UniCredit Bank, profit de 24 mil euro in T1

UniCredit Bank a realizat in primul trimestru din 2016 venituri operationale consolidate de 393,3 milioane de lei (88,1 milioane de euro), in crestere cu 5,5% fata de aceeasi perioada a anului 2015. Evolutia a fost sustinuta in principal de majorarea volumelor de credite si depozite fata de perioada similara din 2015, arata banca, intr-un comunicat de presa. In acelasi timp, cheltuielile operationale au atins nivelul de 198 milioane de lei (44,3 milioane de euro), in conditiile in care grupul bancar a continuat sa isi monitorizeze atent costurile.

UniCredit Bank a obtinut in primul trimestru al anului 2016 un profit operational consolidat confortabil, de 195,3 milioane de lei (43,7 milioane de euro). In aceeasi perioada, profitul net consolidat inainte de interesul minoritar s-a plasat la 108,7 milioane de lei (24,3 milioane de euro), in crestere cu 106% fata de primul trimestru al anului anterior.

„Am inceput anul cu  evolutii foarte bune atat in segmentul de companii, cat si in cel de retail – unde, asa cum am anuntat inca de anul trecut, urmarim o accelerare a activitatii si o crestere a cotei de piata. Ca atare, in paralel cu consolidarea pozitiei solide in segmentul de companii, am desfasurat numeroase proiecte prin care sa putem oferi clientilor persoane fizice produse mai simple, inovatoare, platforme digitale moderne si procese mai simple, care sa le usureze viata si interactiunea cu banca%”, a declarat Rasvan Radu, Country Chairman UniCredit in Romania si CEO al UniCredit Bank.

Indicatorii financiari ai UniCredit Bank indica o pozitie echilibrata: rentabilitatea anualizata a capitalurilor proprii (ROE) a fost 12,6% la finalul primului trimestru al anului 2016, in vreme ce rentabilitatea anualizata a activelor (ROA) s-a plasat la 1,3%. Raportul intre costuri si venituri s-a situat la 50,3%, in scadere fata de anul anterior si mult sub nivelul sistemului bancar.

La fel ca in anii precedenti, banca a analizat atent riscurile efective si potentiale, reflectandu-le adecvat in nivelul de provizionare. Astfel, cheltuiala cu provizioanele pentru credite a ajuns la 28,7 milioane de lei (6,4 milioane de euro) la 31 martie 2016. Rata de acoperire cu provizioane a creditelor din bilanț a fost de 8,46%, iar costul riscului anualizat de 106 bp. Rata creditelor neperformante, inclusiv expunerile cu improbabilitate de achitare integrala a obligatiilor din credite (definitia EBA), s-a situat la 14,74%.

Volumul activelor consolidate la 31 martie 2016 a totalizat 33,3 miliarde de lei (7,4 miliarde de euro). Portofoliul de credite brute, inclusiv finantarile acordate prin leasing, s-a plasat la 24,3 miliarde de lei (5,4 miliarde de euro), evolutia pozitiva a acestuia fiind sustinuta in principal de cresterea volumului finantarilor acordate clientilor din segmentul companii, a creditelor de consum pentru clientii persoane fizice precum si a finantarilor prin leasing. Totodata, depozitele clientelei se situeaza la un nivel de 17,9 miliarde de lei (4 miliarde de euro).

“Rezultatele obtinute in primele trei luni din an demonstreaza faptul ca ne indreptam in directia corecta: fata de aceeasi perioada a anului trecut, in martie 2016 numarul de clienti persoane fizice a fost mai mare cu circa 12% fata de martie 2015, a declarat Rasvan Radu, in comunicat.

UniCredit Bank a inregistrat un nivel de solvabilitate de aproximativ 13,8% la 31 martie 2016, confortabil peste pragurile reglementate si recomandate.

Ca noutati din sfera produselor si serviciilor bancare pentru clientii corporate, unul dintre proiectele majore desfasurate in primul trimestru a vizat implementarea (efectiva incepand cu aprilie 2016) a Serviciului de Debitare Directa Interbancara in lei in format SEPA (SDD), conform proiectului national care prevede adoptarea standardelor SEPA pentru instrumentele de plata in moneda nationala – transfer credit si debitare directa. UniCredit Bank, ca membru activ al comunitatii bancare din Romania a avut un rol important in desfasurarea proiectului, implicandu-se activ in fazele de proiectare si implementare, ce au fost desfasurate impreuna cu alte institutii financiare, ARB si Transfond, sub avizul Bancii Nationale. Astfel, UniCredit Bank ofera clientilor sai o gama completa de servicii pentru plati si incasari in format SEPA, atat in moneda naționala cat și in euro.

„Divizia corporate a pastrat directiile strategice din anul 2015, concentrarea fiind in continuare pe finantarea economiei reale, imbunatatirea produselor si cresterea satisfactiei clientilor. In contextul lichiditatii din piata, volumul de depozite aferent clientilor companii a crescut cu 47% fata de martie 2015, in timp ce in zona de credite corporate cresterea in acelasi interval a fost de 11%”, a aratat Rasvan Radu.

In acelasi timp, segmentul de cofinanțare a proiectelor cu fonduri europene si-a mentinut evoluția remarcabila, soldul utilizarilor de credite de catre beneficiarii de fonduri europene majorandu-se cu 60% in intervalul 31 martie 2015 – 31 martie 2016.

In zona de retail, inceputul de an a marcat continuarea procesului de digitalizare a produselor si serviciilor oferite, o directie strategica asumata de banca, precum si dezvoltarea si adaugarea de functionalitati noi aplicatiilor de Mobile si Online B@nking. Rezultatele acestor demersuri sunt deja vizibile, cresterea gradului de penetrare a produselor digitale in randul clientilor fiind semnificativa. Spre exemplu, numarul de utilizatori ai aplicatiei de Mobile B@nking inregistrat la finalul primului trimestru din 2016 a fost de patru ori mai mare fata de cel din martie 2015. In acelasi timp, in primul trimestru din 2016 banca a lansat carduri de tip contactless, inlocuind inclusiv cardurile din portofoliu cu produse de acest fel – proces care va continua pe intreg parcursul anului.

In ceea ce priveste UniCredit Consumer Financing, companie membra a Grupului UniCredit, aceasta a continuat sa isi consolideze pozitia in segmentul creditelor de consum, inregistrand in primul trimestru din 2016 o crestere aproape dubla a volumului de vanzari fata de acelasi interval din anul precedent. Volumul de vanzari in magazine, realizate in contextul parteneriatelor strategice incheiate cu marii comercianti, a fost de 4 ori mai mare in perioada ianuarie-martie 2016 fata de anul precedent, iar numarul de carduri emise – cu 40% mai mare la sfarsitului lunii martie 2016 fata de acelasi interval din 2015.

Totodata, pentru UniCredit Leasing rezultatele primului trimestru din 2016 au fost remarcabile – primele trei luni reprezentand cel mai bun trimestru din existenta companiei in privinta valorii bunurilor finantate. Astfel, volumul noilor finantari acordate in primele trei luni din 2016 a fost de 79,3 milioane de euro iar valoarea de achizitie a bunurilor finantate de 95,4 milioane de euro.