Tech

Yango sosește în România – ce e diferit față de Uber și Bolt?

Reading Time: 2 minute

Aplicația digitală de e-hailing Yango s-a lansat în București cu prețuri care pornesc de la 5 lei cu discount pentru rezervarea mașinii, o distanță de 3 km și o durată a cursei de 7 minute.

Yango este parte a grupului Yandex, fondat în Rusia și listat pe NASDAQ, serviciul fiind disponibil în 16 țări din Europa, Orientul Mijlociu și Africa.

Ca și Uber sau Bolt, Yango nu are propriile mașini sau șoferi, dar are ca parteneri locali companii de transport, deschizând și un centru dedicat pentru șoferi în București, unde șoferii se familiarizează cu aplicația, participă la sesiuni de training și teste, află detalii privind noul serviciu sau se pot odihni.

De asemenea, aplicația folosește propriul sistem de cartografiere, direcționare și navigație, iar pentru distribuirea inteligentă a comenzilor folosește tehnologii de machine learning. O altă diferență este că, cel puțin pentru moment, Yango nu are tarif dinamic. Dacă utilizatorul introduce destinația când face comanda, aplicația va calcula prețul exact pe care acesta îl va avea de plătit, care nu se va modifica în timpul cursei, chiar dacă mașina este blocată în trafic sau șoferul va fi nevoit să urmeze o rută ocolitoare.

Plata curselor este disponibilă doar prin intermediul unui card bancar înregistrat în aplicație. Potrivit estimărilor companiei, o cursă din Drumul Taberei către Centrul Istoric costă circa 10 lei, una din Piața Muncii la Pipera va fi în jur de 11,5 lei, iar de la Aeroportul Otopeni până în Piața Universității prețul va fi de aproximativ 35 lei.

Andrei Voicu, Director Regional Yango pentru România și Republica Moldova

„Credem că utilizatorii noștri vor aprecia funcționalitățile noastre unice precum comanda unei mașini pentru o altă persoană, cum ar fi un părinte sau un prieten, rezervarea mai multor mașini de pe un singur telefon în același timp, și multe altele”, a spus Andrei Voicu, Director Regional Yango pentru România și Republica Moldova.

Serviciul Yango/Yandex.Taxi a fost lansat în 2011, compania depășind în septembrie 2018 cifra de 1 miliard de curse. Peste 700.000 de șoferi sunt conectați activ la serviciu în fiecare lună. Compania Yandex afirmă că întregul său business de ride-hailing este profitabil, incluzând piețele în care serviciul se extinde.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Sorin Stanciu, Raiffeisen Digital Bank: Creditul nostru de nevoi personale va fi 100% digital, fără documente sau interacțiuni fizice

La un an de la lansarea pe piața din România, Raiffeisen Digital Bank pregătește un produs de creditare exclusiv digital.…

2 ore ago

Modificarea Legii RCA: șoferii români vor să aibă dreptul să întrebe asigurătorul la ce service își pot repara mașina

Majoritatea covârșitoare a șoferilor români consideră util să primească o listă cu unități service unde să își poată repara mașina,…

15 ore ago

„Catalizator de Începuturi” aduce tinerii artiști în lumina reflectoarelor

Proiectul „Catalizator de Începuturi”, sub egida „Cred în România” și cu sprijinul Primăriei Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al…

16 ore ago

Asociația GIC IOR-Titan acționează în instanță Primăria Capitalei pentru recuperarea zonei retrocedate ilegal din Parcul IOR

Asociația Grupul de Inițiativă Civică IOR-Titan a dat în judecată Primăria Capitalei pentru a recupera 12 hectare de pădure urbană…

17 ore ago

Secretele Festivalului Hoinar

Cu o experiență de 12 ani în managementul proiectelor culturale, Ruxandra Miuți este managerul Festivalului Hoinar, una din puținele inițiative…

17 ore ago

Businessul Lensa a depășit 207 mil. lei anul trecut. Cum aniversează compania 11 ani de prezență pe piață

Retailerul român de optică Lensa a înregistrat, în 2023, venituri de peste 207 milioane de lei, consemnând o creștere a…

17 ore ago