Companii Stiri

Uber  respinge acuzațiile de evaziune fiscală

23 mart. 2017 4 min

Uber  respinge acuzațiile de evaziune fiscală

Reading Time: 4 minute

Uber România respinge acuzațiile viceprimarului Aurelian Bădulescu cu referire la evaziune fiscală.

“În urma declarațiilor viceprimarului Aurelian Bădulescu, precizăm că respingem categoric toate acuzațiile că Uber România sau șoferii-parteneri ar face evaziune fiscală. Atât UBER România, cât și șoferii-parteneri plătesc impozite și taxe pentru activitățile pe care le desfășoară. Absolut toate cursele făcute prin aplicația UBER sunt fiscalizate, tranzacțiile sunt digitale, iar pasagerii primesc o o factură fiscală după fiecare cursă. Din tariful unei curse,  între 75 și 80% rămâne la șoferul-partener, care colaborează cu Uber printr-un PFA sau SRL și care plătește mai departe taxe și impozite către bugetul statului și bugetul orașului în care își desfășoară activitatea. Mai mult, serviciul UBER aduce transparență într-un domeniu bazat aproape în totalitate pe numerar. UBER este un serviciu care aparține economiei digitale, un serviciu care nu este încă reglementat în România. Suntem primii care susținem că avem nevoie de o legislație care să acopere serviciile pe care noi le oferim. Vrem să discutăm cu autoritățile publice din orașele în care activăm pentru a găsi o soluție de reglementare care să vină în sprijinul comunităților”, a precizat Alexandra Corolea, purtător de cuvânt al Uber România

Toate cursele realizate prin intermediul aplicației Uber sunt asigurate și monitorizate. Nu există șofer sau pasager anonim, pasagerii sunt mereu pe hartă, pot trimite în timp real coordonatele cursei lor către un prieten sau un membru al familiei și nu sunt obligați să aibă numerar asupra lor, pentru că toate cursele sunt plătite direct prin aplicație. În ceea ce privește reglementarea, este o dezbatere care nu privește numai Uber. Este o dezbatere despre tot ceea ce înseamnă economia digitală, care include foarte multe alte platforme. Și nu este o dezbatere limitată la nivelul României. Este o dezbatere care are loc la nivelul Uniunii Europene. Sunt țări care au ajuns la  soluții de reglementare – Portugalia, Estonia, Lituania, Letonia. Comisia Europeană a recomandat țărilor membre să definească aceste servicii noi și să nu ia măsuri radicale împotriva firmelor care activează în economia digitală, tocmai pentru că acest firme aduc plus-valoare comunităților în care își desfășoare activitatea.

Bilanțul primilor doi ani de UBER în România

În doi ani de la lansare, UBER a ajuns la 250.000 de utilizatori în România și este a doua cea mai recomandată aplicație, după cele de mobile banking. În prezent, România este pe locul al doilea în Europa Centrală și de Est, după Polonia, la numărul de utilizatori UBER.Serviciul este disponibil în București, Cluj, Timișoara și Brașov.

Dacă ritmul de creștere a serviciului se menține, până cel mai târziu în 2020 București ar putea fi primul oraș din Europa Centrală și de Est cu uberPOOL, serviciul ce conectează oameni care merg în aceeași direcție și le permite să împartă costurile călătoriei. În prezent, uberPOOL este disponibil în 29 de orașe, unde servicii ca uberX sunt folosite la scară largă, printre care San Francisco, Londra sau Paris.

În aceste orașe, peste 20% din cursele cu Uber sunt curse împărțite cu alții, prin uberPOOL. În doar 6 luni, uberPOOL a redus numărul de kilometri conduși cu peste 500 de milioane și a economisit 261 de milioane de litri de combustibil, echivalentul a nouă piscine olimpice.

“Angajamentul nostru este unul simplu: mai mulți oameni în mai puține mașini. Dacă vom continua să convingem la fel de mulți oameni ca până acum să renunțe la mașină sau să o împartă cu alții, vom putea reduce traficul din București cu aproximativ o treime până în 2020. București este cea mai aglomerată capitală din Europa, iar noi vrem să fim un partener al Primăriei București în rezolvarea acestei probleme, așa cum colaborăm cu autoritățile din Boston, New Jersey, Sydney sau Manilla. Avem numeroase exemple concrete de orașe în care tehnologia și datele UBER ajută la reducerea  traficului și putem să oferim asta și aici” a spus Nicoleta Schroeder, General Manager UBER România.

Uber, mai recomandat decât Whatsapp

Potrivit unui studiu derulat în perioada 9-18 ianuarie 2017 de Institutul pentru Evaluare și Strategie – IRES, la comanda Uber, 9 din 10 tineri între 18 și 35 de ani din București și Cluj-Napoca folosesc servicii digitale (cloud, mobile banking, aplicatii de transport alternativ, servicii de cazare, plăti digitale, entertainment) și că 85% le recomandă și altora. Aplicațiile de mobile banking și UBER sunt cele mai recomandate de tineri, fiind urmate de WhatsApp.

88% consideră că cei din generația lor influențează felul în care serviciile digitale sunt utilizate în societate. În plus, 54% spun că părinții, rudele sau cunoștințele mai în vârstă au adoptat serviciile digitale urmând exemplul lor, mai arată cercetarea, derulată în rândul a 1.118 tineri între 18 și 35 de ani din București și Cluj-Napoca.

”Cercetarea arată că, pentru tineri, tehnologia a devenit un partener din viața de zi cu zi. Ei nu doar că folosesc servicii digitale, dar influențează și adoptarea acestora de către cei aflați în anturajul lor, fie că vorbim despre persoane tinere sau mai în vârstă. Rezultatele acestei cercetări indică un potențial de multiplicare la nivel de masă  semnificativ, mai ales pentru serviciile de mobile banking, dar și pentru serviciile de tipul UBER”, a declarat Antonio Amuza, sociolog în cadrul Institutului pentru Evaluare și Strategie -IRES.

Conform studiului,  89% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18-35 de ani, din cele două orașe investigate, cred într-o mare și foarte mare măsură că traficul din orașul în care locuiesc este tot mai aglomerat și că resimt nevoia mai multor alternative la mașina personală. 9 din 10 doresc încurajarea de către autorități a solutiilor inovative de mobilitate urbană, în timp ce 7 din 10 văd serviciile de tipul UBER ca fiind o alternativă utilă și foarte utilă la mașina personală.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: