UPS vede extinderea si dincolo de Bucuresti

<p> <strong>Cum piata locala de curierat a fost anul trecut de 160 de milioane de euro, deschiderea unui nou centru operational UPS nu este o surpriza. Jeff McCorstin, Managing Director Freight Forwarding, UPS Europe, Middle East & Africa, a acordat un interviu, in exclusivitate pentru </strong>Biz<strong>, despre planurile companiei in Romania.</strong></p> <p>  </p> <p> <strong>Tocmai ati deschis un centru operational in Romania. De ce in acest moment si care sunt planurile pentru tara noastra?</strong></p> <p> Romania a avut o mare oportunitate atunci cand a intrat in Uniunea Europeana. De aceea, si noi ne-am uitat dupa oportunitati de investitii si din acest motiv am achizitionat Trans Courier Service in 2008. Noul centru operational ofera clientilor din Romania toata gama de servicii oferite de UPS. Are o suprafata de 2.500 de metri patrati si inlocuieste trei foste facilitati UPS din Bucuresti, sporind astfel capacitatea de procesare. Centrul ne creste capacitatea maxima de sortare de patru ori si astfel putem face fata cererilor clientilor nostril mult mai repede. Sigur ca ne dorim sa avem o facilitate asemanatoare in Cluj sau in Timisoara si evaluam in acest moment unde vom mai face investitii in viitor. Vom continua sa investim in Romania si de aceea urmarim constant toate posibilitatile de investitie.</p> <p>  </p> <p>  </p> <p> <strong>Cum vedeti industria de curierat de pe piata locala?</strong></p> <p> Va fi o nevoie continua pentru servicii de curierat interne, de a conecta orasele mari si medii din Romania. In acelasi timp, cred ca Bucurestiul va avea cea mai mare importanta in volumul de curierat intern si extern, insa acest lucru se va schimba pe viitor. Centrul comertului nu va fi tot timpul Bucurestiul si de aceea vrem sa avem capacitatea de a manageria aceste cresteri prin centrele noastre din Romania.</p> <p>  </p> <p>  </p> <p> <strong>In toamna acestui an, presedintele UPS International, Dan Brutto, se va afla in Rusia. Este Rusia o tinta de dezvoltare?</strong></p> <p> Rusia este o piata importanta pentru noi, asa cum sunt Brazilia, India sau China. In China, in 2005, am cumparat contractorul nostru autorizat de acolo. In India, am facut un joint-venture cu contractorul nostru local. Rusia este o zona unde ne uitam constant la oportunitatile de crestere. Exista investitii in derulare in acest moment in Rusia, o facilitate la aeroportul din Moscova, pentru a oferi clientilor un serviciu rapid pentru a face in aceeasi zi operatiunile de vama si de a reduce timpii de asteptare.</p> <p>  </p> <p>  </p> <p> <strong>Observ un model de afaceri: ati cumparat contractorii din diverse tari in ultimii ani – in China, Romania, Turcia. Este mai bine sa fiti prezenti la nivel local in mod direct?</strong></p> <p> Conteaza foarte mult de piata. Daca ne uitam la modelul de afaceri de acum 30 de ani, eram o companie axata pe America de Nord. In anii ’80, cand ne-am extins international, am evoluat si am realizat ca nu este numai o nevoie de a oferi acele servicii, ci si de a creste economic in acele tari. Acesta este motivul pentru care continuam sa investim. Este mult mai bine pentru clienti si pentru noi sa controlam noi tot lantul de distributie. De aceea, cand UPS are sansa sa controleze oportunitatile de achizitie, este parte a modelului de afaceri. Este mult mai bine pentru noi sa controlam in mod direct serviciile oferite clientilor, cresterile si oportunitatile din  piata. Este o chestiune de oportunitate sa te afli la momentul potrivit in locul potrivit.</p> <p>  </p> <p>  </p> <p> <strong>Planuiti si alte achizitii in Europa sau in regiune?</strong></p> <p> Planuim achizitii constant. Avem o divizie dedicata de fuziuni si achizitii si ne uitam tot timpul la oportunitati. Avem posibilitatea sa crestem organic prin achizitii directe sau sa crestem prin propria noastra putere. De pilda, anul trecut, am cumparat o companie in Turcia si am creat un joint-venture cu acea companie pentru 21 de tari din Orientul Mijlociu. Pentru noi, aceste tari sunt oportunitati de afaceri, asa cum sunt si tarile din Europa de Sud- Est. Da, vad investitii, dar nu va pot spune unde va fi urmatoarea achizitie, insa exista o echipa care evalueaza in orice moment orice posibilitate de achizitie.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum a fost anul trecut pentru UPS, date fiind conditiile economice?</strong></p> <p> Chiar daca au fost conditii economice dificile, suntem o retea de curierat si transport flexibila si am putut sa avem grija de clienti chiar si in criza. Si rezultatele s-au vazut in cifre – veniturile au fost de 45,3 miliarde de dolari, in timp ce in 2008 ele au fost tot sub 50 de miliarde. Criza s-a simtit intr-adevar si in veniturile noastre, dar nu atat de puternic, avand in vedere ca profitul net a fost de 2,2 miliarde dolari. Nu multe companii de curierat din lume se pot lauda cu asemenea profit in an de criza si recesiune. Am reusit astfel sa avem 4,1 miliarde de dolari liberi in cash-flow, pe care i-am folosit pentru actionari, sa dam dividende, dar si pentru investitii, atat in recumpararea actiunilor noastre, cat si pentru investitii in afacere. Credem in afacerile pe termen lung, avem o istorie de 103 ani in spate si atunci planurile noastre sunt pe termen lung. Dupa cum  spunea si presedintele si CEO UPS, Scott Davis, criza economica va lasa in urma trei tipuri de companii: companiile care nu vor mai iesi deloc din criza si vor pieri, companiile care vor iesi din criza dar extrem de sifonate si le va fi greu sa isi revina, si companiile care reusesc sa iasa din criza usor.</p> <p>  </p> <p> Acest ultim tip de companie este cel care in viitorul apropiat vor beneficia de revenirea economica. Ne pozitionam pentru a fi acest tip de companie. Acesta este si motivul pentru care am investit anul trecut peste 1,7 miliarde de dolari, in oameni, tehnologii si infrastructura. Acesta este si motivul pentru care am deschis anul trecut livrarile domestice in peste 21 de tari din lume. De asemenea, rezultatele pe trimestrul 1 din 2010 sunt positive si ne arata ca iesim din recesiune mai repede decat ne asteptam la mijlocul lui 2009. Incasarile noastre au fost in crestere cu 17% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Veniturile generate de diviziile internationale au crescut cu 18%. Si am remarcat o crestere organica de 12% atat pe piata interna, cat si pe pietele internationale, semn ca recesiunea este pe punctul de a se tempera, iar cresterea este aproape. Astfel, reusim sa ne diferentiem de competitorii nostri pentru ca suntem o retea integrata complet si avem o prezenta globala pe cele trei regiuni ale lumii, America de Nord, Europa si Asia- Pacific. Sun tem al saselea expeditor de marfuri din lume, si putem transporta orice, de la un telefon la un tanc. Faptul ca suntem o retea integrata este benefic si pentru client, care are toate serviciile intr-un loc.</p> <p>  </p> <p>  </p> <p> <strong>Ce s-a schimbat in aceasta industrie si care este viitorul?</strong></p> <p> Am vazut anul trecut o schimbare in dimensiunile coletelor, precum si in numarul si in cantitatea coletelor trimise de un client. Cred ca, la momentul acela, clientii doreau sa faca reduceri. Din octombrie 2009, insa, am observat o crestere a pachetelor trimise, a numarului, dar si a cantitatii coletelor. Am introdus si servicii noi, precum sunt cele de transferuri de fonduri. Clientii doreau sa  le transportam noi inventarul si sa ne plateasca in concordanta cu ceea ce transportam.</p> <p>  </p> <p> Viitorul industriei consta in globalizare, care va continua. Si, din moment ce globalizarea continua, lumea se micsoreaza, iar UPS va fi un jucator global care va contribui la  aceasta micsorare si vom oferi servicii clientilor nostri de pe tot globul. Rolul nostrum este sa oferim instrumentele necesare pentru a facilita comertul global si suntem intr-o pozitie puternica intr-o piata competitiva</p> <p>  </p> <p> <strong>UPS IN ROMANIA</strong></p> <p> UPS este prezent in Romania din 1990, printr-un parteneriat cu Romtrans si din 2000 prin agentul unic autorizat, compania Trans Courier Service, ulterior achizitionata de compania americana in 2008.</p> <p>  </p> <p>  </p> <p> Exista trei centre UPS in Romania, 135 de angajati, cu o flota de livrare de aproximativ 60 de masini in tara (vehicule UPS si cele ale subcontractorilor). 24 de masini deservesc Bucurestiul.</p> <p>  </p> <p>  </p> <p> UPS Romania mizeaza in acest an pe o majorare a cifrei de afaceri de 25%, de la 15 milioane euro in 2009 la 18,7 milioane euro, pe fondul cresterii numarului de clienti, potrivit directorului general al companiei de curierat, Iulia Nartea. In 2008 compania a raportat un rulaj de 12 milioane de euro. “In acest an pe bazam pe o crestere de 25% a cifrei de afaceri, prin atragerea de clienti noi de la concurenti”, atat persoane fizice cat si companii", a spus Iulia Nartea.</p>