10 lectii de business oferite de generatia millennials

Ai citit deja carti despre cum sa reusesti in cariera scrise de CEO celebri, dar in practica, de cele mai multe ori, lectiile care ti-au dat de gandit au venit de la cei mai tineri dintre angajati. De unde au idei si energie? Cum reusesc sa stranga in jurul lor echipe intregi? Tinerii nascuti in perioada 1980 – 1995 dau tendintele anului 2016, iar prin ideile si filosofia de business se impun treptat-treptat ca lideri in companii.

De Steluta Nastase – Lupu

Recent am descoperit jurnalul lui Francesco Marconi, strategy manager la Associated Press, care schimba perspectiva asupra stilului de management. In playbook-ul “Frankly Speaking” povesteste experientele sale sociale, inlatura cliseele legate de cariera si pune accent pe empatie, colaborare si scop – notiuni sustinute de generatia millennials si motoare importante pentru managerii care vor sa fie lideri.

Din stilul de lucru al tinerilor in companii si din interactiunea cu managerii companiilor-client, am conturat cele mai importante lectii de business pe care acestia le-au invatat recent de la generatia millennials:

In online mizeaza pe interactiunea cu publicul tinta, nu doar pe prezenta pe retelele de socializare si transmiterea unor mesaje de marketing! In 2016, consumatorii vor fi mult mai atenti la campaniile creative lansate de branduri, la modul in care sunt implicati si comunica cu o companie. Prin urmare, miza este sa angajezi oameni bine pregatiti pentru campanii online si sa monitorizezi rezultatele. Publicul tinta taxeaza mesajele nepotrivite si este important sa analizezi cifrele pentru a vedea daca comunicarea este pe placul publicului.

Implica consumatorii atunci cand lansezi un produs nou! Lanseaza versiunea demo, asculta parerea publicului si chiar gandeste o modalitate prin care acesta poate contribui la optimizarea si promovarea produsului.

Ofera experiente unice consumatorilor si liderilor de opinie, precum si motive sa aleaga produsul tau dintr-o mie de produse asemanatoare.

Gandeste campanii care sa includa dispozitivele purtabile! Generatia millennials se gandeste sa investeasca tot mai mult in dispozitive care masoara productivitatea la locul de munca, dar si starea de sanatate. La nivel mondial, anul acesta s-au vandut 33 de milioane de dispozitive purtabile (in topul vanzarilor fiind bratarile inteligente pentru fitness Fitbit si ceasurile inteligente Apple), iar tendinta este in crestere. Prin urmare, merita exploatat potentialul acesta pentru a gandi aplicatii, campanii, concursuri, dar si pentru a le include in pachetul de beneficii al angajatilor.

Mergi dincolo de produse si servicii! Prin businessul pe care il conduci arata ca mizezi pe valori si pe scopuri bine definite care sa implice comunitatea si sa aiba efecte benefice asupra acesteia.

Lucreaza cu un scop! Acest concept devine treptat-treptat o practica, inlocuind ideea ca trebuie sa lucrezi peste program cu gandul ca businessul va creste peste noapte. Tinerii din generatia millennials militeaza nu pentru munca in plus, pentru a obtine o promovare, ci pentru munca in plus atunci cand sunt increzatori intr-o cauza si in impactul acesteia. Aceasta este si misiunea companiei britanice “Escape the city” care ajuta tinerii sa scape de joburile in corporatii si sa gaseasca un job care conteaza si are semnificatie pentru ei.

Cunoaste angajatii! Si in Noul An te intrebi ce ii motiveaza pe angajati si ce ii determina sa lucreze mai bine. Generatia millennials inspira pasiune pentru ceea ce face si ai vrea ca intreaga echipa sa fie asa. Regula e simpla: incepe prin a cunoaste fiecare angajat! De regula petreci mai mult timp la serviciu decat acasa, prin urmare profita de pauzele de cafea si organizeaza constant iesiri in echipa si petreceri pentru a sarbatori reusite mari si mici – tot cu scopul de a descoperi colegii cu pasiunile si interesele lor si a gandi un mediu de lucru care ii motiveaza.

Spune “Multumesc!” si angajatii vor fi mult mai orientati sa se implice in continuare si sa vina cu idei creative. Echipele bine sudate sunt alcatuite din oameni care dau si ofera feedback constant, nu numai la evaluarea anuala, iar aprecierea constanta a activitatii are efecte bune si de durata. Aprecierea activitatii iti creeaza si un capital de imagine care te va ajuta atunci cand vei avea nevoie de ajutor in timp record pentru un proiect.

Inspira si construieste incredere! Cele mai bune echipe sunt formate din specialisti care au background-uri diferite si chiar neasteptate pentru domeniul in care lucreaza. Ofera-le libertate in luarea deciziilor si ai incredere in ei ca vor lua cele mai bune decizii! Riscul sa apara greseli este inevitabil, daca impui ca task-urile sa se faca dupa placul tau inhibi inovatia, dezvoltarea si leadershipul angajatilor – totul cu efecte negative asupra businessului si imaginii acestuia.

Spune “Nu!” atunci cand este cazul! In postura de manager te-ai simtit adesea precum un tanar aflat la inceputul carierei care vrea sa demonstreze tututor ca are initiativa si este priceput in ceea ce face, insa calitatea muncii a scazut. Alege calitatea mai presus de cantitate atunci cand vine vorba de prezenta brandului pe retelele de socializare, de evenimentele la care participi, clientii pe care ii alegi si proiectele in care alegi sa te implici. Astfel oferi valoare activitatilor care iti plac si ai satisfactie personala si profesionala.

Citeste si alte articole despre generatia millennials aici. Pe aceeasi tema, mai poti citi si articolul de aici. 

Steluța Nastase-Lupu este online marketing specialist la firma de executive search ABC Human Capital

Foto: Dreamstime