UNArte × Mediascope – Digital Playgrounds Demo Day a transformat UNAgaleria într‑un laborator de artă digitală interactivă
Reading Time: 4 minutePe 9 mai, UNAgaleria a găzduit „Digital Playgrounds – Demo Day”, eveniment organizat de Universitatea Națională de Arte București (UNArte) și Mediascope.
Cu acest prilej, studenții, profesorii și creatorii au fost invitați să experimenteze cum tehnologia devine noul spațiu de joacă al artei prin canvasuri digitale care pot transforma orice spațiu expozițional într‑o experiență imersivă. Chiar daca tehnologia este prezentă și a evoluat, canvas-urile pe pânză devenind între timp digitale, unicitatea evenimentului a constat în demonstrarea faptul că baza talentului artistic rămâne aceeași.
Evenimentul marchează începutul parteneriatului dintre Universitatea Națională de Arte București și agenția de trade marketing și inovație Mediascope, pentru ca studenții și profesorii Facultăților din cadrul UNArte, printre care Facultatea de Arte Plastice, Facultațea de Arte Decorative și Design și Facultatea de Istoria și Teoria Artei, să aibă access la know-how și la ecranele tip digital canvas pentru proiecte educaționale și expoziții.

În cadrul laboratorului de artă digitală creat la UNAgaleria au fost instalate șase tipuri de soluții interactive – The Divider, Screen Box, The Arch, Digital Art Wall, Cross Panel și The Portal – fiecare oferind un mod diferit de a expune conținut, de la pereți multi‑ecran la structuri imersive tip tunel.
Studenții și profesorii UNArte au răspuns provocării de a transmite lucrări în format digital video‑art și animații direct pe aceste platforme și de a se conecta cu ele, testând live mapping-ul, layering‑ul și feedback‑ul instant al publicului.
Evenimentul a fost deschis de prof. univ. dr. Cătălin Bălescu, rector UNArte și Dragoș Bocai, CEO Mediascope, care au prezentat viziunea comună „Empowering Future Creators” și au anunțat că agenția Mediascope va susține universitatea pe trei direcții ale European Higher Education Area: educație 4.0 și competențe interdisciplinare, creșterea calității cercetării artistice și dezvoltarea de cunoaștere prin procese intensive de cercetare și creație artistică.


Demonstrația tehnică a fost susținută de Alin Ion, Head of IT Mediascope, iar Ruxandra Stancu, Business Unit Manager Mediascope, a prezentat studii de caz din retail ce folosesc aceeași tehnologie.
Momentul central al evenimentului, „Demo Session”, a permis vizualizarea în timp real a celor peste 75 de lucrări video‑art realizate de studenți și de profesori, care au primit feedback live din partea publicului.
„Tehnologia devine din ce în ce mai mult un spațiu de expresie al artei și astăzi, prin intermediul partenerilor noștri, facem încă un pas firesc spre conectarea cu tehnologiile viitorului”, a afirmat prof. univ. dr. Cătălin Bălescu.

„În doar câteva minute, tehnologia de astăzi poate amplifica la maximum creativitatea, transformând orice concept într‑o experiență imersivă pentru public. Am vrut ca acest Demo Day să arate pe viu ce pot face studenții când au la îndemână uneltele potrivite: în două-trei zile au produs lucrări care ne-au impresionat, atât pe mine, cât și pe colegii din agenție. Parteneriatul UNArte × Mediascope este despre inovatie, educatie vizuală și artă tech, unul în care tehnologia devine noul spațiu de joacă al artei și tot ceea ce contează este cât de mult poate crea asset-ul nostru cel mai important – creierul, ” a spus Dragoș Bocai, CEO Mediascope.
Evenimentul Digital Playgrounds de la UNAgaleria a urmărit:
- Oferirea unei experiențe captivantă pentru creatori și public: Studenții și profesorii au încărcat lucrări direct pe cele șase tipuri de canvas‑uri (The Divider, The Arch, Screen Box, Digital Art Wall, Cross Panel, The Portal), transformând spațiul fizic într‑un mediu digital imersiv.
- Interacțiune și feedback instant: Platforma de tehnologie pusă la dispoziție de Mediascope permite control live și layering de conținut; vizitatorii au putut vedea, reacționa și influența prezentarea în timp real, sporind atașamentul față de lucrările expuse.
- Adaptabilitate în timp real: Soluțiile digitale integrate de tip Art Tech pot colecta statistici privind stimularea impulsului și engagement, oferind curatorilor de expoziții insight‑uri rapide pentru ajustarea conceptelor și optimizarea următoarelor expoziții.

Despre UNARTE
Înființată în 1864 de Theodor Aman și Gheorghe Tăttărescu ca Școală de Belle Arte, Universitatea Națională de Arte București este leagănul unor nume‑reper din arta românească și universală. Printre absolvenții săi se numără Constantin Brâncuși, Victor Brauner, Paul Neagu, Ioan Andreescu, Ștefan Luchian și Gheorghe Petrașcu, iar generații de mari artiști – de la Sabin Popp și Lucian Grigorescu la Corneliu Baba, Alexandru Ciucurencu sau Ion Bitzan – au ales să devină, la rândul lor, mentori în cadrul instituției.
Școala a fost totodată un centru de reflecție teoretică, reunind personalități precum Alexandru Tzigara‑Samurcaș, Eugen Schileru și Vasile Drăguț. Astăzi, UNArte își continuă tradiția de excelență, formând artiști și cercetători în programe de licență și master axate pe arte vizuale, design și new‑media, condusă cu măiestrie și artă de prof. universitar dr. Cătălin Bălescu.
Despre Mediascope
Agenția de trade marketing Mediascope este specializată în New Tech, Data Collection & Data Analysis și automatizări, activări de brand, campanii integrate și soluții creative pentru o gamă variată de clienți. Cu o experiență solidă în industrii multiple, agenția oferă servicii personalizate, de la strategie și creație până la implementare și măsurarea performanței.
Domenii de expertiză:
- Activări de brand: Organizarea și implementarea de activări la punctele de vânzare, în cadrul evenimentelor sau în spații publice, pentru a crește vizibilitatea și rata de engagement.
- Campanii integrate: Dezvoltarea de soluții de marketing 360°, care includ elemente de new tech, digital, outdoor, in-store și experiențial.
- Producții personalizate: Dezvoltarea de instalatii si POSM-uri inovatoare de brand, teatralizări, plasări experiențiale, tehnologie și data collection.
Mediascope colaborează cu branduri de renume din industrii diverse, precum: FMCG, spirtoase și băuturi alcoolice, retail și comerț, fashion, evenimente și festivaluri, fiind orientată către livrarea unor campanii care generează impact măsurabil, fie prin creșterea vânzărilor, fie prin consolidarea imaginii de brand.
Echipa Mediascope oferă soluții inovative, dar ancorate în realitățile și obiectivele de business ale clienților și se implică activ în procesul de creare și implementare, colaborând îndeaproape cu clienții pentru a se asigura că fiecare proiect este aliniat la cerințele acestora.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz