Analize Marketing Topuri & Studii

Top PR România 2017

11 oct. 2017 2 min

Top PR România 2017

Reading Time: 2 minute

În premieră anul acesta, două agenții se situează pe locul I, la egalitate, în clasamentul Top PR România: Golin și McCann PR. Următoarele poziții sunt ocupate de GMP PR, MSL The Practice, Graffiti PR, SmartPoint, Rogalski Damaschin Public Relations, DC Communication, Grayling, BDR Associates Communication Group și The Public Advisors.

Top 10 PRÎntreg clasamentul – Top 30 de agenții de PR și toată metodologia care stă la baza cercetării realizate de Biz și Unlock Market Research se regăsesc în Ghidul TOP PR România, disponibil în versiune tipărită și pdf online. Cartea poate fi comandată aici

Ghidul cuprinde și topurile agențiilor de PR după cifra de afaceri, în patru categorii: agenții cu cifra de afaceri mai mare de un un milion de euro; agenții cu cifra de afaceri între 500.000 – 1 mil. euro; agenții cu cifra de afaceri între 100.000 – 500.000 euro; agenții cu cifra de afaceri sub 100.000 euro, precum și profile dedicate pentru peste 50 de agenții de PR cu informații despre acționariatul, managementul, serviciile oferite, portofoliul de clienți și premiile câștigate de acestea.

Top 30 de agenții de PR, realizat de Biz și Unlock a rezultat din corelarea cu ponderi egale (50% – 50%) a doi indicatori – indicatorul performanței în business  și indicatorul performanței agențiilor din perspectiva clienților.

 

TopPRRomania 2017 micIndicatorul performanței în business este realizat prin analizarea a patru indici financiari, fiecare având câte o pondere alocată: cifra de afaceri din 2016 (33%), suma totală a fee-urilor încasate în 2016 (33%), profitabilitatea agenției – profitul înregistrat în 2016 raportat la numărul de membri ai echipei (17%) – și rata de creștere a cifrei de afaceri în 2016 față de 2015 (17%)

Indicatorul performanței agențiilor din perspectiva clienților este realizat pe baza răspunsurilor oferite de un eșantion reprezentativ la nivel de industrie alcătuit din clienți ai serviciilor de PR. Răspunsurile celor chestionați au vizat măsurarea a doi indicatori de percepție, cărora li s -au acordat ponderi egale (50% – 50%). Primul indicator a rezultat din măsurarea a patru dimensiuni: capacitatea de analiză (30%), capacitatea de implementare (27%), creativitatea (26%) și capacitatea de raportare (17%). Procentele alocate corespund importanței pe care respondenții au acordat- o fiecărei dimensiuni în parte. Al doilea indicator a rezultat din măsurarea percepțiilor clienților privind satisfacția, intenția de recomandare și intenția de a lucra în viitor cu o agenție – toate însumând o pondere de 50% – și performanța agențiilor cu care au lucrat – tot cu o pondere de 50%.

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: