Antreprenori Digital Interviuri

Alin Simion, Centrul Shakti: Prezența în eMAG Marketplace ne-a salvat în 2020

17 mart. 2021 3 min

Alin Simion, Centrul Shakti: Prezența în eMAG Marketplace ne-a salvat în 2020

Reading Time: 3 minute

Pentru Alin Simion și soția sa, Svetlana, cofondatorii Centrului Shakti, un centru de beauty și spa, anul 2020 a fost foarte dificil. Restricțiile impuse de pandemie au afectat serios veniturile centrului spa, dar salvarea a venit din online. Mai exact, din prezența în eMAG Marketplace, unde antreprenorii vând produsele Lakshmi, Centrul Shakti fiind importator unic în România al brandului.

Am vorbit cu Alin Simion despre evoluția businessului său antreprenorial într-un an dificil și despre importanța prezenței în eMAG Marketplace.

Când ați început businessul, care au fost primii pași?

Primii pași i-am făcut în momentul în care am deschis centrul spa Shakti, în 2011. Ulterior, lucrurile s-au legat în mod natural, iar din 2016 am devenit unicul reprezentant al brandului Lakshmi în România. Importăm și comercializăm produse cosmetice și spa bio-organice, holistice, care sunt destinate nu doar relaxării, cât mai ales unei eliberări somato-emoționale, ce este generată de calitatea ingredientelor care compun produsele, a uleiurilor esențiale, precum și a faptul că majoritatea sunt produse după rețete ayurvedice.

Lakshmi produse Centrul Shakti
Centrul Shakti este din 2016 unicul reprezentant al brandului Lakshmi în România

Cum a evoluat businessul în ultimul an? Ce provocări a adus pandemia?

2020 a fost un an al contrastelor, pentru că din prisma centrului spa, declinul a fost uriaș. Oamenii au încercat să evite contactul social, cel puțin la începutul pandemiei, iar apoi au intervenit și restricțiile impuse de autorități. Din fericire, prezența în eMAG Marketplace aș putea spune că ne-a salvat. Dacă acum 4 ani centrul spa reprezenta 70% din venituri, anul trecut balanța s-a înclinat complet spre comerțul online, iar produsele pe care le comercializăm în platforma eMAG ne-au adus 70% dintre încasări.

Cum ați decis să intrați în eMAG Marketplace și care a fost impactul asupra businessului?

În 2017 am intrat în eMAG Marketplace, dar la acel moment nu i-am acordat multă atenție, drept urmare nici rezultatele nu prea au apărut. Mi se părea că e ceva care nu e pentru mine, nu e pentru produsele mele și nu am investit foarte multă energie în acest proiect. Lucrurile s-au schimbat după 5-6 luni de la prima listare, când unul dintre cei mai buni prieteni de-ai mei, dar care vine dintr-un domeniu complet diferit, adică vindea produse agricole, mi-a spus că și-a crescut de 10 ori vânzările de când se listase în Marketplace.

Alin Simion Shakti 3
Alin Simion, cofondator Centrul Shakti

A fost momentul când am decis să mă dedic mai mult activității din platformă, să investesc în grafică și în prezentarea produselor și mi-am dat seama că e nevoie și de un timp. Nu poți să te listezi și să ai așteptarea de a ajunge primul pe pagină, e un război de anduranță.

Iar din toamna anului trecut, de când a fost lansat eMAG Ads, lucrurile merg mult mai bine, nu mai sunt la fel de complicate ca în trecut. Ads-urile facilitează o viteză de vânzare mult mai mare. În același timp, cel mai important lucru la care ar trebui să se uite fiecare seller este calitatea produselor pe care le vinde, pentru că nici publicitatea și niciun truc din ecommerce nu va putea compensa faptul că un client poate fi nemulțumit de calitatea produsului.

Ce avantaje vă aduce prezența în eMAG Marketplace?

În primul rând accesul la o piață pe care nu aș fi putut să o ating doar cu site-ul propriu. 95% din tot ce am făcut a fost prin platforma eMAG. Sunt un seller micuț, dar cu un respect foarte mare pentru ce fac. Ideea de business cu eMAG trebuie să devină un factor foarte important când iei decizia de a colabora. Am văzut branduri care pe eMAG aveau prețuri mai mari, pentru a acoperi comisionul și asta nu e onest pentru client. eMAG are niște cheltuieli uriașe, dar îți generează clienți, iar mulți nu văd asta și se raportează diferit.

Cum au evoluat vânzările de produse Lakshmi în ultimul an și cum a început 2021?

Au crescut, dar nu aș vrea să spun că doar ca urmare a pandemiei. Într-adevăr, în lockdown mi-au fost depășite toate așteptările. Cred că, per total, a fost și procesul natural, ca firmă, de creștere, pentru că este o progresie geometrică și în acest proces de evoluție.

Ce produse se vând cel mai bine online?

Cred că am ajuns la 700 de produse listate, iar cele mai căutate sunt cele de îngrijire corporală.

Ce planuri aveți pentru 2021?

Mi-am făcut o strategie prin care să mă bucur mai mult de viață, iar eMAG îmi oferă această posibilitate. Dacă ți-ai listat un produs în mod corect, de la descriere până la Ads-uri, este un sistem care oferă multă libertate seller-ului.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: