MarComm

VMLY&R și Durex lansează #SafeToPlayHub, o amplă platformă regională de educație sexuală pentru Gen Z

Reading Time: 5 minute

#SafeToPlayHub este cea mai mare platformă de educație sexuală Durex din Sud Estul Europei, lansată deja în România și Ungaria. Misiunea platformei este #FreeTheSexTalk: normalizarea discuțiilor despre sex și implicațiile acestuia. Pentru că real life sex nu e mereu ca în cărți sau filme romantice și cu atât mai puțin ca în filme porno. Și tocmai de aceea, discuțiile, mai ales în cazul  gen Z, ar trebui să fie relaxate, libere, uneori amuzante și, mai ales, integrate natural în cotidian.

În România, aproape jumatate din persoanele active sexual consideră încă metoda retragerii sau a calendarului ca metode contraceptive, iar 14%* nu folosesc nicio formă de protecție. În contextul în care 70%** dintre liceenii din Romania consideră încă educația sexuală un subiect tabu, cu toate că studiile la nivel global*** arată că aproximativ 50% din cazurile de infecții BTS se înregistrează în rândul adolescenților și tinerilor din grupul 15-24 ani, Durex ia atitudine și lansează platforma educativă #SafeToPlayHub.

VMLY&R România a dezvoltat conceptul creativ, pornind de la nevoia creării unui spațiu de discuții libere, într-o platformă powered by Durex, unde gen Z află adevărul despre sex chiar de la influencerii preferați și de la invitații lor, printr-o serie care abordează numeroase teme sex-related. Conținutul creat în platformă este unul generos pentru comunicare, cu contribuții aduse din partea a peste 15 influenceri, 5 sex experți și 2 artiste trending din SEE.

“Într-un 2023 în care gen Z își ia informațiile sex-related de pe canale de TikTok cu jdemii de urmăritori sau din show-uri de pe Netflix cu 7-figure budgets, ultimul lucru pe care ai vrea să-l scoți e ceva sforăitor. Gen Z ≠ meh sex-ed. Cum faci educație sexuală în 2023? Păi… nu faci. Entertain teens & they will learn 💯.

Ne cam bucurăm că am găsit în Durex, încă din procesul de pitch, un client care a avut încredere în propunerile noastre (de la Bruja, până la temele episoadelor și influencers) și ne-a ghidat să facem lucrurile cât mai clar și mai bine. Și iată-ne în fața unui mamut de platformă: cel mai mare demers de educație sexuală din SEE powered by Durex – 2 video anthems, 18 episoade de sex-ed, 15+ influencers, 5 sexperts, interviuri, behind the scenes videos, content original de produs și in-hub videos & stories spontane”, a spus Mihai Țițirig, Group Creative Director VMLY&R.

În România, startul lansării #SafeToPlayHub a fost deja dat de Bruja, o voce puternică a trap-ului românesc, cu single-ul Fesu’, un manifest care transmite un mesaj de impact adresat publicului feminin: zero compromisuri atunci când vorbim despre responsabilitate și protecție. Single-ul, lansat pe 23 martie, a strâns în 10 zile peste 2.1M views pe canalul de YouTube al artistei.

“Trăim într-o cultură în care fetele au un rol destul de pasiv în ceea ce privește viața lor sexuală. De multe ori responsabilitatea prezervativului este pasată la băieți din tot felul de considerente, rușine, neîncredere, roluri de gen învechite și multe altele. Și pe lângă asta, mai suntem și pe locul 2 în Europa la mame minore. E clar că avem nevoie de voci relevante, femei sigure pe ele și discursuri care să schimbe narativul.

De asta,  mi se pare super mișto că avem un mix așa de divers de influenceri și artiști care au ales să fie parte din proiect, pentru că datorită lor platforma asta poate să devina o sursă relevantă de informație nu doar pentru Gen Z, ci și pentru oricare altă generație care nu a avut acces la genul ăsta de informație la timpul potrivit,” spune Irina Szelleki, copywriter VMLY&R.

@anapetcu, @mariludobrescu, @edibrandabura, @vladgrigore, @valentinn, și @barni sunt cei șase TikTokeri/influenceri care au intrat în spațiul Durex și au discutat fără inhibiții despre ce înseamnă safe sex într-o serie de șase episoade tematice ce vor fi difuzate lunar pe platforma Durex #SafeToPlayHub, începând cu luna aprilie. Primul episod poate fi urmărit aici.

@Aluziva, sexologul Bogdan Morar și sex educator Adriana Stîngă s-au alăturat inițiativei și au participat în calitate de invitați în seria #SafeToPlayHub pentru a ghida conversațiile, a oferi suport în educația și sănătatea sexuală.

“În ultimii ani penetrarea categoriei de prezervative a scăzut, conform studiilor noastre interne, doar 8%* dintre ocaziile sexuale fiind protejate de un prezervativ, cifre confirmate și de către statisticile oficiale legate de numărul alarmant de mame minore sau de numărul de boli cu transmitere sexuală în creștere. Ca lider al categoriei, am simțit că este responsabilitatea noastră să ne implicăm și mai mult, aducând un plus de informație tinerilor care vor să își înceapă viața sexuală sau și-au început-o deja.

Prin platforma #SafeToPlayHub ne dorim să încurajăm discuțiile deschise despre educația sexuală atât între ei, cât și cu părinții astfel încât să își înceapă viața sexuală cât mai informați. De asemenea, este foarte important ca toți tinerii să înțeleagă care sunt riscurile la care se expun atunci când fac sex neprotejat, și cum astfel de decizii le pot afecta sănătatea sau chiar și perspectiva asupra relațiilor și a vieții sexuale.” Andrei Lamba, Regional Senior Brand & Trade Marketing Manager Durex SEE.

“Suntem încrezători că am găsit metodele potrivite de a facilita accesul tinerilor la educația sexuală, stârnindu-le interesul și poziționând conversațiile despre sex ca pe ceva firesc în niște țări în care nevoia de informare este atât de mare. Ne simțim norocoși și mândri să coordonăm această amplă campanie la nivel regional, alături de un client curajos care și-a însușit un rol atât de important în susținerea generației tinere,” a declarat Laura Gheorghiu, Group Account Director VMLY&R.

Platforma de comunicare regională #SafeToPlayHub va fi promovată pentru o perioadă de doi ani, iar core campaign se desfășoară în perioada martie-septembrie 2023. #SafeToPlayHub va continua atât în România, cât și în SEE, cu serii video în care influenceri locali discută liber despre sex, dar și implicațiile acestuia în viața adolescenților, de la importanța consimțământului, la exprimarea sexualității, abordarea discuțiilor cu părinții si multe alte subiecte de interes

Echipa DUREX România

Lukasz Prosinski – Marketing & Trade Marketing Director Health SEE

Lavinia Ghinescu – Regional Category Marketing Personal Care & Omnichannel Manager SEE

Andrei Lamba – Regional Senior Brand & Trade Marketing Manager Durex SEE

Vladuț Achim – Junior Brand Manager Durex RO & BG

Dorottya Nagy – Junior Brand Manager Durex HU

Nikolett Onhausz –  Junior Brand Manager Durex ADR

Diana Cireap – Regional Senior Digital & Media Manager Health SEE

Cristi Grigoratos – Regional Digital Manager Health SEE

Robert Gavrilă – Regional Junior Digital Manager SEE

Echipa VMLY&R România

Bogdan Teodorescu – Creative Director

Mihai Țițirig – Group Creative Director

Bogdan Grozavu – Senior Art Director

Irina Szelleki – Copywriter

Miruna Belgun – Art Director

Anna Floarea – Jr. Copywriter

Miki Crăciunescu – Strategy Director

Radu Stănescu – Strategic Planner

Ioana Bobe – Strategic Planner

Octavian Aftanasă – Social Media Manager

Mina Ionescu – Business Director

Laura Gheorghiu – Group Account Director

Andreea Gîscă – Account Director

Teodora Harcovei – Account Manager

Melania Adam – PR Manager

Denissa Mic – PR Director

Simona Chirițoiu – Traffic Manager

Romanita Oprea

Recent Posts

Ultimele zile pentru redirecționarea a 3,5%. „În cazul nostru, la fel ca în cazul multor ONG-uri din România, impactul proiectelor noastre este unul real”

Doar până pe 27 mai 2024, persoanele fizice mai pot alege cum sunt folosiți 3,5% din impozitul lor, prin redirecționarea…

o zi ago

Banca Transilvania a obținut un profit mai mare cu 35% în primul trimestru din 2024

Banca Transilvania a obținut rezultate pozitive în primele trei luni ale anului, cu creșteri ale economiilor clienților, soldului creditelor, volumului…

2 zile ago

AI Expo Europe: Cea mai mare conferință despre AI din Europa Centrală și de Est are loc în octombrie la București

AI Expo Europe, cea mai mare conferință interactivă din Estul și Centrul Europei, va decripta impactul Inteligenței Artificiale asupra prezentului,…

2 zile ago

UniCredit este partener al RAD ART FAIR 2024. Discount-uri de 20% la achiziția biletelor cu cardul

UniCredit Bank devine anul acesta partenerul RAD ART FAIR 2024, cel mai important eveniment dedicat scenei de artă contemporană din…

2 zile ago

Studiu KilometrulBine despre siguranța rutieră pietonală: traversarea neregulamentară e în topul comportamentelor negative

KilometrulBine, platforma de responsabilitate socială a mărcii Dacia, a lansat un studiu amplu ce și-a propus să aducă în prim…

2 zile ago

Pledoarie pentru strategie

Marketerii spun că, în continuare, companiile nu apreciază pe deplin fundamentele marketingului – strategia și managementul de brand. Am discutat…

2 zile ago