Interviuri

Aleksandras Cesnavicius, CEO PRO TV: ”Grupul PPF și-a exprimat clar angajamentul de a investi, dar și de a păstra valorile și principiile la care se raportează PRO TV!”

23 mai 2022 5 min

Aleksandras Cesnavicius, CEO PRO TV: ”Grupul PPF și-a exprimat clar angajamentul de a investi, dar și de a păstra valorile și principiile la care se raportează PRO TV!”

Reading Time: 5 minute

PRO TV, liderul detașat al pieței locale de televiziune, a trecut de curând printr-un proces de preluare de către grupul de investiții PPF. Aleksandras Cesnavicius, CEO PRO TV, ne-a vorbit despre intențiile noilor proprietari, care sunt principalele zone de dezvoltare pe care le vizează, sprijinul acordat poporului ucrainean în timpul războiului, dar și cum comentează ultimele informații apărute în presă despre o posibilă tranzacție de cumpărare a Telekom România.

La sfârșitul anului 2020, compania CME, cea care deține în România televiziunea PRO TV, a fost preluată de grupul de investiții PPF. Ce a însemnat această tranzacție și cu ce schimbări a venit pentru business-ul pe care-l conduceți?

Anul 2020 a fost într-adevăr marcat de schimbarea acționariatului, dar acest an a reprezentat de fapt începutul unei noi călătorii. Grupul PPF este un grup internațional de investiții, care gestionează afaceri în 25 de țări din Europa, America de Nord și Asia, în domenii extrem de variate precum biotehnologie, imobiliare, telecomunicații, inginerie mecanică, servicii financiare și media. Acestea reprezintă domeniile de bază din portofoliul PPF.

Întorcându-mă la întrebare, și anume ce a însemnat această tranzacție pentru PRO TV, pot spune că a adus o viziune clară de business legată de dezvoltarea și menținerea poziției în piață. Grupul și-a exprimat clar angajamentul de a investi în acest domeniu, dar și de a păstra valorile și principiile la care se raportează PRO TV, care sunt în conformitate cu cele europene.

Pentru că am menționat schimbările, cred că este corect să menționăm și ceea ce nu s-a schimbat și nu se va schimba. Vorbesc aici despre un principiu de bază care a menținut PRO TV în poziția de lider în România. În trecut am tot vorbit despre un zid chinezesc plasat strategic în jurul departamentului de știri, care îi protejează de presiunile comerciale și politice. Acest zid este și va rămâne acolo, și va fi mai puternic, acum în acest context geopolitic. Și cum toate privirile sunt ațintite mai atent și asupra Moldovei, este extrem de important ca echipa PRO TV din Chișinău să continue să livreze materiale obiective, așa cum a făcut-o și până acum.

Am menționat cu mândrie de multe ori divertismentul de calitate și obiectivitatea știrilor, și aceasta este misiunea pe care o vom urma în continuare, pentru publicul nostru, pentru echipa noastră și nu în ultimul rând pentru acționarii noștri.

Care sunt intențiile noilor proprietari pentru prezența media din România?

În general, se poate presupune că a fi achiziționat de o corporație mare ar însemna mai multe proceduri, mai puțin timp de reacție, mai puțină flexibilitate. Dar nu a fost cazul nostru. Imediat după finalizarea achiziției am aliniat obiectivele de business cu grupul și am anunțat organizația locală. Modul în care acestea au fost structurate arată doar angajamentul grupului de a spori și mai mult poziția de lider a PRO TV în România. Aceste obiective fiind dezvoltarea unei atitudini antreprenoriale a echipelor, și anume: succesul este important, dar a greși este permis; investiții în transformarea digitală și nu în ultimul rând investiții în conținut local atât pentru PRO TV cât și pentru canalele sale secundare. Rezultatele acestui angajament se văd deja: în medie, în primele patru luni ale anului 2022 (ianuarie – aprilie), PRO TV a avut cea mai bună perfomanță în Prime Time din ultimii 10 ani. Pe lângă Știrile PRO TV de la ora 19:00, publicul a urmărit programe emblematice ca Românii au Talent, Survivor sau Las Fierbinți.

Se observă un accent pus pe zona digitală și aici ne referim la toată investiția de conținut și promovare pentru VOYO, dar și pentru stațiile secundare. Este aceasta noua direcție de dezvoltare a companiei PRO TV?

Întărirea canalelor digitale și a canalelor secundare reprezintă, așa cum am menționat anterior, o parte a obiectivelor pe termen lung ale companiei. Am investit în conținut dedicat pentru platformele noastre digitale, dar și pentru canalele secundare. Această investiție s-a tradus, pentru canalele secundare, într-o performanță sportită a share-ului, atât pentru Prime Time cât și All Day.

Sunt aproape 10 ani de când sunteți în România, cum s-a transformat televiziunea PRO TV în tot acest timp?

Nu aș vrea să vorbesc despre schimbări. Aș vrea să vorbesc despre dezvoltare, despre inovație, despre motivație, despre agilitate și maturitate. Depinde la ce ne referim, dacă vorbim despre conținut, putem vedea foarte multe inovații, putem vedea dezvoltarea și îmbunătățirea formatelor existente. De exemplu Las Fierbinți și Românii au Talent au sărbătorit recent cel de-al 20-lea și al 12-lea sezon, dar sunt foarte actuale și acum. În același timp, am adus noi formate, care au avut o performanță fantastică, și aici fac referire la Survivor. Dacă vorbim despre organizație, avem un mix perfect de cunoștințe, experiență și energie fresh… PRO TV, liderul în televiziune, continuă să fie actual și relevant, atât prin conținut cât și prin echipele sale.

Cum va arăta PRO TV în următorii 10 ani?

Nu am puterea de a prezice ce se va întâmpla în viitor! Cred că niciunul dintre noi nu știe ce se va întâmpla în viitor, dar vă pot spune de ce lucrăm. Lucrăm pentru a fi în continuare cea mai relevantă televiziune din România, în timp ce ne întărim prezența digitală prin conținut care promovează cultura noastra europeană. Dacă privim puțin în urmă, prin muncă și implicare, ne vom atinge cu siguranță obiectivele.

Care sunt planurile dumneavoastră pentru platforma VOYO?

VOYO și extinderea canalelor noastre digitale rămân printre prioritățile companiei. Vom continua să investim în conținut nou, exclusiv pentru VOYO, vom continua să producem și să promovăm emisiunile deja consacrate în digital.

La scurt timp de la începerea războiului, ați reacționat și v-ați solidarizat cu poporul ucrainean – ați schimbat logo-ul PRO TV în culorile steagului Ucrainei și într-un timp record ați organizat cel mai mare concert caritabil din România – WE ARE ONE. Vorbiți-ne despre această atitudine, de ce ați ales să faceți asta în contextul în care țara noastră este la granița cu acest conflict.

Susținerea poporului ucrainean este singura reacție corectă. Nu este vorba despre a susține una dintre părțile implicate în acest război, dar o națiune a fost atacată și sute de mii de oameni au fost nevoiți să-și părăsească casele peste noapte, neștiind unde merg și pentru cât timp, neștiind ce le va aduce ziua de mâine. Este pur și simplu o datorie morală pe care o avem! Ne-am dat seama că este atât vorba de mesajul pe care îl transmitem dar și despre sprijinul real pe care îl putem oferi. Ne-am exprimat deschis sprijinul pentru poporul ucrainean, am schimbat culorile logo-ului nostru, dar am întreprins și acțiuni concrete cu o serie de organizații nonprofit. Am ajutat la organizarea concertului WE ARE ONE, și cu sprijinul nostru, peste 1.3 milioane de euro au fost strânși pentru poporul ucrainean. Trebuie să menționez și sprijinul angajaților, care au făcut voluntariat la Crucea Roșie, care au donat produse și care, nu în ultimul rând, au donat sânge pentru victimele războiului. Din nefericire, războiul nu s-a terminat, iar drama poporului ucrainean se adâncește pe zi ce trece. Acest război continuă și noi trebuie să nu uităm faptul că oamenii încă au nevoie de sprijinul nostru.

Cum a privit grupul PPF această poziționare, luând în calcul și opiniile din spațiul public care afirmă apropierea acestuia de Rusia?

Acțiunile noastre, acțiunile PRO TV nu sunt de sine stătătoare. Noi facem parte din marea familie PPF, și ca o familie ne-am unit forțele pentru a avea un impact cât mai mare. Toate canalele de televiziune din grup au înțeles imediat importanța rolului nostru și fiecare a luat măsuri pentru a da o mână de ajutor în această criză a refugiaților. Toate canalele au alocat spațiu de difuzare pentru ONG-urile care susțineau această cauză. TV Nova din Republica Cehă s-a asociat cu o organizatie nonprofit și au strâns 30.000 de pachete pentru copii din Ucraina, colegii noștri din Slovenia au strâns bani pentru un orfelinat din Ucraina iar TV Markiza din Slovacia, prin emisiunea lor extrem de cunoscută, Let’s Dance a strâns aproximativ 60.000 euro. Acestea sunt doar câteva dintre acțiunile făcute în acest sens.

În plus, la nivel de grup, PPF a declarat public că războiul nu are loc în societatea noastră civilă, iar Grupul PPF și Fundația Familiei Kellner, s-au angajat să asigure asistență pe termen lung, de 4 milioane de euro, pentru educația copiilor refugiați din Ucraina. PPF are valori occidentale, care au fost exprimate clar prin acțiuni.

În ultimele săptămâni, mai multe voci dădeau ca sigură achiziția Telekom România de către Grupul PPF. Intenționează grupul PPF să cumpere active din zona de telecom în țara noastră?

În calitate de CEO al PRO TV nu voi comenta despre investițiile viitoare ale grupului și alte segmente ale industriei, fie că este vorba despre România sau nu. Pot totuși afirma clar, că într-o declarație publică, PPF a refuzat orice intenție de a achiziționa Telekom Mobile România. Iar știrile recente despre vânzarea Home Credit din Rusia, demonstrează doar că presupusa relație dintre PPF și Rusia nu este adevărată și acum putem pune punct, pentru totdeauna, acestei speculații.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: