Dona a ajuns la 300 de farmacii

Farmacia Dona, unul dintre cele mai mari lanţuri de farmacii din piaţa locală, a inaugurat recent cea de-a 300-a unitate, la Iaşi.

Până la finalul anului 2017, reprezentanţii companiei au în plan depăşirea pragului de 350 farmacii – atât prin dezvoltare organică, cât şi prin parteneriate în sistem de franciză.

Farmacia Dona cu numărul 300 funcționează în cadrul unui parteneriat în sistem de franciză, agreat între reţeaua de Farmacii Dona şi proprietarul lanţului de farmacii Medikon – Baby Farm, pentru 5 din cele 6 farmacii pe care acesta le deţine în Iaşi, arată compania, într-un comunicat de presă.

„300 de farmacii înseamnă pentru noi şansa de a fi şi mai aproape de pacienţi şi posibilitatea de a le oferi condiţii generale mai bune în ceea ce priveşte preţurile şi portofoliul de produse, ca urmare a creşterii puterii de negociere cu furnizorii şi producătorii. Brandul Farmacia DONA este astăzi sinonim cu grija pentru sănătate, profesionalism şi responsabilitate în consilierea farmaceutică, realizare posibilă ca urmare a eforturilor de pregătire profesională continuă pentru cei 1200 de farmacişti şi 900 de asistenţi de farmacie din rețeaua noastră”, a declarat doctor Eugen Banciu, preşedintele Grupului Dona.

Dona a demarat un amplu proces de rebranding în 2014. Până în prezent, peste 130 de Farmacii Dona au fost redecorate. Doar în 2016 au fost investite în rebranding 5 milioane de lei, urmând ca anul acesta să fie alocate peste 2,5 milioane lei pentru reamenajarea farmaciilor, arată compania.

Cea de-a 300-a Farmacie DONA, recent inaugurată la Iaşi, beneficiază la rândul ei de un design modern. Unitatea este una dintre cele 16 unități partenere în sistemul de franciză DONA lansat anul trecut. Celelalte 15 sunt situate în oraşele: Bucureşti, Roşiorii de Vede, Alexandria, Brăila şi Iaşi. Programul de extindere prin francizare va fi continuat pe parcursul următorilor doi ani.

Partenerii DONA au acces la un sistem integrat pe verticală (cu activităţi în achiziţii, distribuţie en-gros, marketing ş.a.), sub condiţia respectării stricte a regulilor care au stat la baza dezvoltării şi succesului brandului „Farmacia DONA”. Concret, partenerii primesc acces la un set de instrumente esențiale pentru dezvoltare: apartenenţa la un brand mediatizat constant, capabil să crească real traficul de pacienţi în farmacie, proceduri de lucru eficiente şi automatizate, programe de evaluare şi dezvoltare continuă pentru farmaciști şi asistenţi, condiții comerciale avantajoase, activităţi de marketing şi merchandising negociate profesionist cu producătorii de medicamente şi suplimente alimentare, suport pentru eficientizarea activităţii și consultanță de management. În schimb, fiecare partener va contribui cu o valoare proporțională din cifra de afaceri, la cheltuielile de promovare a brandului „Farmacia DONA” și ale altor acțiuni de marketing și de achiziții implementate cu scopul asigurării unor prețuri avantajoase pentru pacienți.