Peste jumătate din românii utilizatori de internet cumpără online cel puțin o dată pe lună (55%), arată studiul cantitativ ”Digital Evolution: Connected Consumer Monitor”, realizat de EXACT Business Solutions în iunie 2018.
Bărbații sunt ceva mai activi decât femeile atunci când ne referim la cumpărăturile realizate online cel puțin o dată pe lună: 59% / vs / 52%. Analizând comportamentul online de cumpărare în funcție de educație, constatăm că persoanele cu educație superioară fac cumpărături online cel puțin o dată pe lună în procent de 61%, în timp ce cele cu un un nivel mediu și sub-mediu de educație, în procent de 50%.
”Atât femeile, cât și bărbații cu educație superioară au un comportament online de cumpărare similar”, afirmă Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions.
“Nu același lucru se poate spune însă despre bărbații și femeile cu educație medie și sub-medie, acestea din urmă făcând cumpărături online cel puțin o dată pe lună în procent de 44%, cu 12% mai puțin față de bărbații aparținând aceleiași categorii (56%)”, adaugă Julien Zidaru.
Referitor la vârsta publicului supus spre analiză, nu se constată diferențe semnificative pe segmente de vârstă, comparativ cu media națională (55%). Tinerii cu vârsta cuprinsă între 18-30 de ani cumpără online cel puțin o dată pe lună în procent de 58%, în timp ce persoanele cu vârsta cuprinsă între 31-45 și 46-65 de ani, în procent de 55% și, respectiv, 53%.
Bucureștenii sunt cei mai activi pe internet atunci când ne referim la online shopping, 62% cumpărând cel puțin o dată pe lună. Nici românii din mediul rural nu se lasă mai prejos, 1 din 2 persoane alegând acest mediu pentru a face achiziții.
Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 1051 respondenți, utilizatori de internet, cu vârste cuprinse între 18 – 65 ani. Aceștia au fost selectați din panelul EXACT Business Solutions, care conține peste 50.000 de respondenți, chestionarul fiind administrat online.
Librăria online Librex a vândut 5.000 de cărți prin algoritmul AI de recomandări de produse dezvoltat de Aqurate, de la…
Orange anunță numirea lui Carl Al Khawand în funcția de Chief Financial Officer (CFO) al Grupului Orange România, începând cu…
Călătoria cu metroul face parte din rutina zilnică a milioane de bucureșteni. Rutină pe care KFC, cu ajutorul echipei McCann…
Good2Go, cel mai nou concept de magazin de tip convenience dedicat publicului tânăr și activ, precum și tuturor celor preocupați…
Cum plănuiește Ras Al Khaimah, cel mai nordic emirat din EAU, să atragă 3,5 milioane de turiști până în 2030…
5 to go și Corso anunță debutul unui parteneriat strategic care se concretizează prin lansarea mixului perfect de sezon, gata…