friday, începem să avem întâlniri din care să învățăm ce a mers bine, unde ar trebuie facut mai mult și ce trebuie îmbunătățit. După aceea proiectele ce se nasc de aici intră în planificare, execuție și, un an mai târziu, suntem și mai bine pregătiți să le oferim clienților o experiență de neuitat.

Ce recorduri ați realizat de Black Friday?

Fiecare ediție a venit cu propriile recorduri, mai ales că de la an la an am introdus servicii noi sau produse care să facă spectacol. Dacă ar fi să mă gândesc doar la 2022, de pildă, un fapt notabil ar fi acela că am înregistrat comenzi de 40 de produse pe secundă din partea clienților. Probabil că puține platforme susțin această viteză pe care noi o datorăm investițiilor mari din ultimii ani în tehnologie care integrează inteligență artificială și care permit peste 12 milioane de vizite într-o zi.

Un alt „record” pe care l-aș menționa ar fi acela că tot anul trecut mai bine de jumătate dintre comenzi au fost plasate la easybox, iar primele 40.000 au ajuns la clienți chiar în ziua de Black Friday, iar asta se datorează investițiilor mari în infrastructură pe care le-am făcut și noi, și partenerul nostru, firma de curierat Sameday.

Ziua de Black Friday înseamnă și spectacol, și oferte pe care clienții nu le găsesc pe eMAG decât în acea zi. Mă refer aici la celebra carne de porc, din care anul trecut clienții au comandat mai bine de 35,2 tone, dar și mașini, case sau experiențe precum bilete la meciuri de fotbal sau vacanțe.

Cum va arăta Black Friday 2023?

Avem toate motivele să credem că va arăta foarte bine, avem experiența a 12 ediții și suntem mai pregătiți ca oricând. Cum spuneam, în fiecare an ne pregătim, venim cu mai multe oferte, mai multe discounturi, capacitate mai mare de livrare, oferte mai bune de creditare, mai multe surprize. Clienții observă lucrurile acestea și ne răsplătesc cu mai multe comenzi. Mă aștept ca și anul acesta să fie la fel.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 378 (6 noiembrie – 6 decembrie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Banca Transilvania a obținut un profit mai mare cu 35% în primul trimestru din 2024

Banca Transilvania a obținut rezultate pozitive în primele trei luni ale anului, cu creșteri ale economiilor clienților, soldului creditelor, volumului…

4 ore ago

AI Expo Europe: Cea mai mare conferință despre AI din Europa Centrală și de Est are loc în octombrie la București

AI Expo Europe, cea mai mare conferință interactivă din Estul și Centrul Europei, va decripta impactul Inteligenței Artificiale asupra prezentului,…

5 ore ago

UniCredit este partener al RAD ART FAIR 2024. Discount-uri de 20% la achiziția biletelor cu cardul

UniCredit Bank devine anul acesta partenerul RAD ART FAIR 2024, cel mai important eveniment dedicat scenei de artă contemporană din…

6 ore ago

Studiu KilometrulBine despre siguranța rutieră pietonală: traversarea neregulamentară e în topul comportamentelor negative

KilometrulBine, platforma de responsabilitate socială a mărcii Dacia, a lansat un studiu amplu ce și-a propus să aducă în prim…

6 ore ago

Pledoarie pentru strategie

Marketerii spun că, în continuare, companiile nu apreciază pe deplin fundamentele marketingului – strategia și managementul de brand. Am discutat…

6 ore ago

Marș de motociclete în București, sâmbătă. Traficul va fi afectat

Brigada Rutieră anunță că, sâmbătă, 11 mai, între orele 12,30 şi 14,00, se va organiza un marș pe motociclete și…

7 ore ago