Antreprenori Stiri

Vânzări record pentru companiile fondate de studenți

17 iul. 2020 2 min

Vânzări record pentru companiile fondate de studenți

Reading Time: 2 minute

Companiile fondate de studenții de la EA – The Entrepreneurship Academy au înregistrat vânzări de peste un milion de euro în acest an academic.

În plin blocaj economic, studenții la facultatea de antreprenoriat The Entrepreneurship Academy au avut în iunie record de încasări pentru propriile startup-uri. În total, cei peste 100 de studenți ai facultății lucrează la zeci de idei în diferite stadii de dezvoltare. Dintre ele, multe au devenit companii după ce au dezvoltat și validat produsele pe piață. Aceste companii au totalizat în acest an academic, din septembrie și până în prezent, un volum total de vânzări de peste un milion de euro.

Printre afacerile studenților se numără agenții de digital marketing și social media, ca Difrnt și Brandify, companii dedicate comerțului cu produse tehnologice sau accesorii ca Flip și Ezstick, dar și companii dedicate dezvoltării de soluții tehnologice avansate, de tip software de automatizare – Creative Motion, dezvoltare de soluții de marketing bazate pe realitate augmentată – Think AR, sau tipărire 3D – Printed.

  Flip este o platformă de vânzări de telefoane mobile second-hand, lansata in Decembrie 2019. Ne-am concentrat pe nevoia romanilor de a tranzactiona usor si in siguranta electronice reconditionate, si chiar in conditii de pandemie, in ultimele 3 luni ne-am dublat vanzarile de la o luna la alta”, spune George Moroianu,  proaspat absolvent si co-fondator Flip

Alți studenți activează în industria de frumusețe prin produse naturale – NutriSkin și Humance sau prin servicii de înfrumusețare oferite de către experți la clienți acasă prin platforma Glow2Go. Zoe Studio și Fustițe cu Luminițe sunt două afaceri care oferă haine personalizate către companii sau persoane fizice.

Înțelegând nevoile companiilor, TeenTank oferă echipe de tineri și un proces de consultanță dedicat inovației, iar Comitetul de Idei, construit de 3 studenți pe conceptul unui examen din facultate, propune companiilor sprinturi de 48h pentru soluționarea celor mai importante probleme.

Alegerea ideilor, prototipurilor și a proiectelor la care lucrează le revine exclusiv studenților, rolul profesorilor experți, al coach-ilor echipelor, al mentorilor și investitorilor din comunitatea EA fiind de a le oferi cunoștințe, încredere și ghidaj pentru reușita proiectelor antreprenoriale.  

Cifra de afaceri cumulată de 1,000,000 de euro pentru un ecosistem de startup-uri create de studenți e importantă din cel puțin două motive. Unul e că poate servi ca sursă de inspirație pentru dezvoltarea unui curriculum de antreprenoriat relevant pentru școli și licee. Al doilea e că poate accelera interesul guvernului și a sistemului financiar să dezvolte opțiuni de finanțare pentru creșterea acestor afaceri la început de drum. Deja, în aceste companii au avut încredere investitori importanți din România, fondurile atrase ca investiții de către studenții EA în acest an academic, într-o perioadă cu atât de multă incertitudine, totalizând peste 400.000 de euro.

„În timp ce facultățile publice predau multă teorie și pregătesc tineri pentru roluri stabile mai ales în sistemul public, misiunea noastră este să creăm spirit și competențe antreprenoriale, precum și abilitatea de a învăța împreună cu alții, pentru că tinerii ce ies din facultate să intre în mediul privat și să se descurce foarte bine în contexte cu multă incertitudine, ca cel în care trăim astăzi”, declară Ilinca Păun, co-fondator al facultatii de business EA – The Entrepreneurship Academy. 

Foto: © Mariusz Szczawinski | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: