fbpx
BizRemote Interviuri MarComm Marketing

Anca Amariei, Discovery: Încercăm să evităm fenomenul “screen fatigue”7 min

11/05/2020 5 min read

Anca Amariei, Discovery: Încercăm să evităm fenomenul “screen fatigue”7 min

Reading Time: 5 minute

95% din angajații Discovery la nivel global au fost mutați în regim de “work from home”, iar la butoane fizic, în birouri, au rămas doar cei care asigură continuitatea canalelor TV. Cum s-au adaptat echipele la munca de acasă, ne-a povestit Anca Amariei, PR & Internal Communications Manager pentru Discovery în regiunea Europa Centrală și de Est, Țările Mediteraneene și Asia Centrală.

Ce măsuri ați luat în cadrul companiei, atât pe plan local, cât și în restul birourilor, în contextul pandemiei?

Cred că Discovery s-a numărat printre primele companii care au luat măsura de work from home, chiar înainte ca asta să devină o recomandare aproape obligatorie din partea autorităților. Am simțit cu toții o preocupare constantă a managementului pentru siguranța noastră. 95% dintre angajații companiei la nivel global au fost mutați în regim de “work from home”, iar în birouri au rămas doar cei care trebuie să asigure continuitatea canalelor noastre on-air. Echipa din România a lucrat integral de-acasă. În plus, înainte de asta, am primit o serie de alte recomandări de prevenție, una dintre ele fiind aceea de a întrerupe călătoriile în afara țării. 

Cum este fluxul de lucru acum? Cum este interacțiunea cu echipa de management? 

Discovery avea deja un sistem destul de bine pus la punct pentru work from home, mai ales în zona de tehnologie și instrumente de comunicare virtuală. În regiunea din care noi facem parte în mod special, avem 7 birouri locale care acoperă 32 de piețe, așadar suntem foarte bine antrenați pentru lucrul la distanță. Desigur, în fiecare dintre țările unde operăm ne-am adaptat la specificul local și la măsurile luate de autorități, așadar intrarea în izolarea totală s-a întâmplat treptat. Primele țări au fost China și Italia, iar după câteva săptămâni au urmat toate celelalte. 

În acest moment, putem spune că am intrat într-o normalitate, știm să gestionăm provocările care au apărut la începutul acestei perioade și funcționăm la capacitate optimă. Avem, probabil, un volum mai mare de teleconferințe și, tocmai pentru a evita fenomenul de “screen fatigue” deja implementăm măsuri precum intervale “Zoom-free” marcate în calendare, zile de vineri fără call-uri, ședințe scurtate de la 60/30 minute la 45/25 minute sau pur și simplu e-coffee-uri în care ne luăm pulsul reciproc, fără să discutăm despre business.

Cu echipa de management regională și cea internațională interacționăm în mod constant, cu o frecvență săptămânală. CEO-ul nostru global, David Zaslav, alături de echipa de HR, ne țin aproape prin call-uri săptămânale cu toți cei peste 9.000 de angajați Discovery, alături de vedete ale noastre sau specialiști care ne pot răspunde la întrebări importante legate de sănătatea angajaților. Iar asta cred că a ajutat mult la coeziunea echipei. Avem, de asemenea, un număr crescut de ateliere de dezvoltare personală online, o mulțime de clase de sport, precum și multe grupuri de Workplace în care angajații se pot înscrie în funcție de interese – cooking, parenting,  animale de companie etc. Nu în ultimul rând, angajații s-au oferit să dea o mână de ajutor în proiecte interdisciplinare unde resursele sunt limitate, iar mulți dintre noi ne-am pus abilitățile la bătaie pentru a livra activități (de ex. sportive) pentru alți colegi de-ai noștri. Eu, de exemplu, eu predau și practic yoga în fiecare miercuri dimineața cu colegi din țări precum Germania, Olanda, India sau Noua Zeelandă. 

Când estimați că veți putea reveni la birou?

Revenirea se va face, cu siguranță, treptat și va ține cont de două aspecte: pe de-o parte, părerile exprimate de angajați într-un sondaj recent legat de felul în care vor să își continue activitatea, pe de altă parte, măsurile comunicate de guvernele locale. Nu cred că va exista un set de măsuri care să se potrivească tuturor, ci mai degrabă că va exista o abordare personalizată, care va ține foarte mult seamă de preferințele oamenilor și de cât de confortabil se vor simți în noul context. De asemenea, o să ne ghidăm și după recomandările specialiștilor noștri interni din echipa globală, pe zona de Health & Safety / Wellness. 

Ați simțit o creștere sau o scădere a productivității în această perioadă de work from home? 

În ansamblu, feedback-ul colegilor ne arată că se muncește mai mult în această perioadă, dat fiind că granițele personal-profesional au devenit tot mai fine. Nu vedem o scădere a productivității, ci mai degrabă mai mult timp alocat unor situații specifice, dat fiind că tot contextul este nou și nu avem neapărat experiență anterioară în gestionarea lui. Ce am mai observat este și o creativitate crescută, o dorință foarte mare a oamenilor de a veni cu idei noi, de a gestiona într-un mod neconvențional situațiile atipice care au apărut pe parcurs.

Cum ați adaptat conținutul la actuala situație, atât cel TV, cât și cel din social media?

Pe canalele Discovery, ne-am regrupat rapid, am apelat la librăria noastră cu peste 300.000 de ore de conținut și am organizat grila în jurul unor piloni-cheie, ca să susținem nevoia publicului pentru mai mult conținut din zona de edutainment. De exemplu, pe Discovery Channel, conținutul este organizat acum pe anumite categorii: dimineața avem emisiuni din categoria “Cum se face” sau “Tehnologie extremă”, la prânz sunt programate Best Of-urile noastre, după-amiază avem un alt tip de conținut educațional precum “Ingineriile istoriei”, iar serile sunt pline cu emisiuni despre supraviețuire în condiții excepționale, meserii extreme, pasiuni de tot felul. 

Pe Eurosport, situația a fost influențată de absența competițiilor live, așa că am readus fanilor cele mai spectaculoase momente din istoria sportului, poveștile excepționale ale sportivilor. Totodată, am păstrat legătura cu experții și am adus opiniile lor mai aproape de fani prin inițiative în social media, precum #DorDeSport, vodcasturi dedicate precum “The Tennis Legends”, interviuri exclusive, teleconferințe precum cea care i-a reunit pe Simona Halep, Mats Wilander și Boris Becker. 

Comunicarea în social media a venit și ea în sprijinul promovării acestui tip de conținut, în plus am folosit paginile de Facebook și în special website-ul eurosport.ro pentru a transmite mesajele de #StayAtHome din partea vedetelor Discovery & Eurosport.

În ansamblu, comunicarea noastră se face sub umbrela “Îți aducem lumea la tine acasă” – călătorii, mister & aventură, relații de familie, povești despre perseverență, conținut despre casă & grădină, toate sunt disponibile în portofoliul nostru, pe canale precum Discovery Channel, TLC, Travel Channel, HGTV, Animal Planet, Eurosport. Sunt emisiuni adaptate pentru toate gusturile și pentru întreaga familie. 

Nu în ultimul rând, prin programul de CSR Discovery RISE, ne-am îndreptat atenția către organizația Salvați Copiii, cu care Discovery are un parteneriat global și, în curând, vom lansa o platformă care să permită strângerea de fonduri pentru susținerea copiilor vulnerabili în perioada aceasta. 

Ce impact în audiență / reacții în social media a avut la difuzarea documentarului Pandemia: Covid-19?

Documentarul a avut un mare succes în regiune, asta ne-o arată și audiențele noastre on-air, care au crescut cu +300% în România, +600% în Ungaria, +500% în Bulgaria, +900% în Slovenia (pe intervalul orar de difuzare a emisiunii). Materialele noastre în social media au ajuns la peste 400.000 de oameni, cu peste 4000 de reacții la postările pe acest subiect. A fost o mobilizare foarte mare în jurul acestei emisiuni, am reușit să o aducem pe canal, să o localizăm și să o promovăm în timp record, având în vedere constrângerile din perioada asta. În plus, tot cu ocazia ei, am reușit să facem și o avanpremieră inedită, printr-o vizionare online via Zoom moderată de Dr. Mihail Pautov, alături de jurnaliști, bloggeri, influenceri interesați de subiect și agenția noastră de PR, Graffiti.

Credit foto: Mihnea Ratte

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *