One-Stop-Shop pentru productii nelimitate

Lansat in urma cu aproape un an, Unlimited Production se prezinta drept primul broker de servicii de productie full service din Romania. Practic, compania acopera atat segmentul de productie publicitara, cat si cel audiovizual, pe un model de business de tip one-stop-shop.

Am discutat cu Catalin Zecheru, Director General, si Lorena Petre, Creative and Production Director al Unlimited Production, despre ce inseamna aceasta gama atat de complexa de servicii si despre serviciile de productie video corporate, un segment in crestere tot mai accentuata in ultima perioada.  

Catalin Zecheru, Unlimited

Catalin Zecheru, Director General, Unlimited Production

Ce inseamna pozitionarea de primul broker de servicii de productie full service din Romania?

Serviciile noastre includ tipar de mici si mari dimensiuni, POSM, realizarea de materiale promotionale, logistica evenimente, solutii de merchandising, branding personalizat, produse textile si productii speciale. Compania asigura setup integral pentru conferinte si evenimente indoor si outdoor.  Ideea de broker de servicii de productie a pornit de la o cerere mare din partea clientilor care isi doreau servicii de tip full-service. Oamenii de marketing din companii nu mai vor si nu mai au timp sa gestioneze furnizorii din diverse arii de productie. Au nevoie de cineva care sa gestioneze aceste lucruri in locul lor. Ceea ce am facut noi in plus fata de alte companii de productie a fost inglobarea in lista de servicii a partii de audio-video. In prezent, suntem pionieri ai acestui tip de servicii in Romania si ne dorim sa ramanem cei mai buni.

Cum va selectati furnizori de servicii? Ne puteti da cateva nume?

Selectia furnizorilor este facuta in urma unei testari a acestora in prealabil. Astfel, inainte de a-i include in baza noasta de date ii vizitam in atelierele si halele de productie pentru a vedea exact ce capacitati de productie au. De asemenea, testam viteza de reactie la ofertare, viteza de productie si, nu in ultimul rand, raportul calitate-pret, acesta din urma fiind unul dintre cele mai importante aspecte. Sunt proiecte in care primeaza pretul, dar sunt si proiecte in care calitatea este cea mai importanta, motiv pentru care acest raport este esential.

La sfarsitul fiecarui an calendaristic se fac evaluarile fiecarui furnizor, in care sunt punctati in functie de mai multe criterii. Pe baza punctajul obtinut respectivul furnizor se incadreaza intr-o categorie si in acest fel ne putem da seama cum si ce ar trebui sa schimbam in abordarea si in modul de lucru, desigur, daca este cazul. In urma acestei evaluari un furnizor poate sa fie si exclus din baza de date. Nu a fost cazul pana acum.

Toti furnizorii nostri sunt la fel de importanti pentru noi, de aceea nu as vrea sa dau nume, pentru ca ar trebui sa ii numesc pe toti, si sunt peste 150. Nu conteaza diferentele de volume rulate la fiecare furnizor, ei toti au un rol foarte important in activitatea noastra.

Productiile video – corporate in Romania

Lorena Petre, Creative and Production Director

Lorena Petre, Creative and Production Director, Unlimited Production

Din perspectiva activitatii noastre, segmentul de productii video-corporate a inregistrat in ultimul an o crestere semnificativa.

Cererea de filme motivationale pentru uzul intern al companiilor s-a triplat din toamna anului trecut pentru ca angajatorii au descoperit un instrument de comunicare neexploatat pana acum.

Clientii sunt din ce in ce mai constienti ca un film de prezentare este un mijloc de comunicare eficient si ofera plus-valoare. Efectul de informare prin entertainment este din ce in ce mai apreciat. Fie ca este livrat pe un mini-dvd personalizat, integrat intr-un site sau difuzat in cadrul unui eveniment, acest produs de comunicare este la ora actuala foarte cautat si apreciat.

Partea de productie video reprezinta 16,5% din businessul Unlimited Production

Care sunt rigorile unei productii video de calitate?

Acum ceva timp as fi raspuns ca o productie video de calitate este cea care respecta un script bine gandit, este realizata de o echipa profesionista si are echipament tehnic de inalta calitate. Dupa un an de Unlimited Production pot spune ca nu este de ajuns sa le ai pe cele amintite mai sus. O productie video de calitate trebuie sa imbine dorintele si asteptarile clientului cu viziunea artistica a celor care o realizeaza. Aceasta trebuie sa il reprezinte pe client, sa o foloseasca cu adevarat, sa fie in concordanta cu nevoile sale de exprimare, iar toate acestea sa aiba in acelasi timp si o amprenta cat de mica a personalitatii noastre ca echipa, acea amprenta care face diferenta si il determina pe client sa spuna la final: wow!

Care sunt marjele de pret pentru o productie video corporate?

Preturile pot varia in functie de scenariu si de conceptia regizorala, care dicteaza in mod concret necesarul tehnic si complexitatea stadiilor de productie. Cele mai costisitoare sunt productiile care implica efecte speciale si animatie. Nu exista marje, exista un buget in care sa te incadrezi si sa faci tot posibilul ca materialul sa isi deserveasca optim scopul. Desigur, cu cat ai un buget mai mare, cu atat ii poti permite imaginatiei sa zburde si sa realizeze spectaculosul. O provocare este, insa, si sa te incadrezi intr-un buget mic si sa faci un film care sa nu reflecte costul mic.

Cat dureaza in medie realizarea unui film corporate?

Timpul in care se realizeaza un film corporate este de cele mai multe ori termenul dat de client. Bineinteles, durata se stabileste, in mod corect, in functie de scenariu si decupaj. Dupa aceasta etapa, ne dam seama cate secvente avem si ce implica in mod concret pre-productia, productia si post-productia.

Care este dotarea tehnica de care este nevoie pentru realizarea unui astfel de film?

Ne intoarcem din nou la scenariu, conceptie regizorala si buget. Aceste trei elemente sunt foarte importante pentru ca determina necesarul tehnic. Exista filme realizate strict din poze, altele din poze si animatie, filme realizate doar din animatie daca este vorba despre o productie de tip typography (text animat) sau categoria filmelor care necesita toate stadiile productiei. Aici, divizam din nou productiile: exista productii care necesita doar echipament video (fara sunet), altele care implica interviuri/testimoniale sau voice over, unde se adauga echipamentul pentru sunet, studioul si actorul pentru voice over. In functie de scenariu, tipurile de cadre, locatii, decoruri, folosim de la echipament simplu de studio pana la macara si drone. Tipologia filmelor corporate pe care le-am realizat pana in prezent difera de la un client la altul, de la un subiect la altul. Nu exista o reteta anume.

Ce aduce in plus unui brand un film de prezentare fata de alte genuri de materiale promotionale?

In comparatie cu alte tipuri de materiale promotionale, un film de prezentare, un film corporate are un mai mare impact asupra audientei, are mai multa credibilitate, transmite emotiile si mesajele companiei in mod direct si poate motiva atat targetul intern, cat si cel extern.

Trei motive pentru care clientii sa apeleze la productii video si trei motive pentru care sa apeleze la voi.

Le oferim consultanta in realizarea conceptului, a scenariului, coordonam productia si post-productia, le punem la dispozitie echipamente de ultima generatie pentru filmare si putem realiza toate tipurile de productii video, de la filme de prezentare companii si produse/servicii, demo produs, interviuri, testimoniale, documentare, studii de caz, transmisii live de la evenimente, video post-event, making-of si pana la reclame audio si video. Tot ce trebuie sa faca clientul este sa ne spuna ce isi doreste si noi ii putem realiza dorintele.