Interviuri

Ana Maria Borlovan, Uber: Numărul femeilor care aleg să conducă cu Uber a crescut cu 41% în ultimul an

Reading Time: 3 minute

În momentul de față, în România, Uber are peste 3 milioane de utilizatori, iar în cursul unei luni sunt peste 500.000 de utilizatori ai aplicației, fie ei șoferi sau pasageri. Am aflat mai multe detalii despre cum evoluează businessul companiei în regiune, dar și despre programul creat special pentru a susține prezența femeilor șofer în aplicație de la Ana Maria Borlovan, Head of Operations, Central & Eastern Europe la Uber.

Care a fost drumul tău până la poziția actuală în cadrul Uber?

În urmă cu aproape 7 ani, m-am alăturat echipei Uber în calitate de Operations Coordinator. Acum sunt mândră să fac parte din echipa Uber în calitate de Head of Operations, Central & Eastern Europe (CEE). Evoluția mea a depins de mai mulți factori: sunt dedicată muncii mele, îmi place să învăț lucruri noi și mă adaptez ușor la schimbare.

Timpul petrecut la Uber m-a ajutat să am o înțelegere în profunzime a modelului de business, a industriei de ridesharing, dar și a anumitor caracteristici speciale ale pieței Europei Centrale și de Est.

În plus, relația strânsă pe care o am cu membrii echipei, dar și cu alți actori importanți ai industriei, alături de abilitatea de a gestiona eficient resursele, m-au ajutat în consolidarea rolului pe care îl ocup în prezent.

Câte femei-șofer aveți pe platformă? Ce faceți pentru a crește ponderea acestora?

În ultimul an, numărul femeilor care aleg să conducă cu Uber a crescut cu 41%. Pe lângă beneficiile oferite celor care aleg să conducă cu Uber, cum este flexibilitatea, venim în sprijinul femeilor șofer pentru a le ajuta să rămână fără griji atunci când conduc.

Parte a eforturilor noastre este și programul Women Riders Preferences („Preferința pentru pasageri femei”), creat special pentru a susține prezența femeilor șofer pe aplicația noastră. Din iulie 2022, femeile șofer pot alege să primească cereri de curse exclusiv din partea femeilor.

De ce ați lansat Women Riders Preferences și ce feedback aveți de la utilizatoare până acum?

Siguranța utilizatorilor Uber, fie ei pasageri sau șoferi, care utilizează platforma pentru a conduce, femei sau bărbați, este una dintre cele mai importante valori pentru companie. Introducem constant noi opțiuni și proceduri pentru a îmbunătăți nivelul de siguranță a curselor, alături de activități educative și încurajarea tuturor să raporteze orice incident în aplicație.

În urma conversațiilor cu femeile șofer, am introdus un serviciu prin care acestea pot alege să ofere curse exclusiv femeilor. Opțiunea poate fi pornită sau închisă după bunul plac (de exemplu, poate fi pornită doar pe timpul nopții).

Serviciul Women Riders Preferences conectează femeile șofer cu pasageri femei, iar în cazul în care o cursă este comandată de o femeie pentru altcineva, femeia șofer o poate refuza.

Efortul nostru a primit un feedback pozitiv din partea șoferilor femei. Echipa a primit multe comentarii de încurajare și sugestii constructive. În România s-au efectuat deja peste 27.500 de călătorii cu ajutorul acestui serviciu, iar între timp sute de noi femei șofer s-au înregistrat pe aplicație pentru a conduce.

Cum arată businessul Uber în regiune și în România în acest moment? Ce rezultate ați avut în 2022?

Uber s-a lansat în România în 2015, iar până acum a ajuns în 22 de orașe din România: București, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași, Constanța, Craiova, Galați, Pitești, Ploiești, Oradea, Brăila, Sibiu, Buzău, Bacău, Râmnicu Vâlcea, Alba Iulia, Arad, Târgu Mureș, Baia Mare, Târgoviște și Suceava.

În momentul de față, în România, Uber are peste 3 milioane de utilizatori. În cursul unei luni, în țară, sunt peste 500.000 de utilizatori, fie ei șoferi sau pasageri. Numărul de șoferi fluctuează constant, având în vedere că se pot loga în aplicație și pot conduce doar atunci când își doresc.

În calitate de companie listată la bursă, nu putem dezvălui date sensibile precum numărul de colaboratori, clienți sau pasageri.

În plus, șoferii și pasagerii pot să se bucure de o gamă diversă de produse prezente pe aplicație în România, cum sunt clasicul UberX, Uber Comfort sau trotinetele electrice Lime.

Servicii ca Women Riders Preferences, Uber Reserve sau Uber Green sunt ușor de utilizat și suntem mândri să spunem că sunt din ce în ce mai folosite de români.

Ce planuri de dezvoltare aveți pentru 2023?

La Uber, căutăm mereu moduri prin care ne putem extinde serviciile, dar și prin care să rămânem o alegere sigură pentru clienții noștri. Deși nu putem face publice anumite detalii acum, putem menționa, însă, că explorăm constant oportunități de creștere și suntem dedicați să navigăm inițiative strategice care ne vor ajuta să atingem acest lucru.

Continuăm, astfel, să inovăm și să creștem, ca răspuns al nevoilor pasagerilor și șoferilor de pe platforma noastră. Cu siguranță, imediat ce putem face publice planurile noastre, le vom împărtăși.

În plus, avem deja în pregătire lansarea de noi produse pentru utilizatorii români. Vom anunța în scurt timp despre ce este vorba.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Ultimele zile pentru redirecționarea a 3,5%. „În cazul nostru, la fel ca în cazul multor ONG-uri din România, impactul proiectelor noastre este unul real”

Doar până pe 27 mai 2024, persoanele fizice mai pot alege cum sunt folosiți 3,5% din impozitul lor, prin redirecționarea…

2 zile ago

Banca Transilvania a obținut un profit mai mare cu 35% în primul trimestru din 2024

Banca Transilvania a obținut rezultate pozitive în primele trei luni ale anului, cu creșteri ale economiilor clienților, soldului creditelor, volumului…

2 zile ago

AI Expo Europe: Cea mai mare conferință despre AI din Europa Centrală și de Est are loc în octombrie la București

AI Expo Europe, cea mai mare conferință interactivă din Estul și Centrul Europei, va decripta impactul Inteligenței Artificiale asupra prezentului,…

2 zile ago

UniCredit este partener al RAD ART FAIR 2024. Discount-uri de 20% la achiziția biletelor cu cardul

UniCredit Bank devine anul acesta partenerul RAD ART FAIR 2024, cel mai important eveniment dedicat scenei de artă contemporană din…

2 zile ago

Studiu KilometrulBine despre siguranța rutieră pietonală: traversarea neregulamentară e în topul comportamentelor negative

KilometrulBine, platforma de responsabilitate socială a mărcii Dacia, a lansat un studiu amplu ce și-a propus să aducă în prim…

2 zile ago

Pledoarie pentru strategie

Marketerii spun că, în continuare, companiile nu apreciază pe deplin fundamentele marketingului – strategia și managementul de brand. Am discutat…

2 zile ago