MarComm Analize Digital Marketing Publicitate

Alexandra Dimitriu, Publicis Groupe: datele sunt moneda de schimb

28 iun. 2020 3 min

Alexandra Dimitriu, Publicis Groupe: datele sunt moneda de schimb

Reading Time: 3 minute

”Ne aflăm la convergența dintre transformarea marketingului și a mediului de afaceri, iar datele sunt moneda de schimb. Data is the new oil – o auzim din ce în ce mai des. Dacă în trecut companiile petroliere conduceau lumea, în secolul 21 ne întâmpină o nouă realitate – DATA, cu un potențial extraordinar. Odată înțeles faptul că informația poate fi extrasă din date, te poți bucura de o resursă infinită”, spune Alexandra Dimitriu, Chief Media Officer, Publicis Groupe România, compania care a accelerat în ultima perioadă procesul de DATA@Core, având deja multe analize și studii dedicate. Planul este ca, până la sfârșitul anului, peste 30 dintre clienții grupului să beneficieze de modelul dezvoltat.

Prin noul model, grupul Publicis vine cu know-how și analize dedicate la nivel de industrie. În urma evaluării portofoliului de clienți și a categoriilor în care aceștia sunt prezenți, grupul a identificat categoriile reprezentative pe industrii (Beer, Finance, Retail, FMCG Food, FMCG non Food, Oil & Gas, Telecom și Beauty), oferă consultanță și lucrează pe toate aceste categorii, dezvoltând modele de analiză a datelor specifice per categorie. Mai mult, Publicis Groupe oferă un serviciu unic în piața din România din acest moment, pentru un grup de comunicare, analizând peste 50 tipuri de date pentru cele opt categorii.

Printre tipurile de analiză efectuate se regăsesc analize econometrice pentru identificarea impactului fiecărui mediu în parte în evoluția indicatorilor de brand, dar și analize pentru identificarea ROI-ului activităților de comunicare pe fiecare mediu în parte sau analize de tip SWOT. Pe lângă acestea, se mai adaugă impactul comunicării în evoluția indicatorilor de brand și vânzare, precum și optimizarea investițiilor media cu alocarea de bugete pe canale.

Cum funcționează?

Investiția în media și evoluția indicatorilor de brand

1 2

Analizele statistice realizate de grup pe principalele categorii în focus ne arată cum investițiile în comunicare media sunt corelate cu evoluția celor mai importanți indicatori de brand.

Investiția în media și creșterea vânzărilor

2 1

Mai departe, grupul poate previziona nivelul de investiție media necesar pentru a genera creșterea indicatorului corelat, astfel încât într-un final să putem crește baza de consumatori ai brand-ului analizat pentru a genera și creșteri de volume de vânzari.

Dar creșterea de vânzări vine doar din media?

3 1

Nu, dar Publicis Groupe poate spune care e procentul generat de investiția în comunicare. Prin analizele econometrice de Media Mix Modeling izolează procentul de creștere pe care investiția în comunicare îl aduce vânzărilor brandurilor analizate, luând în calcul tot ecosistemul care influențează evoluția acestuia. În baza rezultatelor analizei Media Mix Modeling, elaborează scenarii pentru a maximiza ROI-ul luând în calcul tot universul brand-ului (nu doar bugetul) – puterea mesajului creativ, reputația sau strategia de alocare a bugetelor pe medii, folosind toate competențele Publicis Groupe România.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: