Tech

Cat costa operarea unui magazin online?

23 apr. 2014 2 min

Cat costa operarea unui magazin online?

Reading Time: 2 minute

Apetitul crescut al romanilor de a-si face cumparaturile pe internet a adus o explozie de magazine online. Pare un business simplu de lansat, dar in spate sunt multe operatiuni si costuri.

 Partea nevazuta a magazinului online, logistica, depozitarea, software-ul de gestiune a stocului si a site-ului, da cele mai mari batai de cap start-up-urilor din e-commerce, ajungand sa reprezinte si pana la 30% din costurile totale. Potrivit estimarilor realizate de Frisbo, prima platforma de e-fulfillment de pe piata locala, lansata la inceputul anului de Okian, externalizarea procesului operational prin efulfillment poate injumatati costurile operationale si face magazinul functional din momentul zero.

Orice investitor intr-un start-up de e-commerce stie ca va avea de investit in constructia si promovarea magazinului sau online si isi va aloca cea mai mare parte a bugetului in aceasta directie. Insa costurile cele mai putin evidente, de care depinde evolutia eficienta a businessului, sunt cele de operare efectiva a magazinului online. Acestea pot varia pentru un start-up de la minimum 10% pana la 30% din cifra de afaceri.

Cineva trebuie sa coordoneze aparitia optima a produselor pe site, de la imagini pana la informatiile de produs, sa opereze promotii pe site, newslettere sau cuplaje de produse. “Pe langa acestea, partea cu adevarat nevazuta este preluarea efectiva a comenzilor, procesarea lor, facturarea, depozitarea, impachetarea, livrarea, retururile sau plangerile. Toate acestea presupun procese elaborate, spatiu, angajati, sisteme software, iar pe masura ce magazinul online ia amploare, ele vor trebui scalate in consecinta”, declara Bogdan Colceriu, CEO Frisbo.

Potrivit acestuia, avantajul utilizarii unui serviciu de efulfillment este ca transforma costurile operationale indirecte, ca depozitarea, preluarea comenzilor, gestiunea marfii, facturarea, impachetarea, livrarea sau chiar gestionarea site-ului, intr-un cost direct, legat de numarul de comenzi realizate si de cantitatea de marfa aflata in stoc. Astfel dispar costurile cu chiria, salariile, achizitionarea unui software specific, iar start-up-ul se concentreaza pe site, produse, preturi, promovare. „Frisbo isi propune sa inlocuiasca costul operational de minimum 10% din cifra de afaceri cu un cost direct de cel mult jumatate din acesta”, afirma Colceriu.

Pe langa reducerea cu pana la 50% a costurilor operationale, avantajul principal al utilizarii unui serviciu de e-fulfillment este ca lansarea businessului se produce instant, din momentul in care site-ul este infiintat si marfa devine disponibila.

Frisbo este prima platforma de e-fulfillment de pe piata locala, lansata la inceputul anului de Okian, unul dintre principalii comercianti de carte din Romania, cu o investitie de 500.000 de euro.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: