fbpx
Finanțe

VIVA ITALIA4 min

22/04/2014 4 min read

VIVA ITALIA4 min

Reading Time: 4 minute

Cetatea Eterna este resedinta multor romani. Usurinta cu care pot invata italiana, salariile mai mari si cultura compatibila fac ca Italia sa fie un adevarat paradis pentru romani. Din acest an, au si o alta facilitate: Banca Transilvania a deschis o sucursala la Roma.

 Sucursala Bancii Transilvania a fost deschisa la inceputul acestui an si este destinata in special romanilor, atat persoanelor fizice, cat si companiilor. BT devine astfel singura banca romaneasca din Italia. Decizia de a deschide o sucursala in Italia a fost logica, data fiind comunitatea romaneasca de aici.

“Ne-am dorit sa fim singura banca romaneasca din zona, in primul rand pentru romanii nostri de acolo, dar si pentru italieni”, spune Gabriela Nistor, director general adjunct retail banking in Banca Transilvania.

Drumul pana la deschiderea unei sucursale la Roma a inceput, de fapt, in luna aprilie a anului trecut, cand Horia Ciorcila, presedintele Consiliului de Administratie al BT, propunea Adunarii Generale a Actionarilor bancii planul de extindere in Italia. Actionarii au primit pozitiv proiectul. Subiectul a fost discutat la AGA din 30 aprilie, iar deschiderea a fost programata pana la finalul anului.

Potrivit propriilor declaratii, Horia Ciorcila se bucura ca Banca Transilvania este parte a comunitatii italiene. “Extinderea in strainatate este o oportunitate de business pentru banca noastra. Relatiile romano-italiene si strategia pe care o avem pentru BT Italia vor contribui, cu siguranta, la cresterea organica a bancii”, a spus acesta.

Odata stabilita directia de business, a venit randul implementarii proiectului.

A fost o etapa lunga si extrem de complexa, care a presupus mai multe actiuni. In primul rand, oficialii bancii au cautat si au gasit un sediu pentru banca intr-o zona accesibila, cat mai aproape de comunitatea de romani. Iar aceasta alegere s-a materializat intr-un sediu de pe Via Baldo degli Ubaldi nr.184 B. Ca sa intelegeti mai exact unde se afla sediul bancii, este central, la aproximativ 11 minute distanta de celebra piata San Pietro sau la jumatate de ora de mers pe jos. Programul este de luni pana vineri, intre orele 8.00 si 16.30, iar sambata intre 8.30 si 11.30.

Odata gasit sediul, a urmat etapa a doua – recrutarea personalului. Pentru echipa BT Italia au fost alese sapte persoane care sa-si continue si dezvolte cariera in cadrul sucursalei din Roma.

In acelasi timp, au fost demarate si procedurile legale. Gabriela Nistor spune ca, din anumite puncte de vedere, procedurile sunt similare unei deschideri de sucursala in Romania, cum ar fi aprobarea din partea BNR, obligatorie pentru orice sucursala bancara. “Difera, de exemplu, pentru faptul ca sucursala noastra din Italia se supune atat reglementarilor BNR, cat si unor reglementari specifice Bancii Centrale a Italiei”, a adaugat Nistor.

 

BUONGIORNO, ROMA!

BT Italia 2Odata rezolvate chestiunile administrative si cele juridice, a urmat crearea ofertei de produse, adaptate nevoilor clientilor. La inceputul lunii septembrie 2013, directia de Marketing & Comunicare, directia Retail Banking si echipa Sucursalei BT Roma au lucrat la propuneri de pachete de produse, in exclusivitate pentru clientii bancii din Italia. Primii clienti au beneficiat de pachete de produse gratuite pana la finalul lunii iunie.

La mijlocul lunii octombrie a inceput si prima campanie pentru Banca Transilvania Italia.

Clientii Sucursalei Italia au la dispozitie intreaga oferta a Bancii Transilvania: depozite, credite, BT24 Internet Banking si Mobile Banking, carduri, transferuri de bani, serviciul SMS Alert, Direct Debit, posibilitatea achitarii facturilor pentru furnizorii din Romania etc. In plus, pentru primii clienti, oferta BT cuprinde, pana la finalul lunii martie a.c., trei pachete de produse gratuite.

Campania Banca Transilvania–Italia are ca headline “Ciao, am ajuns la Roma!”, iar protagonistul este Zanul BT, personaj folosit de banca atat in reclame, cat si in social media, pentru o comunicare corporativa neconventionala.

Pe 3 ianuarie a fost deschisa sucursala, iar BT Italia a devenit si membra a Asociatiei Bancilor din Italia. Gabriela Nistor spune ca, pentru banca, deschiderea sucursalei de la Roma inseamna deschiderea spre vest, spre Europa. “In prezent, sucursala BT Italia este singura noastra unitate in afara tarii. A fost, de asemenea, o provocare formarea echipei de inceput – romani si italieni. Conceptul sucursalei noastre este unul diferit, etno, cu elemente care duc cu gandul la Transilvania, in corelatie cu brandul Banca Transilvania si cu zona in care banca noastra s-a nascut si a crescut.”

Evident, demersul bancii ajuta foarte mult cetatenii romani din Italia, pentru ca le faciliteaza legaturile bancare cu Romania, oferind o modalitate foarte usoara de a transfera rapid si cu costuri mici sume de bani pentru cei de acasa.

In plus, pentru ca este singura banca romaneasca din Italia, orice client vorbitor de limba romana este consiliat in limba romana.

“Referitor la oferta, produsele de creditare sunt special create pentru cei care intentioneaza sa-si cumpere un imobil in Romania. Pentru aceste tipuri de imprumuturi, luam in considerare veniturile obtinute in Italia, in timp ce partea de acordare a creditului este facilitata prin conexiunile Sucursalei BT Italia cu BT Romania”, mai spune Gabriela Nistor.

DSCN3812Atuul principal al Bancii Transilvania pentru a detine o sucursala in Italia este ca se adreseaza in primul rand comunitatile de romani. In al doilea rand, sucursala este punctul de acces al BT la zona euro. Gabriela Nistor mai spune ca piata bancara italiana este o piata foarte complexa si foarte competitiva, iar dezvoltarea sucursalei BT in acest context este o provocare, prin dezvoltarea de produse noi, adaptate specificului acestei piete.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *