5 to go intră pe piața de retail din Bulgaria
Reading Time: 2 minute5 to go face un pas important în consolidarea prezenței internaționale și accesează piața de retail din Bulgaria, printr-un parteneriat strategic cu Minimart, un lanț local de magazine de proximitate care dispune în acest moment de aproximativ 200 de puncte de vânzare și are obiective ambițioase de expansiune. Această colaborare contribuie la creșterea notorietății și dezvoltarea portofoliului internațional 5 to go, facilitând accesul consumatorilor din regiune la produsele brandului din gama de retail.
Extinderea regională și cucerirea de noi piețe reprezintă un pilon de business important pentru 5 to go, accelerat odată vânzarea, la finalul anului 2024, a pachetului majoritar de acțiuni către fondul de investiții Accession Capital Partners și fondul de private equity Invenio Partners, a căror experiență constituie un plus considerabil în acest proces amplu.
„Accesarea pieței de retail din Bulgaria prin parteneriatul cu Minimart deschide un nou capitol în strategia de extindere regională 5 to go și consolidează poziționarea brandului în Europa de Sud-Est. Vizăm o evoluție semnificativă a segmentului retail în următorii ani, atât intern, cât și extern, mizând pe avantajul unui portofoliu de produse variat, care a ajuns rapid în topul preferințelor consumatorilor din România și care, totodată, corespunde tiparelor de consum din Bulgaria și specificului Minimart”, a declarat Dumitru Iliescu, managing director retail 5 to go.
Noul parteneriat marchează lansarea în Bulgaria a 20 de SKU-uri 5 to go, destinate consumului pentru acasă. Din sortimentația disponibilă fac parte capsulele de cafea compatibile Nespresso și Dolce Gusto, aflate în top vânzări în România, gama ready to drink, inclusiv Italian Sparkling Espresso și produsul vedetă Salted Caramel Macchiato, limonada Lemonvita by 5 to go și celebrele siropuri pentru cafea cu diverse arome.
„Încă de la lansarea Minimart, ne-am propus să fim aproape de clienții noștri, venind în întâmpinarea lor cu un mix de produse speciale, atent selectate, care să le ofere cel mai bun raport calitate-preț și o experiență satisfăcătoare de consum. Oferta 5 to go îndeplinește toate aceste criterii, este extrem de versatilă și completează excelent portofoliul nostru actual. Plănuim o creștere semnificativă a rețelei Minimart pe piața din Bulgaria, astfel încât să devenim cel mai extins lanț de magazine de proximitate la nivel regional, iar compatibilitatea strategică cu 5 to go susține obiectivele noastre comune”, completează CEO Minimart, Dragiya N. Dragiev.
5 to go operează deja două cafenele în Bulgaria, la Ruse, și va lansa în perioada următoare conceptul de franciză pe această piață, pentru a facilita atingerea targetului curajos de 150 de cafenele deschise în decurs de câțiva ani. De altfel, prezența locală și interacțiunea directă cu consumatorii din Bulgaria au evidențiat interesul crescut al acestora pentru produsele destinate consumului acasă, confirmându-se astfel potențialul semnificativ de dezvoltare 5 to go pe ambele canale, HoReCa și retail, pentru consolidarea obiectivelor brandului.
5 to go a luat naștere în 2015 și a depășit în prezent pragul de 600 de unități deschise, fiind cel mai mare lanț de cafenele din Europa de Est, dar și cea mai accesată franciză din România. Radu Savopol și Lucian Bădilă sunt fondatorii 5 to go, cei care au adus pe piața HoReCa din România conceptul inovator de preț unic pentru toate produsele comercializate. Sub sloganul „Smile, there’s coffee!”, lanțul de cafenele oferă consumatorilor un spațiu cald și prietenos, unde cafeaua este actorul principal. Cafeaua folosită este un blend de trei origini, 100% Arabica, cu o aromă intensă și complexă. Pentru că cifra 5 reprezintă elementul de structură a brandului, echipa 5 to go oferă clienților cinci motive principale să revină în oricare dintre cafenelele rețelei: gustul, profesionalismul, rapiditatea, diversitatea și stilul de viață.
Secțiune susținută de Raiffeisen Bank
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz