XAPT – Partenerul software de mâine, azi

Anca Madussi, Sales Director XAPT, consideră că piața va fi din ce în ce mai puțin concentrată pe soluții construite special pentru o anumită companie și mult mai interesată de soluțiile produs, ușor de implementat, cu plată lunară

 Am intrat în trimestrul IV al anului, cum arata 2016 pentru XAPT Solutions, în contextul pieței software / business din România?

 Trimestrul IV coincide cu perioada în care deja ne facem strategia pentru 2017 bazându-ne pe vânzările din 2016 și pe prognoza „Must Win“ din 2017. Lucrurile arată foarte bine pentru noi, echipele noastre se măresc și se specializează constant. Am învățat cât de importanți sunt pentru noi specialiștii și cât de relevant este pentru un client să aibă în față oameni pe care să se poată baza. Ne dorim echipe mult mai mari și facem eforturi constante în acest sens de cel puțin doi ani.

 

Ce planuri aveți pentru anul viitor?

 Dorim să fim partenerul de mâine, azi. Ne-am decis să introducem, alături de continuarea implementărilor de tip proiect (customizate pe nevoile clientului), implementările de tip produs (precustomizate). Piața de Microsoft ERP clasică a atins deja gradul de maturizare la care speram, urmând acum trendul dinamic cu care Microsoft încearcă să ne obișnuiască de o vreme. În acest sens, ne vom îndrepta cu adevărat atenția către Dynamics 365, pachet de servicii Cloud (nume de cod Madeira), în care vom regăsi ERP, CRM, Power BI, Azure IoT, Cortana Intelligence, Office 365, Power Apps, Common Data Model și aplicații 3rd party. Cu acest nou model se va petrece o schimbare majoră între departamentele de sales (accelerarea procesului de vânzări) și marketing (digital engagement). Va trebui să începem să gândim mult mai simplu, mai ușor, cu riscuri mai mici.

 

XAPT Solutions este principal partener Microsoft în furnizarea de servicii de consultanță, implementare și dezvoltare a soluțiilor Microsoft Dynamics. Care ar fi noutățile ultimelor versiuni ale soluțiilor din suita Microsoft Dynamics și cum se adaptează piața la ele?

Suntem unul dintre cei 15 Global Independent Software Vendors din rețeaua globală de parteneri Microsoft, care însumează peste 3.500. Accesul la informație este mult mai facil și rapid, astfel am primit deja majoritatea informațiilor noi despre Dynamics 365, NAV 2017 și AX 7. AX 7 a îmbunătățit vizibil productivitatea clientului web, prin navigare (lookups, căutare, personalizare), îndeplinirea sarcinilor și introducere de date. Power BI Content Pack a fost adăugat, AX for Retail a fost îmbunătațit (hardware local pentru continuitatea operațiunilor offline, capabilități depozit, suport IOS și Android etc.), capabilități de cloud etc. NAV 2017 oferă acum embedded Power BI dacă folosim Office 365, îmbunătățirea aplicației core și a platformei (experiența user, setare, configurare, funcționalități), crearea de noi oportunități (E-everything, Cortana Intelligence, PowerApps, extensii etc).

 

Uneori, sistemele ERP bazate pe tehnologii invechite, dar chiar și unele noi, nu sunt pe placul utilizatorilor, din varii motive. Cum vedeți prezentul și viitorul soluțiilor ERP?

 Alăturarea termenilor de Microsoft și tehnologii învechite nu este unul fericit, Microsoft fiind cu adevărat un lider în noile tehnologii de pe piață. Dacă revenim la piața din România, consider că și soluțiile software trebuie să facă față noilor generații de manageri (parte din ei deja făcând parte din generația Y). Crescuți în „epoca digitală“, sunt atrași de orice noutate, acceptă ușor oportunitățile și provocările. Concluzionând, noii manageri vor gândi strategiile după sloganul „Move your BUY/ CAPEX (Capital Expense) to RENT/OPEX (Operational Expense).