Adolescenții. Creativii de mâine!

Acum mai bine de un an, am creat un nou proiect de marketing social bazat pe comunitate care adresează o cauză socială importantă: starea de bine a adolescenților. Inițiativa echipei Fundației PRAIS – “Suntem tânăra generație!” – a pornit de la un raport UNICEF din anul 2013, potrivit căruia România se află pe ultimul loc din Europa în ceea ce privește starea de bine a tinerilor.

De Silvia Bucur, Președinte Fundația PRAIS

Obiectivele noastre în cadrul primei ediții au fost promovarea talentului, creativității, inițiativelor liceenilor, valorizarea potențialului individual, diversitatea, prin crearea unor spații de expresie în licee, și virtual, pentru fiecare dintre participanți. Interacțiunea directă cu mii de tineri a fost menită a le stimula starea de bine. Platforma integrată social media www.tanarageneratie.ro pe care am creat-o este locul unde zi de zi au fost vizibili și valorizați.

În sfera artelor vizuale, a graficii și obiectelor, adolescenții ne-au impresionat atât în cadrul concursului organizat la Liceul de Arte Plastice Nicolae Tonitza, cât și în atelierele de creație unde au realizat lucrări cu tușe pline de vigoare, moderne, curajoase și de mare expresie. Expozițiile și premiile au marcat realizările lor.

Story books, regie, coregrafie – de nota 10!

Concursul “Best Flashmob” a stimulat capacitatea lor de organizare, creativitatea în realizarea poveștii, a coregrafiei, regiei și montajului filmelor care au depășit cu mult exigențele noastre. Remarcabilă este capacitatea adolescenților de a se mobiliza cu talent pe teme de interes, de a-și integra colegii fără a face diferențe, incluziunea și diversitatea fiind celebrate în filmele realizate de ei. Faptul că au trebuit singuri să-și promoveze filmul pe pagina de FB a proiectului @tanarageneratie, ne-a arătat că, știu cum să o facă în mod natural, fără școli și specializări. Suficiente elemente care ne-au convins că printre noi se află deja viitorii creativi din industria publicității, IT, ingineriei, matematicii, marketingului. Le trebuie doar scenele pe care să performeze, valorizați!  https://www.youtube.com/watch?v=bGKouUNYljo&feature=youtu.be

În prima ediție, am dezvoltat proiectul “Suntem tânăra generație!” în 14 orașe cum ar fi: București, Timișoara, Cluj-Napoca, Iași, Brașov, Făgăraș, Ploiești, Roman, prin activări, conferințe itinerante, dezbateri, concursuri și diseminare de materiale de informare. Programul a reunit până acum peste 50.000 de liceeni și profesori, parteneri.

Am ales să comunicăm cu liceenii prin intermediul unor personalități artistice, sociologi, psihologi, campioni olimpici, manageri, profesori. Prin storytelling, am reușit să trecem orice bariere. Poveștile noastre autentice de viață, dialogul dintre noi – cei cu experiența maturizării prin reușite și eșecuri au transformat conferințele în dezbateri ample și schimburi de idei inspiraționale.

Care sunt ingredientele stării de bine a adolescenților?

O serie de competente socio-emoționale cum ar fi: empatia, conștientizarea și gestionarea eficientă a propriilor emoții, competențele de relaționare și comunicare, atitudinea proactivă și civică, încrederea în abilitățile proprii, capacitatea de rezolvare a problemelor – îi ajută pe tineri să se adapteze lumii în care trăiesc și să devină o resursă a progresului. Dezvoltarea acestor abilități, echiparea cu posibilitatea de a răspunde eficient la evenimentele importante din viață fiind o prioritate pentru familie, școala, societate.

Un adolescent conștient de emoțiile sale, de comportamentele și resursele pe care le are, care are respect de sine și pentru alții, care înțelege valorile morale și se aliniază acestora, va avea rezultate mai bune la școală și în carieră, va fi creativ și va dezvolta relații armonioase cu cei din jur.

Sondajul pe care l-am realizat în licee din București și Iași, a relevat importanța pe care liceenii o acordă bunelor relații, lucrului în echipă, prietenilor, muzicii și excursiilor pentru starea lor de bine. Totodată, din discuțiile avute cu ei, am remarcat dorința de a fi ascultați, înțeleși, valorizați, respectați și tratați ca adulți.

Rezultatele obținute la finalul primei ediții “Suntem tânăra generație!” au fost posibile datorită grantului acordat de Fundația Coca-Cola, în cadrul selecției sale anuale de proiecte bazate pe comunitate, pe care le organizează la nivel internațional, precum și echipei locale a companiei Coca-Cola România care a susținut acest proiect.

Despre Fundaţia PRAIS

Fundaţia PRAIS a fost creată în 2002 de către compania de consultanță în comunicare PRAIS Corporate Communications. În cadrul proiectelor sale naţionale inițiate și dezvoltate de-a lungul a 16 ani, susţine cauze sociale majore: accesul tinerei generații la resurse, educaţie, dezvoltare personală și cultură, promovează starea de bine și stilul de viaţă sănătos, grija faţă de natură, economia bazată pe talente, creativitate, inovaţie, competitivitate şi etică.

Recunoscută local şi internaţional, Fundaţia PRAIS s-a implicat cu succes în proiecte educaţionale naţionale din domenii precum: promovarea mişcării şi a nutriţiei sănătoase; siguranţa produselor alimentare; protecţia mediului; promovarea tinerelor talente. Programele locale sau cross-countries au angrenat milioane de elevi, familii, cadre didactice, publicul larg şi au creat alianţe de valori între parteneri publici şi privaţi, lideri de opinie, specialişti locali şi internaţionali, reuniţi pentru a servi împreună cauzelor sociale globale dedicate viitorului tinerei generaţii. www.praisfoundation.com