Analize

Unde se duc banii românilor, când se duc pe ascuns

Reading Time: 2 minute

Aproape două treimi dintre românii cu vârsta până în 40 de ani și care sunt într-o relație au cheltuit cel puțin o dată în ultimul an bani fără știrea partenerului, relevă primul studiu din România despre infidelitatea financiară. Studiul a fost realizat de compania de cercetare de piață Novel Research la inițiativa Provident și relevă faptul că românii, indiferent de sex, ascund în mod constant unele cheltuieli pe care le fac, cei mai predispuși la acest gest fiind bărbații.

Astfel, 6 din 10 bărbați au răspuns afirmativ la întrebarea „ați cheltuit bani fără știrea partenerului în ultimul an?”. Aproape jumătate dintre femei s-au dovedit și ele ,,infidele financiar’’. Deși aproape 85% dintre cuplurile din România își pun laolaltă veniturile lunare, când vine vorba despre cheltuieli „secrete”, motivul indicat de majoritatea este acela că erau nesemnificative – 56%.

Un alt motiv care îi determină pe români să nu împărtășească anumite cheltuieli cu partenerul este chiar teama de acesta sau, mai bine spus, teama că partenerul nu ar aproba cheltuiala ”secretă’’. 23% dintre respondenți au motivat astfel infidelitatea financiară. Tot teama, de data aceasta de ceartă sau chiar de despărțire, îi determină pe 13% dintre români să-și ascundă cheltuielile de partener. De asemenea, orgoliul este decizional în cheltuirea banilor proprii și aproape 18% dintre români cred că ce fac cu banii este treaba lor și nu trebuie să dea socoteală nimănui.

Unde se duc banii

Cheltuielile făcute pe ascuns au și un punct comun: atât bărbații cât și femeile spun că, în majoritatea cazurilor, au cumpărat diferite cadouri – 24%. Nu la fel stau lucrurile cu restul clasamentului infidelității financiare. Bărbații admit că au cheltuit bani fără știrea partenerei pe alcool și țigări, electronice și electrocasnice, ieșiri în oraș și jocuri de noroc sau video, în timp ce femeile au fost mai înclinate să înșele financiar pentru a cumpăra produse cosmetice, îmbrăcăminte și încălțăminte și lucruri pentru copii.

Cel mai predispus segment la acest fenomen este cel între 20 și 30 de ani, 35% dintre cuplurile tinere având percepția că partenerul/a cheltuiește bani în mod iresponsabil, în special bărbații.

 

Alex Rădescu

Recent Posts

A doua ediție a Festivalului Suflet de România ne aduce aproape de tot ce ne face bine, pe Domeniul Regal de la Săvârșin

Sâmbătă și duminică, pe Domeniul Regal de la Săvârșin, are loc a doua ediție a festivalului Suflet de România, evenimentul…

20 de ore ago

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă de la conducerea companiei începând cu data de 30 aprilie 2024

Virgil a condus operațiunile fondului de pensii din anul 2019, iar anterior a avut diverse roluri de coordonare a echipelor…

2 zile ago

Statistică Eurostat: România are prețuri mai mici pentru energie

Eurostat a publicat statistica cu privire la prețurile plătite pentru energie electrică și gaze naturale de consumatorii casnici și non-casnici…

2 zile ago

Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara discuțiilor publice privind tranziția energetică. Ele au nevoie de sprijin mai mare…

2 zile ago

AQUILA a finalizat preluarea Parmafood. A doua achiziție din acest an

AQUILA (simbol bursier AQ), lider în servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România…

2 zile ago

Internet pentru zonele rurale prin PNRR. Proiect de 94 de milioane de euro

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID) a publicat vineri, 26 aprilie, Ghidul solicitantului pentru Investiția 11 din Componenta 7 –…

2 zile ago