Lifestyle Stiri

1 din 10 romani cumpara bijuterii online

1 apr. 2015 2 min

1 din 10 romani cumpara bijuterii online

Reading Time: 2 minute

Lipsa consultantilor specializati ii tine pe romani departe de magazinele online de bijuterii, asa ca 83% prefera sa achizitioneze bijuterii din magazinele fizice de specialitate, principalul motiv fiind consultanta oferita de personalul specializat, un studiu realizat de compania iSense Solutions. Desi doar 11% dintre romani achizitioneaza online bijuterii, 50% se informeaza de pe site-urile specializate in vanzarea de bijuterii.

Mai receptivi la achizitiile online sunt tinerii cu varsta cuprinsa intre 25 si 34 de ani, acestia preferand pandantivele. Tinerii de 15-24 de ani ar putea fi convinsi sa cumpere mai multe bijuterii din magazinele online daca ar beneficia de facilitati precum posibilitatea de a grava bijuteriile (49%), posibilitatea de a estima masura degetului pentru inelele achizitionate (47%) sau consultanta specializata privind tipul de bijuterie care se potriveste fiecarei persoane (33%).

In ceea ce priveste metalul pretios ales, majoritatea tinerilor din categoria de varsta 25-34 de ani prefera bijuteriile de aur (55%), in timp ce 63% dintre cei cu varsta cuprinsa intre 15 si 24 de ani sunt interesati mai mult de bijuteriile din argint.

„Diferentele intre categoriile de varsta sunt semnificative nu numai in ceea ce priveste mediul de achizitie si materialul bijuteriilor, ci si sumele alocate. Spre exemplu, persoanele din categoria de varsta 55+ sunt dispuse sa cheltuiasca sume mai mari pe bijuterii. Tinerii de 25-34 de ani aloca sume mai consistente achizitionarii de coliere de aur, in timp ce persoanele cu varsta cuprinsa intre 45 si 54 de ani cheltuiesc mai mult pe bratari de aur”, afirma Andrei Canda (foto), Managing Partner iSense Solutions.

Studiul iSense Solutions arata ca femeile achizitioneaza bijuterii pentru a le purta, iar barbatii pentru a le oferi cadou. O alta diferenta interesanta intre femei si barbati consta in criteriile care stau la baza deciziei de achizitie. Spre exemplu, barbatii sunt mai atrasi decat femeile de renumele magazinului (45,7% fata de 36,9%) si de marca bijuteriei (45,8% fata de 39,8%), in timp ce femeile sunt mai influentate decat barbatii de preturi (89,6% fata de 80,4%) si promotii (80,2% fata de 70,6%). Studiul mai arata ca inelele vor fi cele mai cautate bijuterii anul acesta.

Informatiile sunt extrase din Studiul Omnibus, realizat online de catre iSense Solutions in cadrul Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu varsta de peste 15 ani, din mediul urban din Romania. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de incredere de 95%.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: