Achizitie pe piata de cercetare

GfK a achizitionat NORM Research & Consulting AB, o companie de cercetare de piata suedeza specializata in cercetari virtuale de cumparator. Produsul de baza al companiei este Simstore, un software de cloud care simuleaza un mediu de cumparaturi pentru diverse scopuri de cercetare.

Simstore permite analiza eficienta a comportamentului cumparatorilor. Cu rezultatele cercetarii, clientii isi pot optimiza strategia de pret, sortimentatia, ambalajele, aranjarea la raft si lansarile de produse. Simstore creeaza medii de cumparaturi foto-realiste in doua si trei dimensiuni.

Simstore a fost dezvoltat in ultimii 10 ani pentru a deveni o platforma de cercetare varf de lance pentru studierea comportamentului cumparatorilor. Acesta permite analize scalabile si eficiente de comportament fara a fi nevoie de studii de testare scumpe si consumatoare de timp in medii fizice. Mediile simulate sunt fie ale unor retaileri care detin magazine fizice, fie ale unor retaileri online.

Pana in prezent, Simstore a derulat cercetari in randul a milioane de consumatori din peste 30 de tari, crescandu-si capabilitatile impreuna cu GfK.

NORM Research & Consulting AB a fost infiintata in anul 2003 si are 60 de angajati aflati sub coordonarea fondatorilor Anders Örbom si Andreas Lee. Din birourile sale din Stockholm si Amsterdam, compania desfasoara proiecte globale pentru clienti, precum Unilever, Carlsberg, Nestlé, Arla Foods si Philips.

Prezenta pe piaţa locala din 1992, GfK Romania a avut in 2014 o cifra de afaceri de 16,2 milioane euro.  Activitatile companiei in Romania sunt structurate in doua sectoare, Consumer Choices si Consumer Experiences.