Marketing

Ce facem cu big data si cum le folosim in comunicare?

6 nov. 2015 2 min

Ce facem cu big data si cum le folosim in comunicare?

Reading Time: 2 minute

Cu ce provocari se confrunta, care sunt transformarile prin care a trecut piata si care sunt calitatile care “se cer” acum unui om de PR? I-am invitat pe reprezentantii agentiilor care au participat in mod activ la realizarea studiului Biz & Unlock Market Rearch la un exercitiu de analiza a industriei de PR.

Ioana Manoiu_7864_07
Ioana Manoiu / Foto: Vali Mirea

Ioana Manoiu, Managing Partner, GMP PR

Varsta: 37 de ani

Experienta in industria de comunicare: 17 ani

Studii: Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, Universitatea Bucuresti; MBA – Berlin School of Creative Leadership

Detine GMP PR impreuna cu Felix Tataru si Ana-Maria Diceanu. Anul acesta GMP PR a organizat prima conferinta de PR measurement in PR din Romania, sustinuta de expertul international Katie Paine. Anul trecut, impreuna cu Point Public Affairs, a sustinut cursuri despre comunicarea corporate in anii electorali.

Provocarea: Cea mai mare provocare este sa demonstram ce impact au campaniile de PR asupra businessului companiei. Acest lucru este posibil daca luam in serios masurarea rezultatelor campaniilor. Noi, ca industrie, nu vom putea creste daca nu ne demostram valoarea. Iar valoarea noastra nu consta in numar de like-uri sau numar de articole, ci in impact real in business. O alta provocare este diluarea granitelor dintre marketing si PR. Azi nu mai vorbim de campanii de PR sau marketing, ci de concepte, idei si tehnologii. 

Transformarea: In urma cu zece ani aveam publicul nostru descris de anumite categorii socio-deomografice si preferinte pentru stilul de viata. Azi stiu ca ma adresez lui Viorel, de pe strada X, din orasul Y, 37 de ani, care este membru al comunitatii posesorilor de Skoda. Si ajungem la miezul problemei: ce facem cu big data si cum le folosim in comunicare?

De ce are nevoie un om de PR? Cunostinte de comunicare de criza (in era social media avem un potential de criza la fiecare post); sa gandeasca digital – social media nu mai reprezinta new media, ci e un mod de viata. Un bun profesionist in PR are nevoie nu doar sa fie un bun digital storyteller, ci trebuie sa poata gandi strategii de digital, sa stie sa coordoneze executii, sa masoare, sa analizeze rezultatele si sa inteleaga Big Data – sa stie sa faca conexiuni creative intre date si solutiile de comunicare propuse.

 

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: