fbpx
Companii CSR Stiri

Accor renunță la materialele plastice de unică folosință până în 20223 min

23/01/2020 2 min read

Accor renunță la materialele plastice de unică folosință până în 20223 min

Reading Time: 2 minute

Accor se alătură inițiativei Globale pentru Plastic în Turism a ONU, luându-și angajamentul de a elimina articolele din plastic de unică folosință din experiența oaspeților hotelurilor sale până la sfârșitul lui 2022.

Gazdă pentru mai mult de 120 de milioane de oaspeți și peste 200 de milioane de mese anual, Accor activează în cadrul programului său de dezvoltare durabilă de 25 de ani iar, pe lângă angajamentul precedent al Grupului de a elimina toate paiele, bețișoarele de cafea și bețișoarele de urechi, promisiunea de astăzi include: eliminarea accesoriilor și a recipientelor de plastic individuale de toaletă, cât și a paharelor de plastic, până la finalul anului 2020 și eliminarea tuturor articolelor din plastic de unică folosință din camere, din spațiile de întâlniri, din restaurante, spa-uri sau centre de fitness până la sfârșitul anului 2022.

“Prin Inițiativa globală pentru materiale plastice in turism, companiile și destinațiile turistice sunt susținute pentru a inova, a elimina și a împărtăși modul în care folosesc materialele plastice, pentru a promova circularitatea în economiile noastre și a reduce poluarea cu materiale plastice la nivel global”, a declarat Ligia Noronha, Director al Diviziei Economice a Programului de Mediu, ONU.

Mai bine de 200 de milioane de articole din plastic de unică folosință sunt utilizate în fiecare an, în acest sens 94% dintre hotelurile din Accor eliminând paiele, bețișoarele de urechi, bețișoarele de cafea iar restul de 6%, îndeosebi în China, o vor face până la sfârșitul lunii martie 2020.

89% dintre hotelurile familiei de branduri ibis (2087 hoteluri) au renunțat deja la recipientele de plastic de unică folosință pentru produsele de toaletă, înlocuindu-le cu dozatoare iar brandurile ibis din America Latină se vor alinia acestei inițiative în 2020.

Un alt exemplu de responsabilitate socială este grupul hotelurilor Fairmont din Canada și SUA, care a adoptat standarde sustenabile de construcție și renovare, incluzând dispozitive de filtrare a apei de la robinet în camerele de oaspeți, pentru a elimina complet apa îmbuteliată.

De asemenea, brandul hotelier Greet al grupului Accor are drept principiu să nu folosească plastic. Astfel, nu există niciun fel de plastic de unică folosință în camere, la masă sau în alte părți ale hotelurilor, anul acesta Accor intenționând să mai deschidă alte 10 hoteluri Greet în Europa.

În plus, mai multe hoteluri Accor din portofoliul grupului, precum ibis Styles Warszawa Centrum, Novotel Yangon Max, Myanmar, Sofitel Bogota, hoteluri din Bali și Lombok, Indonezia, Ibis Styles São Paulo Anhem, au luat deja măsuri la nivel local pentru a renunța la plastic.

Inițiativa Globală pentru Plastic in Turism este coordonată de Programul pentru Mediu al Organizației Națiunilor Unite (UNEP) și de Organizația Mondială a Turismului, în colaborare cu Ellen MacArthur Foundation. În septembrie 2019, Accor Olanda a semnat Angajamentul International pentru Plastic in Turism inițiat de MVO Olanda.

Foto: © Photka | Dreamstime.com

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *