Companii Interviuri

Mircea Turdean: cand ne propunem ceva, ajungem departe

16 mart. 2016 4 min

Mircea Turdean: cand ne propunem ceva, ajungem departe

Reading Time: 4 minute

Producatorul de cosmetice Farmec a lansat linia de produse Gerovital Plant avand la baza uleiul organic din flori de mac. Cu ocazia lansarii, am discutat cu Mircea Turdean, CEO al companiei, despre munca pe care o implica lansarea unei game de cosmetice si planurile de dezvoltare ale brandurilor din portofoliu.

Mircea Turdean
Mircea Turdean, CEO, Farmec SA

Ce implica lansarea unei game precum Gerovital Plant?

Lansam in fiecare an cate doua – trei game noi si nu este vorba doar de ambalaje. O relansare inseamna o schimbare de 360 de grade. Pastram brandul si identitatea primara, dar din punct de vedere al formulei schimbam aproape tot, introducem principii active moderne. Intervenim si la nivel de ambalaj si la nivel de diversificare a gamei, totodata avem grija si cum facem campania de marketing si PR.

Cat dureaza o relansare de gama? Care sunt, in general, investitiile pe care le implica?  

O relansare de gama incepe cu cercetarea, care nu inseamna numai cercetarea propriu-zisa de marketing, cat si cercetare de piata si cercetare a produsului. In medie, pregatirile pentru relansarea unei game dureaza cam un an si jumatate.

In ceea ce priveste costurile, acestea variaza de la gama la gama. In functie de strategia de promovare aleasa, investitia poate ajunge la sute de mii de euro.

Nu putem sa ne permitem investitii mici si campanii saracacioase deoarece suntem obligati sa luptam cu multinationalele. Degeaba ai un produs foarte bun daca nu il si promovezi la un nivel foarte inalt. Prin urmare, promovarea produselor o facem la nivelul celor multinationale.

Din pacate concurenta la nivel de produse romanesti este mult mai mica. Noi ne-am propus, si cred ca reusim, sa ne luptam cu multinationalele, fapt confirmat de studiile de piata Nielsen care ne plaseaza pe pozitii castigatoare in categoriile de produse pentru tratamentul fetei, demachiere si intretinerea parului.

Care este categoria de produse in care aveti cele mai bune performante?  

Ne situam cel mai bine la tratamentul fetei si al parului, precum si pe gamele de produse anti-rid, prin fiolele cu acid hialuronic. Suntem pe primul loc in categoria de produse pentru curatenia bucatariei cu Triumf si numarul 1 la curatenia baii cu marca Nufar.  

Nu ati atacat foarte puternic zona de cosmetice infrumusetare. Ce planuri aveti in aceasta zona?

O consideram o oportunitate pentru viitorul apropiat. Sunt multe zone pe care intentionam sa ne dezvoltam si de obicei cand ne propune ceva ajungem departe.

In ultimii cinci ani ati accelerat strategia de promovare. Ce anume v-a determinat sa faceti aceasta schimbare?

Suntem foarte flexibili si ne adaptam pietei, poate ca in urma cu 10 ani nu era momentul, piata nu era cladita astfel incat sa investim fooarte mult in aceasta zona. Ne adaptam tot timpul pietei si consumatorilor. Flexibilitatea este de altfel avantajul unei firme local comparativ cu una multinationala.  

Ati avut constant cresteri anuale de aproximativ 10%, peste media anuala a pietei care se situeaza la 2-3%. Care este bilantul ultimului an? 

In fiecare an noi ne propunem o crestere de 10% si reusim sa o depasim cu 1 -3%. Anul trecut am avut o crestere de 3%. Cresterea se datoreaza echipei, managementului competitiv si inovatiei. Anual lansam sute de produse gratie echipei de cercetare, cu experti din trei generatii care lucreaza foarte bine impreuna.  

Cat investiti, anual, in cercetare?

Sume foarte mari care implica nu doar munca efectiva, ci si investitii in principii active, studii de eficien]a prin care ne dovedim calitatea produselor, contracte si colaborari cu clinici si companii de specialitate. Investim de asemenea in vizite la furnizori, audituri, participari la targuri de specialitate, simpozioane.  

Care este procentul cu care a crescut in ultimii ani bugetul de marketing in ultimii ani?

Procentual, creste chiar mai mult decat cifra de afaceri anuala, deci mai mult de 13%.

Cat reprezinta la ora actuala exporturile din totalul vanzarilor companiei?

Aproximativ 6-7%. Cresterea cifrei la export este o prioritate pentru noi. Sa ajungem la 10% in urmatorii 5 ani este mai mult decat realizabil.

Cat vindeti prin online?  

In aproape trei ani de la lansarea vanzarilor online am ajus la un un milion de clienti. In  2015, vanzarile prin magazinul online au fost de peste 1 milion de euro.

 

Gama Gerovital PlantNoua gama Gerovital Plant cuprinde produse cosmetice pentru ingrijirea zilnica a tenului (lapte demachiant hidratant, lotiune tonica antioxidanta, apa micelara hidratanta, crema microdermabraziune, crema hidratanta, crema antirid revitalizanta SPF10, crema fermitate contur ochi, buze, crema nutritiva multivitamine), a corpului (crema restructuranta antivergeturi, crema termica anticelulitica) si a parului (sampon hidratant, balsam hidratant). Acestea sunt destinate persoanelor cu varsta de peste 25 de ani si se bazeaza pe principii active naturale ce asigura o buna toleranta si compatibilitate cu pielea. 

Ingredientul de baza din fiecare produs este uleiul organic din flori de mac, cu efect calmant si de protectie, ideal in tratamentul cosmetic al tenurilor deshidratate, prevenind iritarea, aparitia ridurilor si imbatranirea prematura a pielii. Pe langa uleiul din flori de mac, au mai fost folosite ingrediente precum: uleiul natural Inca Omega si ceara de albine, uleiurile naturale de jojoba, squalan, avocado, vitaminele A si E.

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: