Tech

Sorin Stanciu, Raiffeisen Digital Bank: Creditul nostru de nevoi personale va fi 100% digital, fără documente sau interacțiuni fizice

Reading Time: 3 minute

La un an de la lansarea pe piața din România, Raiffeisen Digital Bank pregătește un produs de creditare exclusiv digital. Am aflat detalii de la Sorin Stanciu, country manager Raiffeisen Digital Bank, care ne-a oferit detalii și despre așteptările românilor de la o bancă digitală în 2023.

Urmează să lansați un produs de creditare exclusiv online. Cum trebuie să arate un astfel de produs în 2024?

Produsul nostru va urma filozofia noastră generală de a oferi produse cât mai simple posibil. Creditul de nevoi personale va fi accesibil complet digital, fără a fi nevoie să vizitezi o sucursală sau angajatorul, și vom oferi o structură simplă de preț, de exemplu nu intenționăm să percepem niciun comision.

De asemenea, credem în transparență, iar dobânda noastră este fixă și transparentă pentru toți solicitanții încă din primul moment în care interacționează cu noi, fără alte cerințe precum aducerea salariului la Raiffeisen Digital Bank AG. Rata dobânzii pe care o comunicăm la începutul procesului de aplicare pentru creditul de nevoi personale este garantată pentru clienți și nu se va modifica în funcție de profilul clientului sau de alți factori.

Credem că este vorba și despre flexibilitate, deoarece situația clienților se schimbă adesea, de aceea le permitem acestora să-și ramburseze creditul fără a percepe comisioane de rambursare anticipată. Iar toate operațiunile se fac prin intermediul aplicației mobile.

Cât de pregătiți sunt românii pentru banking digital 100%?

Credem într-o piață în creștere pentru băncile digitale în România, deoarece clienții sunt deschiși la produse bancare accesibile, ușor de utilizat, disponibile 100% digital.

Băncile tradiționale au investit în tehnologie și au reușit să devină mai digitale în ultimii ani, iar acum avem mai multe bănci digitale pe piață, ca dovadă a interesului ridicat din partea consumatorilor.

Pe baza întrebărilor clienților și a discuțiilor pe care le avem pe piață, există un mare interes pentru produsele noastre de creditare, care vor fi disponibile doar digital prin aplicația mobilă.

Cum vă diferențiați pe o piață în care concurează atât bănci, cât și fintech-uri?

Vedem creditul de nevoi personale ca produs de bază în oferta noastră și credem că suntem bine poziționați pe piață, aducând simplitatea și eficiența modelului nostru de afaceri, ce am învățat din piața noastră inițială (Polonia) împreună cu expertiza în creditare și încrederea unui grup bancar puternic din Europa.

În ciuda faptului că aducem un produs simplu clienților, creditarea este un domeniu complex și suntem bucuroși să beneficiem de expertiza grupului în acest domeniu, ceea ce reprezintă un plus în comparație cu alți jucători fintech. Oferim agilitatea și viteza unei banci 100% digitale împreună cu încrederea oferită de un grup financiar solid.

Raiffeisen Digital Bank AG împlinește curând un an pe piața din România. Cum ați evoluat în această perioadă și ce planuri aveți în continuare?

Primul nostru obiectiv a fost să lansăm și să începem să creștem numărul de clienți pentru produsul nostru de cont curent, care vine cu un card de debit virtual gata de utilizare. Deschiderea unui cont curent se poate face oricând online de către client prin aplicația mobilă. Am petrecut perioada inițială pentru a îmbunătăți procesul și pentru a asigura o experiență cât mai simplă posibil pentru clienții noștri și suntem bucuroși să vedem feedback-ul acestora reflectat în evaluările actuale ale aplicației.

În al doilea rând, ne-am concentrat pentru a aduce creditul de nevoi personale și pe piața din România. Ne aflăm în prezent în etapele finale înainte de lansare și ne așteptăm să avem produsul pe piață în curând. Creditul de nevoi personale va fi un produs 100% digital, fără documente sau interacțiuni fizice, și așteptăm cu nerăbdare să-l lansăm în curând pentru clienții români.

Suntem într-un stadiu incipient în România, după aproximativ un an pe piață, și am avut un început bun. Obiectivul nostru este să construim o bancă digitală în beneficiul următoarelor generații de români, iar deocamdată suntem încă la stadiul de fundație. Suntem nerăbdători să extindem oferta de produse în curând.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Cum scade costurile munca în sistem hibrid

Modelul de lucru hibrid a câștigat popularitate în ultimii trei ani, însă nu toate companiile sunt mulțumite de acest sistem,…

o oră ago

DP World a inaugurat terminalul multimodal de la Aiud, investiție de 21 mil. euro

DP World, unul dintre cei mai mari operatori portuari la nivel global, a inaugurat noul terminal multimodal de la Aiud,…

3 zile ago

FORT, parte a Bittnet Group, debutează pe piața AeRO a Bursei

FORT, companie specializată în securitate cibernetică, parte a Bittnet Group, a debutat astăzi pe piața AeRO a Bursei de Valori…

3 zile ago

Venituri de 3,4 miliarde de euro pentru piața telecom din România

Veniturile din sectorul telecom din România s-au menţinut la 16,9 miliarde de lei în anul 2023, respectiv 3,4 miliarde euro,…

3 zile ago

Străzi deschise în București. O nouă stradă devine pietonală în acest weekend

În weekendul 18-19 mai „Străzi deschise, București – Promenadă urbană” #4 activează, în premieră, o nouă zonă a Capitalei, Strada…

3 zile ago

DIGI își lansează serviciile în Belgia în această vară

DIGI a a inaugurat oficial sediul central din Bruxelles și va deveni cel de-al patrulea jucător de telecomunicații din Belgia.…

3 zile ago