Afacere cu atractie magnetica

La numai doi ani de la lansare, compania Momentos, care produce pe loc fotografii pe suport magnetic, a reusit sa atinga o cifra de afaceri cumulata de 260.000 de euro. Pe viitor, fondatorul Cristian Brinza mizeaza pe o expansiune atat pe plan local, cat si pe piete din Spania si Austria

Se spune ca ideile stralucite vin cand te astepti mai putin. Aceasta este si povestea companiei Momentos. “Ideea Momentos a aparut din intamplare”, spune pentru Biz Cristian Brinza. “In 2012, sora mea avea nunta si cauta ceva mai special ca marturii pentru invitati. Atunci cand am inceput sa ma interesez, am descoperit in SUA pozele facute pe magnet, realizate pe loc, la eveniment. Eu unul nu mai auzisem pana la momentul respectiv de un astfel de serviciu, dar mi se parea o idee foarte tare! Asa ca am vazut potentialul, am cercetat si mi-am dat seama ca nu exista nicio firma in domeniu in Romania”, continua antreprenorul.

Astfel, tanarul a pornit alaturi de alti doi coechipieri inca o data pe drumul antreprenoriatului (mai fondase in 2010 firma Nyx Cross). La numai un an de la deschiderea companiei, cei trei au reusit sa demonstreze eficienta muncii in echipa, reusind sa atinga o cifra de afaceri de 50.000 de euro, serviciile Momentos fiind solicitate chiar si de cate 20 de ori pe seara la diverse evenimente.

Actualmente, micuta echipa initiala a crescut exponential, producatorul de fotografii pe suport magnetic reusind sa se extinda si in Cluj-Napoca si Constanta, in paralel cu investitii in marketing, iar anul in curs Cristian Brinza estimeaza ca Momentos il va inchide cu o cifra de afaceri de 210.000 de euro. Strategia companiei vizeaza concentrarea pe evenimentele de tip corporate, dar si pe nunti. Chiar daca cele doua la prima vedere nu par tocmai sa aiba prea multe in comun, ele se imbina armonios. Nuntile asigura echilibrul firmei, fiind organizate din primavara si pana toamna, iar evenimentele companiilor, care aduc profitul, au loc preponderent toamna si iarna.

Un alt as din maneca organizatiei a constat in implementarea unor idei inovatoare in cadrul unor evenimente destinate companiilor, printre care Lafarge, City Point, Cosmote, Dior, Mercedes-Benz, Scania, Caterpillar, OMV Petrom, Finlandia sau Kanal D. Pe partea de nunti, antreprenorul s-a bucurat de sprijinul companiei Bon Mariage, “ambasador” fiind chiar Alin Caraman, director general al companiei organizatoare de nunti, care a recomandat serviciile Momentos clientilor agentiei si a incurajat proiectul in cadrul Mariage Fest. Si planurile Momentos nu se opresc aici.

Pentru anul 2014, antreprenorul vizeaza o extindere in Iasi, Timisoara, Arad si Brasov, precum si patrunderea pe pietele occidentale din Spania si Austria. “Avem o strategie de marketing destul de buna si vom participa la toate evenimentele dedicate nuntilor sau domeniilor de evenimente corporate din aceste orase”, mai povesteste Cristian Brinza. “Totodata suntem in discutii avansate cu patru locatii de interes turistic din Spania, mai exact in Madrid, cat si din Austria”, mentioneaza fondatorul Momentos, care mai adauga ca, pentru moment, se concentreaza pe conturarea unei echipe capabile si, de asemenea, de anul viitor va introduce inca un produs care va avea un impact chiar mai mare decat cel al magnetilor