În preajma Halloween-ului, platforma de recrutare online Bestjobs a întrebat angajații români care sunt principalele lor temeri cu privire la job, iar cei mai mulți dintre ei au menționat o posibilă restructurare a companiei ce ar putea duce la concedieri (36%), scăderea salariului (27%), creșterea volumului de muncă (23%) sau lipsa de fonduri pentru prime sau cadouri de Crăciun (21%). Lista temerilor este completată de o posibilă criză economică ce ar afecta veniturile companiei pentru care lucrează (18%), de creșterea obiectivelor/țintelor impuse de conducere (13%) sau de numirea unor șefi mai duri (10%).
Cea mai înfricoșătoare sărbătoare a anului îi prinde pe angajații români cu coșmaruri la locul de muncă. Printre acestea se numără un salariu „fantomă” (35%), șefii „de coșmar” (15%), colegii „horror” (13%), programul de lucru „înfiorător” (12%), o activitate „de-și blesteamă zilele… de lucru” (9%) sau demisia colegului/colegei „de suferință” (4%).
În ceea ce privește activitatea de zi cu zi, respondenții sondajului bestjobs spun că cel mai adesea le dau fiori pe șira spinării call-urile interminabile (28%), ședințele individuale cu șefii (25%), prezentările live în fața colegilor (11%) sau deadline-urile foarte strânse (7%). Alți 4% dintre angajații intervievați au spus că zilele în care trebuie să-și părăsească biroul de acasă și să lucreze de la sediul companiei le provoacă spaimă.
Halloween-ul nu este o sărbătoare foarte populară în rândul companiilor românești. Doar 5% dintre angajatori organizează o petrecere cu această temă, deși peste 70% dintre angajați sunt de părere că, reunindu-se cu această ocazie relaxată, atmosfera în echipă s-ar îmbunătăți.
Provocați să aleagă în ce s-ar costuma dacă ar participa la o petrecere de Halloween la birou, respondenții sondajului bestjobs au ales ca personaje pe șefii lor (41%), o personalitate din istorie (13%), un personaj dintr-un film de groază (9%) sau chiar într-un inspector al unei autorități a statului (7%).
Sondajul bestjobs a fost realizat în luna octombrie, pe un eșantion de 743 de utilizatori de internet.
Majoritatea covârșitoare a șoferilor români consideră util să primească o listă cu unități service unde să își poată repara mașina,…
Proiectul „Catalizator de Începuturi”, sub egida „Cred în România” și cu sprijinul Primăriei Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al…
Asociația Grupul de Inițiativă Civică IOR-Titan a dat în judecată Primăria Capitalei pentru a recupera 12 hectare de pădure urbană…
Cu o experiență de 12 ani în managementul proiectelor culturale, Ruxandra Miuți este managerul Festivalului Hoinar, una din puținele inițiative…
Retailerul român de optică Lensa a înregistrat, în 2023, venituri de peste 207 milioane de lei, consemnând o creștere a…
Dacă în 2022 a inițiat o transformare globală cu scopul de a accelera creșterea, capacitatea de inovare și productivitatea, în…