MarComm Interviuri Publicitate

Ruxandra Micșunescu, Line Agency: În linie cu viitorul comunicării

24 feb. 2023 4 min

Ruxandra Micșunescu, Line Agency: În linie cu viitorul comunicării

Reading Time: 4 minute

După ce în 2022 a trecut printr-un proces de reevaluare a businessului, Line Agency a pornit în 2023 cu o nouă poziționare și identitate de brand și cu o strategie clară de extindere, inclusiv la nivel internațional. Ruxandra Micșunescu, fondatoarea Line Agency, ne-a oferit mai multe detalii.

Cum ai descrie 2022 pentru Line?

Odată cu pandemia, noi, ca oameni, am început să ne uităm mult mai atent la noi înșine – să ne analizăm atât viața personală, cât și cea profesională, să facem ordine în ele și să investim mai mult în lucrurile cu adevărat importante. În rândul consumatorilor, am observat o creștere a interesului pentru grija de sine și dorința de a găsi noi metode de dezvoltare, de creștere.

Consider că este la fel de important și pentru un business să treacă periodic printr-o „reevaluare de sine” – să analizezi situația actuală, ce a funcționat și ce nu, dacă acel „why” din spatele lui se schimbă și să îți dai seama unde trebuie să ajungă și cum. Anul 2022 a început cu o astfel de analiză pentru noi și a continuat să fie o perioada de „self care” care s-a materializat prin schimbări și investiții care să ne permită să continuăm creșterea Line într-un mod accelerat și cu sens. Am investit foarte mult în noi, inclusiv într-o strategie de repoziționare, dar și într-un proces complex de rebranding.

Ce planuri s-au materializat? Cu ce planuri mergeți mai departe în 2023?

Pentru anul trecut, ne-am propus să consolidăm echipele de creație, dar și de client service. La nivel de management, un prim pas a fost sosirea Manuelei Gogu la început de 2022 ca Executive Creative Director, care ni s-a ală­turat cu misiunea de a dezvolta în con­tinuare un departament de creație multidisciplinar, antrenat în toate ariile și capabil să răspundă oricărui tip de brief. Experiența sa de peste 17 ani pe postul de Creative ­Director și apoi Creative Integration Director în unul dintre grupurile mari de comunicare din România s-a resimțit încă de la bun început și ne bucurăm să vedem cum și întreaga echipă de creație se extinde și se conturează așa cum ne-am dorit.

Alt pas important cu care continuăm în 2023 va fi promovarea lui Alexandru Vieriu ca Chief Operating ­Officer. Alături de el vom continua consolidarea departamentului de CS, urmând să lansăm un nou val de recrutări pentru senior accounts. La nivel de echipă, în 2023 continuăm dezvoltarea departamentului de strategie, dar și dezvoltarea în zona de research, momentan testând diferite parteneriate cu agenții sau platforme de data.

La nivel de portofoliu, ne dorim să facem pași concreți în diversificarea portofoliului la nivel internațional dar și ­local. Pe termen mediu, ne dorim să ajungem la un portofoliu care să fie cel puțin 40% internațional. Un alt proiect în care investim este un content hub propriu cu studio și resurse de producție video in house, o resursă cheie pentru a reuși să deservim nevoile de conținut digital și nu numai ale partenerilor noștri. Încă de la începuturi am încercat să ne distanțăm de stock și să oferim content original, real și mai ales ­”worthy” de o agenție.

De unde nevoia unei repoziționări dar și a unui rebranding?

În 2017 am pornit la drum ca agenție de digital (care ne rămâne în conti­nuare o componentă puternică și parte din ADN-ul nostru), dar încă din primul an am avut clienți care au accesat prin noi servicii de strategie de brand, PR, producție TV sau trade și BTL.

Pentru că am crescut rapid dar organic, nu am simțit nevoia să ne promovăm sau să „țipăm” în piață că suntem o agenție full service. Acum însă, pentru că lansăm această strategie de extindere, inclusiv la nivel internațional, am simțit nevoia unei poziționări corecte și cu un bran­ding care să reflecte cu adevărat cine suntem, ce facem și ce ne-am dori să facem pentru clienții actuali și viitori.

La nivel de assets, am început cu un nou logo, pe care ni l-am dorit „bold” și asumat. Componenta principală este noul nostru manifesto, în care am investit foarte multe resurse interne și externe. Este, desigur, menit să reflecte viziunea noastră și brandul Line, însă ne-am dorit să fie un „walk the talk” cu privire la ce și cum ne place să facem adverti­sing, un golden standard pe care îl putem livra pentru oricare dintre clienții noștri. Acest manifesto a dictat și designul noului website, unde ne-am axat pe o experiență de utilizare atipică, pentru a permite platformei să ne deservească pe post de touch point complex și să înlocuiască inclusiv și ­clasica „prezentare de credentials”.

Care este semnificația din spatele „Connecting insights”?

Cred foarte mult în procesul de „defi­ning your why” atunci când pornești o afacere și nu numai. Dacă te întorci constant la el, te ajută să rămâi aliniat cu misiunea și cu valorile cu care ai pornit la drum. „Connecting insights” a reieșit fix din acest proces – încă din primii ani, research-ul complex, de calitate și relevant ne-a ajutat să ne diferențiem și la nivel creativ. Vorbim despre ­insight-uri, despre ancorare în context, despre relevanță, despre multichannel, dar și despre craft și user experience.

Connecting insights înseamnă, de fapt, că gândim, că ne repliem, că suntem conștienți atât de contextele sociale și nu numai ale consumatorilor, la nivel local și internațional, dar și de cele ale clienților. Astfel, atunci când venim cu soluții, venim cu soluții reale, conectate, testate și nu doar gândite într-un laborator unde ego-ul creativ și gândirea abstractă dictează produsul creativ.

Care sunt piețele pe care le vizați în următorii ani?

Network-ul meu este foarte extins în țările în care am lucrat (în Franța pentru LVMH Hotel Management Group și Richemont Group), dar și în țările în care am studiat – în Elveția am absolvit École Hôtelière de Lausanne, iar pe durata masterului de la École Supérieure de Commerce de Paris am locuit atât în Franța, cât și în Anglia. Astfel, piețele din aceste trei țări ne rămân în continuare foarte accesibile, însă vom targeta în paralel și noi piețe precum cele din Emiratele Arabe Unite.

#BizFranta este un proiect marca Biz, unic în lume. Partenerii ediției sunt GroupamaOrange și Air France.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 370 (16 februarie – 15 martie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: