MarComm Companii Publicitate

36 miliarde dolari, cheltuieli cu publicitatea în sectorul medical în 2019

9 aug. 2019 3 min

36 miliarde dolari, cheltuieli cu publicitatea în sectorul medical în 2019

Reading Time: 3 minute

Sectorul medical din România a devenit lider al pieței de publicitate în urmă cu patru ani, când a devansat sectorul telecomunicații și a ajuns în 2018 la un buget de aproape 70 de milioane de euro. Cheltuielile globale de publicitate în sectorul medical vor crește în 2019 cu 3,6%, ajungând la 36 miliarde dolari, potrivit previziunilor Zenith Healthcare Advertising Expenditure Forecasts.

Zenith evaluează că în 2020 se va înregistra o creștere de 3,6%, analiza privind evoluția publicității în sectorul sănătății cuprinzând 13 piețe cheie din lume: Australia, Brazilia, Canada, China, Franța, Germania, India, Italia, Rusia, Coreea de Sud, Spania, Marea Britanie, și Statele Unite ale Americii. Este pentru prima dată când analiza este inclusă în studiul Advertising Expenditure Forecasts, fiind publicată în colaborare cu Publicis Health Media.

Aceste piețe reprezintă 78% din cheltuielile globale în publicitate pe toate categoriile și sunt reprezentative pentru tendințele din întreaga lume. Ritmul de creștere al celor 13 piețe analizate este mai lent decât ritmul cheltuielilor de publicitate înregistrate la nivelul întregii piețe, 4,8% în 2019 și 4,3% în 2020.

Investițiile în publicitate în industria medicală au crescut temperat din pricina inflației pieței media și presiunii exercitate asupra prețurilor medicamentelor, dar, cu toate acestea, seviciile care se bazează pe tehnologie, cum ar fi schimbările demografice, permit în continuare o evoluție pozitivă.

India crește cel mai rapid nivelul de cheltuieli în sănătate, SUA și China dominând topul

Zenith Healthcare Advertising Expenditure Forecasts SUA China1

SUA și China sunt cele două state care alocă sume importante publicității din sănătate, cumulând împreună  86% din totalul cheltuielilor din 2018, 15,9 miliarde dolari cheltuite de către SUA, respectiv 14,4 miliarde dolari de către China.

Restul piețelor au cheltuit mai puțin de un milliard dolari, pe alte piețe mari de publicitate fiind multe restricții privitoare la produsele și serviciile medicale care pot fi promovate, precum și la tipurile de canale media în care pot fi promovate sau ce mesaje pot fi transmise.

Doar în Statele Unite ale Americii este permisă publicitatea directă către consumator a medicamentelor eliberate pe bază de rețetă.

Costurile de cercetare ridicate și prețurile în scădere afectează afacerile cu medicamente pe bază de prescripție medicală și îi restricționează pe investitorii în publicitate ai marilor companii din sănătate.

Bugetele de televiziune, transferate către outdoor și online

Zenith Healthcare Advertising Expenditure Forecasts evolutia investitiilor media2

În domeniul sănătății, cel mai important mediu pentru publicitate este televiziunea care repezintă 54,7% din totalul cheltuielilor de anul trecut, mult mai mari decât cota generală de 30,8% a TV-ului. Investițiile în TV din sectorul medical au înregsitrat o scădere de 3,1% în 2018 și se estimează că vor scădea cu 4,6% anul acesta și cu 5,2% atât în 2020, cât și în 2021.

34% din cheltuielile cu publicitatea în sectorul medical de anul trecut sunt alocate online-ului, unde este estimată o creștere de 16% în acest an.

Internetul va prelua rolul televiziunii, astfel așteptându-se a deveni cel mai impotant mediu pentru publicitatea în sectorul de sănătate, ajungând la 46% din toate cheltuielile medicale, până în 2021.

Tendințele cheie care tansformă marketingul în domeniul sănătății

Modelele de afaceri ale operatoilor din sănătate se transformă prin tehnologie digitală. De exemplu, telemedicina este un serviciu care permite consumatorilor să fie diagnosticați și tratați de la distanță.

Zenith Healthcare Advertising Expenditure Forecasts internet in 2021 4

În piețele cu creștere mare precum India, China și Brazilia, adoptarea de dispozitive mobile este utilă brandurilor care vor să ajungă la noi consumatori prin canale digitale.

Așadar, alături de opțiunile de comerț online și conexiunile de mare viteză, telefonul mobil devine principalul mediu al promovării informațiilor din sănătate.

Sectorul medical din România, lider pe piața de publicitate din 2015

Încă de acum patru ani, sectorul medical din România și-a consolidat poziția, înegistrând creșteri anuale de peste 10%, ajungând în 2018 la un budget de aproape 70 de milioane euro. Cel mai folosit canal media este TV-ul, cu o cotă de piață de  peste 86%, fiind urmat de radio, online, outdoor și presă.

Zenith Healthcare Advertising Expenditure Forecasts top clienti in sectorul medical5

Zenith România estimează că investițiile media pentru clienții din domeniul medical vor urma tendința internațională și vor continua să domine piața de publicitate din România și în următorii ani.

Foto:  © Catalin205 | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: