CSR Interviuri MarComm

Cum a prins contur „Leapșa pentru Viață”, prima campanie online de prim ajutor din România

29 dec. 2020 4 min

Cum a prins contur „Leapșa pentru Viață”, prima campanie online de prim ajutor din România

Reading Time: 4 minute

Asociația EDIT a ajuns la peste 1.200.000 de oameni cu prima campanie online de prim-ajutor din România, Leapșa pentru Viață, inițiativă implementată în parteneriat cu Departamentul pentru Situații de Urgență și IGSU.

Campania a pornit de la o realitate dură: 90% dintre români nu cunosc tehnicile de prim-ajutor. Scopul proiectului este de a trage un semnal de alarmă asupra importanței cunoașterii corecte a manevrelor de resuscitare precum fast CPR- hands only, manevra Heimlich, îngrijirea unui membru rupt, arsuri sau stoparea unei hemoragii.

În cazul accidentelor rutiere, dacă nu se încep manevrele de resuscitare în primele 4-5 minute, intervenția ambulanței poate fi tardivă, de aceea primul ajutor este esențial pentru o persoana rănită.

Am stat de vorbă cu Liviu Zorilă, președintele Asociației EDIT, despre importanța acestor campanii, dar și despre activitatea asociației și despre felul în care ne putem implica în schimbarea în bine a societății.

De ce ați decis să faceți această campanie?

În primul rând, deoarece statisticile spun că aproximativ 90% dintre români nu știu să acorde primul ajutor în caz de nevoie, ceea ce ne clasează pe ultimul loc din UE în ceea ce privește noțiunile de bază legate de aceste tehnici. De asemenea, aprox. 70.000 de români mor anual pentru că nu primesc la timp primul ajutor. Nu în ultimul rând, pentru că din punctul nostru de vedere, o astfel de pregătire este absolut necesară pentru orice cetățean, indiferent de vârstă.

Leapsa pentru viata

Care sunt obiectivele și cât va dura campania?

Scopul campaniei este să ajungem la cât mai mulți oameni și să-i învăţăm să acorde primul ajutor. Durează puţin să înveţi, iar tehnicile sunt uşor de aplicat. Dacă 1% din oamenii la care am ajuns învață să salveze o viață, obiectivul nostru vă fi îndeplinit.

Cum ați ales ambasadorii campaniei și cum au primit ei inițiativa?

Noi ne-am dorit să facem această campanie online şi să abordăm subiectul pentru că este unul extraordinar de serios şi situaţia e extrem de gravă. Cu toate acestea, deoarece ne propunem să ajungem la cât mai mulţi oameni din cât mai multe bule sociale, am decis să abordăm totul într-o notă umoristică, aceasta fiind cea mai rapidă metodă de a le atrage interesul. Am ales, așadar, personalități cu acces și influență în diferite cercuri sociale: de la actori și muzicieni precum Șerban Pavlu, Andi Vasluianu, Marius Manole, Deliric și DOC la comedianți ca Teo și Costel și entertaineri cunoscuți, de exemplu Blogul lui Otravă și Selly.

Care vor fi următorii pași?

Ne propunem ca în viitor să ducem astfel de proiecte în cât mai multe şcoli şi licee din toată ţara prin intermediul Programului Național ”România în Siguranță”, cel mai ambițios proiect al nostru, în cadrul căruia vrem să ținem cursuri de prim-ajutor și educație rutieră pentru 500.000 de elevi din România, în următorii trei ani.

Ce alte proiecte a mai derulat Asociația EDIT? Ce planuri aveți pentru 2021?

Cel mai important proiect al nostru de până acum este ”Ora de Educație Rutieră”, proiect inițiat în 2016, prin intermediul căruia am ajuns la peste 100.000 de beneficiari din toată țara. În cadrul proiectului am ținut cursuri de educație rutieră în grădinițe, școli și licee, am organizat evenimente publice, workshop-uri, concursuri cu premii și campanii de informare. De asemenea, am dezvoltat un suport de curs pentru educație rutieră și am format peste 500 de cadre didactice și aproximativ 100 de studenți voluntari.

Plecând de la succesul pe care l-am avut cu OER, am dezvoltat Programul Național ”România în Siguranță” pe care ne propunem să începem să-l implementăm din 2021.

Pe lângă proiectele pe educație, la EDIT suntem pasionați și de artă, motiv pentru care am inițiat în 2018 primul festival de street art din București, Outline Street Art Festival, proiect prin intermediul căruia am desenat peste 5.000 mp de picturi murale în București. (blocuri, școli, licee, poduri, garduri, centrale termice).

Cum găsiți finanțare pentru aceste proiecte?

#LeapsaPentruViata a fost un proiect de suflet, pe care îl aveam în plan de câțiva ani deja și a fost făcut integral pro bono, cu ajutorul prietenilor și partenerilor care au crezut în inițiativa noastră. Mulțumesc pe această cale lui Millo Simulov, regizorul și scenaristul campaniei și lui Eugen Lumezianu, producătorul, fără de care nu ar fi existat această campanie. Pentru celelalte proiecte aplicăm pentru finanțări nerambursabile de la bugetele locale și sponsorizări de la companii private.

Care este reacția românilor la aceste campanii?

O întrebare excelentă. Campania a avut un feedback foarte foarte bun în presă, dar și pe online. Avem aproape 1,5 milioane de vizualizari, zeci de mii de like-uri și share-uri. Bineînțeles, niciodată nu poți mulțumi pe toată lumea și există și critici, din păcate neconstructive și neargumentate, bazate pe simpatiile sau antipatiile românilor vis a vis de diferiții ambasadori cu care am lucrat.

Ați remarcat o schimbare de atitudine a românilor față de campaniile de conștientizare a unor probleme din societate?

Am remarcat faptul că românii au fost foarte deschiși la ceea ce am făcut, iar cele mai multe comentarii apreciau foarte mult stilul umoristic pe care l-am adoptat și faptul că ne-am propus să ajungem în fiecare bulă socială cu ajutorul unui ambasador care să transmită mesajul mai bine decât oricine.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: