Finanțe Stiri

UniCredit Leasing asteapta o crestere de 15% a pietei

16 feb. 2016 3 min

UniCredit Leasing asteapta o crestere de 15% a pietei

Reading Time: 3 minute

UniCredit Leasing estimeaza pentru acest an o crestere a pietei de leasing de circa 15%. Anul trecut, cresteri importante au inregistrat finantarea segmentului autovehiculelor, precum si segmentul autovehicule grele.

UniCredit Leasing isi mentine pozitia de lider necontestat al pietei de leasing, deținand, potrivit informațiilor publice, o cota de piața constanta de aproximativ 18% in ultimii cinci ani (2011 – 2015), anunta compania intr-un comunicat de presa. UniCredit Leasing ofera servicii de finantare si alte servicii conexe: leasing financiar,leasing operational,credit si intermediere in asigurari, prin UniCredit Leasing Corporation IFN, UniCredit Leasing Fleet Management si UniCredit Insurance Broker.

Valoarea de achizitie a bunurilor finantate in 2015 a fost de 338 milioane de euro, incluzand volumul de leasing operational derulat de UniCredit Leasing Fleet Management, care a fost de 43,5 milioane de euro.

Valoarea noilor finantari acordate de UniCredit Leasing Corporation a fost de 242,7 milioane de euro.

“Avand in vedere perspectiva economica pozitiva a Romaniei, leasingul se pozitioneaza ca un produs versatil care sustine dezvoltarea afacerilor prin investii sustenabile. Atat timp cat increderea in mediul economic romanesc va ramane constanta, investitiile vor fi necesare, si implicit nevoia de surse de finantare pentru acestea. Estimam si pentru acest an o crestere a pietei de leasing similara anului 2015, de circa 15%”, a declarat Antoaneta Curteanu, CEO UniCredit Leasing.

Profitul net consolidat al activitatilor de leasing raportat la 2015, calculat in conformitate cu standardele IFRS este de 5,5 milioane de euro, in crestere cu 15% fata de de 2014.

Datorita noilor tranzactii incheiate in 2015, portofoliul UniCredit Leasing a crescut cu 11% fata de 2014, ajungand la finalul anului trecut la 750 milioane de euro.

O evolutie spectaculoasa a avut-o si segmentul finantarilor de bunuri second-hand, care a avut o crestere de 100%, de la 9,7 milioane de euro in 2014 la 19,4 milioane de euro in 2015.

Cresteri pe auto

O crestere importanta, de 23%, a inregistrat finantarea segmentului autovehiculelor, precum si segmentul autovehicule grele (camioane si semiremorci) care a crescut cu 31% fata de 2014. In ceea ce priveste structura categoriilor de echipamente finantate, echipamentele agricole detin o pondere de 26% din totalul valorii echipamentelor, urmate de echipamentele pentru constructii cu 20%, echipamentele pentru industria FMCG cu 8% si echipamentele medicale cu 8%.

In 2015 compania si-a extins portofoliul prin lansarea unor noi produse: finantarea echipamentelor medicale, produsul de buyback „Phoenix” destinat loializarii clientilor din segmentul auto, finantarea prin credit a unor proiecte in agricultura (prin Programul National de Dezvoltare Rurala)

Volumele de leasing operational au inregistrat o crestere de 30% fata de anul anterior. UniCredit Leasing Fleet Management ofera solutii de leasing operational pentru sectorul autoturismelor, autovehiculelor usoare si grele, IT si agricultura, avand in portofoliu administrarea unei flote de 2.650 de autoturisme. Pentru o mare parte dintre acestea compania ofera si servicii de management al flotei.

Pe segmentul intermedierii asigurarilor UniCredit Insurance Broker a fost si in 2015 unul din principalii jucatori din piata de asigurari, cu o valoare a primelor intermediate de 145 milioane lei.

“In calitatea noastra de lideri ai pietei, ne dorim sa ramanem in aceeasi zona de performanta si sa contribuim la cresterea satisfactiei clientilor nostri. UniCredit Leasing isi propune ca diferentiatorul sau in piata sa continue sa fie diversitatea domeniilor pentru care pune la dispozitie solutii complete de finantare a activelor: leasing financiar, leasing operational, credit si intermediere in asigurari. Fiecare tranzactie din industriile diverse in care operam ne ajuta sa anticipam mai bine nevoile clientilor astfel incat sa putem oferi produse flexibile, personalizate in functie de specificul fiecarui client. Obiectivul nostru este ca fiecare client sa gaseasca la UniCredit Leasing cea mai buna oferta, completata de o experienta excelenta alaturi de noi, iar pentru a atinge acest obiectiv promitem ca si in 2016 sa lansam in piata produse flexibile si inovatoare in functie de specificul fiecarui sector de activitate”, a declarat Antoaneta Curteanu.

In 2016 UniCredit Leasing isi propune sa sustina in continuare IMM-urile. Prin prisma expertizei echipei compania a reusit sa atraga fonduri avantajoase pentru aceasta categorie de clienti – astfel, in 2015 UniCredit Leasing a finalizat alocarea fondurilor obtinute in 2014 de la Banca Europeana de Investitii in valoare de 50 milioane de euro, mai arata compania.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: