Adobe oferă 1,9 miliarde de dolari pentru Semrush
Reading Time: 2 minuteAdobe a anunțat un acord de preluare a companiei Semrush, un furnizor de platforme software pentru optimizarea vizibilității brandurilor pe internet, în cadrul unei tranzacții în numerar în valoare de aproximativ 1,9 miliarde de dolari.
Adobe va plăti 12 dolari pe acțiune pentru Semrush, reprezentând o primă de circa 77% peste prețul de închidere anterior al acțiunii Semrush, tranzacționată la aproximativ 6,89 dolari.
Tranzacția, aprobată de consiliile de administrație ale ambelor companii, este așteptată să se finalizeze în prima jumătate a anului 2026, după obținerea aprobărilor reglementare și a votului acționarilor Semrush.
Această achiziție are rolul de a întări portofoliul Adobe în domeniul marketingului digital, integrând platforma de SEO a Semrush în oferta Adobe Experience Cloud.
Prin această mișcare, Adobe își propune să ofere soluții mai avansate, sprijinite de inteligența artificială, pentru gestionarea vizibilității în mediul online, facilitarea campaniilor publicitare și analiza traficului web. În plus, Adobe intenționează să folosească tehnologiile și datele Semrush pentru a integra instrumente de optimizare SEO în rezultatele generate de AI, sprijinind astfel brandurile să crească vizibilitatea și impactul în mediul digital.
Fondată în 1982 de John Warnock și Charles Geschke, Adobe a revoluționat domeniul publicării digitale prin dezvoltarea limbajului de descriere a paginii PostScript, care a permis imprimarea și publicarea în format digital de înaltă calitate. De-a lungul anilor, Adobe a extins portofoliul său cu produse cheie precum Photoshop, Acrobat și Premiere Pro, devenind un jucător major în software-ul pentru creație, design și marketing digital la nivel global.
Semrush este o platformă SaaS de top pentru managementul vizibilității online și optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO). Compania oferă instrumente performante pentru cercetare de cuvinte-cheie, analiză competitivă, audituri de site, urmărirea backlink-urilor și alte soluții de marketing digital. În 2025, Semrush și-a intensificat focalizarea pe inteligența artificială, lansând seturi de instrumente AI ce ajută companiile să optimizeze prezența pe internet în contextul noilor tendințe de căutare generate de AI.
Secțiune susținută de Raiffeisen Bank
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz


